Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over benzo's in combinatie met alcohol

Vraag over benzo's in combinatie met alcohol

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sleepy_19Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen :wave:

Ik vraag mij al een tijdje een paar dingen af, en ik zelf kom er niet echt uit :( .
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met antwoorden/adviezen
Ik gebruik de laatste tijd best veel verschillende soorten benzodiazepinen door elkaar.
Ook ben ik best wel een liefhebber van de mixdrankjes: Baco en William Lawson's met cola. Er zit maar 7 procent alcohol in zo'n blikje.
Maar goed.

Op een dag gebruik ik
1x 10 mg valium (meestal 's ochtends vroeg)
tegen de middag neem ik dan ook nog eens 50 mg oxazepam
en om te slapen neem ik 2/3 tabletten zopiclon/imovane (1 tablet is 7,5 mg)

Nu is mijn vraag :flushed:

Kan het heel veel kwaad als ik dan wat meer drink dan normaal in combinatie met die medicijnen?. Heb natuurlijk al op verschillende website's en bijsluiters gelezen dat het sterk wordt afgeraden om te drinken in combinatie met benzo's.

Afgelopen vrijdag had ik alleen maar 40 mg Oxazepam ingenomen en rond de middag ben ik ook gaan drinken (14 blikjes baco en william lawson's) in totaal. Naar mijn weten merkte ik geen nare dingen. Maar ik had er wel voor gekozen om geen slaappillen in te nemen, omdat ik nogal een hoge dosering inneem. Met als gevolg dat ik de volgende dag ontzettend veel last had van ontwenningsverschijnselen (gebruik de slaapmedicatie al 5 maanden)

Ook heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst 10 mg valium gekregen van mijn huisarts en dat gebruik ik nu ook samen met die oxazepam overdag.

Wat zijn jullie adviezen? Ben nogal een stevige drinker, dus als ik ga drinken, doe ik het ook meteen goed. :mrgreen:

Zou het kwaad kunnen om na het drinken gewoon mijn slaapmedicatie in te nemen? heb namelijk geen behoefte aan ontwenningsverschijnselen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen! :flushed:

Alvast bedankt.

Sleepy. :openmouth:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerst benzo's en dan alcohol is nog wel te overzien, je merkt gewoon dat je sneller lam bent dan normaal en je kan gewoon nog stoppen zodra je voelt dat het te veel gaat worden.

Eerst alcohol en daarna pas benzo's is een heel ander verhaal, dat zou ik eigenlijk gewoon niet doen.

Kortom, als je van plan bent keihard te gaan zuipen zou ik daarna geen benzo's meer slikken. Als je voordat je gaat drinken al wel het een en ander geslikt hebt dan zou ik gewoon oppassen en niet te veel drinken. Denk je dat dit je niet gaat lukken, dan zou ik ook dat gewoon laten, want echt verstandig is het niet.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Prima antwoord van acidboy!
Drank en benzo's is geen goeie combinatie. Vindt daarbij dat jij een behoorlijke hoeveelheid benzo's slikt (50 mg oxazepam bv..........om mee te beginnen)
j
jonLid
01-01-2024, 00:00
#4
persoonlijk vindt ik een valiumpje of twee en dan some alcohol dolle pret :P

+ voor mezelf, alsje dan de avond ervoor er hard tegenaan gegaan bent met die combo en je drinkt de volgende dag nog een coctailtje ben je meteen weer 'vertrokken' ook :)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb jarenlang grote lol gehad met wat valium en wat biertjes, alleen je moest niet stil gaan zitten.

Nam je echter teveel van 1 van beiden dan wist je de volgende dag nix meer van vaak bizarre avonturen die je toch echt beleefd hebt.

Ik vind het not in control and didnt know risico voor achteraf beetje te groot :)

:wave:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook kun je last krijgen van bijwerkingen
blackouts bijvoorbeeld
opeens out gaan is ook niet raar met zulke hoeveelheden
watch-out!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."