Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Berder zei: Ik loop inmiddels een half jaar bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis bij de Keta poli. Na een aantal afkickpogingen bij Jellinek en Brijder ben ik op dit moment 36 dagen clean van Ketamine. Ik gebruikte meer dan 2 jaar lang 3 tot 6gr (uitschieters van 8 )per dag. De laatste maanden puur om de pijn tegen te gaan. De eerste 2 weken nuchter zijn is een hel waar je doorheen moet met pijn, mijn Urloog heeft 4x per dag 50mg Tramadol voorgeschreven en Diclofenac. Dit werkt wel het beste om deze pijn te doorstaan, eventueel kan er ook nog amitriptyline voorgeschreven worden. Deze periodes gingen samen met veel weefsel uitplassen, bloedstolsels, elke 10min naar de wc kleine beetjes plassen, maar 1 tot 2uur kunnen slapen per nacht. De nuchtere periode tot nu toe is met goede en slechte dagen, omdat ik als zzp'er werk en mijn vaste lasten moet betalen was ik verplicht weer te moeten werken met pijn en het vaak moeten plassen. Waar ik blij mee ben zijn de Tena Men luier broekjes die ik nu elke dag en nacht draag, hierdoor kan ik weer normaal zelfverzekerd over straat, weer autorijden en niemand ziet ze, en ja ik plas ze soms nog wel vol helaas als ik in een file belandt. Tegen de pijn gebruik ik nu 200mg Tramadol Retard (Vertraagde afgifte) en ga volgende week afbouwen naar 100mg Tramadol per dag omdat ik niet cold turkey mag stoppen van de Uroloog. (Helaas heeft Tramadol ook een nare bijwerking, Urine retentie, maar dit heb ik voor lief en beter dan de pijn) Ik plas tot vandaag nog steeds beetjes bloedstolsels, dit was niet erg zei de uroloog en hoort bij het herstel. Snachts plas ik nog 4x per nacht. Wat mij opvalt is dat als ik maar een enige vorm van Caffeine of Alcohol drink direct een steek na 10min in mijn blaas krijg, nauwelijks meer kan opstaan of lopen en als ik de wc red elke 10min weer naar de WC moet. Mijn blaas reageert heel heftig nu op caffeine en krampt zich helemaal vast. Dus GEEN Caffeine en GEEN alcohol. Ik ben nu met pompoenpitolie capsules begonnen om mijn plasstraal weer normaal te krijgen. Dit verhaal wou ik even van mij afschrijven en mijn ervaring delen, vraag gerust, ik ben ook nog lerende. PS. Dinsdag 7 mei heb ik weer een afspraak in het JBZ met mijn uroloog en een nieuwe Cystoscopie. Klik om te vergroten... Hi Berder, wat een proces zeg. Wat is voor jou het eerste moment/verschijnselen geweest waardoor jij dacht dit ziet niet goed? Hoe ben jij erachter gekomen dat je weefsel uitplaste? Ik heb zelf twee jaar gebruikt, zo een 2 gram gemiddeld per week. Sinds twee weken helemaal gestopt maar begin nu pas dingen te merken mbt mijn blaas. Dankjewel alvast voor jouw reactie en succes met je herstel"
"Damius zei: Goed dat je gestopt bent. Als ik zo vrij mag zijn: 2gram per week gemiddeld, over een periode van 2 jaar, komt op mij al over als structureel (te) fors gebruik. Ik zou je aanraden om sowieso eens met je huisarts te gaan praten. Niet alleen om je fysieke klachten m.b.t. je blaas (waar heb je last van?) maar ook om eens te polsen of ambulante verslavingszorg een optie is. Ik begrijp dat je hier totaal niet om hebt gevraagd met jouw post. Hoe dan ook geef ik je dit gewoon mee. Omdat ik uit ervaring spreek dat het je helpt om een richting met je leven te kiezen die gezonder en duurzamer is. Schaam je vooral niet. Klik om te vergroten... Dankjewel voor jouw reactie. Die richting is er al. Ivm een leegte kwa werk en andere aspecten te veel tijd en behoefte hieraan. Nu af en toe gebruiken en d.m.v werk en dergelijke niet meer de mogelijkheid. Echt klachten kan ik het niet noemen. Vaker plassen, druk op de blaas en gewoon anders als dat het was. Vroeg mij meer af of het weg zal zakken oid"
"Goedemorgen allemaal. Enige tijd geleden (veelste laat) ben ik mijzelf pas echt is gaan inlezen In het middel phenibut. Ik ben hier dik een jaar geleden mee begonnen op aanraden van iemand, het zou je prestaties verbeteren en het zag er allemaal niet zo kwalijk uit. Hierbij heb ik vrijwel direct de maximaal aantal keren per week (3) overschreden en al snel nam ik het dagelijks of bijna dagelijks voornamelijk voor het slapen. De hoeveelheden lagen vaak rond de 0.5-1gram per dag. Nou was ik er een aantal maanden geleden doorheen en dacht ik bestel gewoon even niet. Toen pas, merkte ik dat ik heel slecht in slaap kwam en voelde me super klote. Dit is ook , hoe stom het ook klinkt pas het moment geweest dat ik mij goed ben gaan verdiepen in dit middel. Hier nogal van geschrokken en sindsdien d.m.v. Een goede vaste baan niet de mogelijkheid en ballen voor gehad om definitief mee te kappen. Ik zou er natuurlijk helemaal vanaf willen maar ik ben bang dat dat een vervelende klus gaat worden. Ik lees reacties van mensen die zeggen dat dit maanden duurt, of mensen die zeggen dat de nasleep langer is. Ik ben benieuwd of er iemand is die een soortgelijke ervaring met dit middel heeft en mij kan vertellen hoe het is om af te bouwen en hoe je dit het beste kan doen. Dank alle voor de reacties alvast"
"Ik denk toch eerder richting de 1gram, maar wel een lange (1.5jaar) tijd bijna elke dag. ga inderdaad proberen iets af te bouwen. Heb jij zelf ervaring met de na effecten hiervan en hoelang dit duurt? Erg bedankt voor jouw reactie alvast!"
"Spyro zei: Zie nu pas dat je vaak ook maar 500 mg nam? Je zou cold turkey ook kunnen doen. Maar als je zo min mogelijk afkick wil zou ik toch afbouwen met 100 als je je daar fijner bij voelt. Klik om te vergroten... ^"
"Spyro zei: Dan zou ik gewoon afbouwen met 100 iedere dag. Ik merk zelf na meerdere malen per week Pheni te hebben gebruikt dat mijn dagen erna veel vlakker zijn kwa emoties. Heb best veel onderzoek ernaar gedaan toen ik ermee begon. Met 100 per dag ben je er zo vanaf en dan zit je toch het mildst kwa afkick. Het zal echt wel wat weken aan kunnen houden totdat je weer helemaal jezelf bent. Maar dat is voor iedereen ook anders. Klik om te vergroten... Bedoel je elke dag met honderd mg minderen? Is dat niet te snel denkje? GIng dat in die andere gevallen ook om mensen die het dagelijks namen? Ik neem natuurlijk wel minder per dag maar welk elke dag al een hele tijd.. dankjewel nogmaals voor je antwoord"
"Harstikke bedankt voor je reactie! Erg veel respect en dank!"