Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jarenlang zocht ik het internet af over allerhande informatie omtrent coke(gebruik). Dit deed ik waarschijnlijk om mijzelf wijs te kunnen maken dat de gevolgen van mijn verslaving 'best meevielen". Was ik artikelen als deze maar eens wat eerder tegengekomen: 20.04.2010 Veilig cocaïnegebruik bestaat niet © Science Photo Library Het snuiven van cocaïne kan leiden tot een plotse dood door hartstilstand. Cocaïnegebruik wordt in bepaalde kringen graag als een ‘gewone’ recreatieve activiteit voorgesteld, waar zo goed als geen gevaar aan verbonden is. Dat lijkt vooral een kwestie van wishfull thinking. De European Heart Journal publiceert gegevens die aantonen dat het snuiven van cocaïne verantwoordelijk is voor liefst 3 procent van de onverwachte sterfgevallen in Europa. Het waren in het onderzoek uitsluitend mannen die stierven, aan plotse problemen met het hart. Er was geen enkel verband tussen de hoeveelheid van de drug in het lichaam en het risico op een aanval. Individuele personen reageren verschillend op soms zelfs lichte dosissen coke. Ook de omstandigheden van gebruik kunnen een rol spelen. De combinatie met roken en/of alcohol was in ieder geval sterk bezwarend. De belangrijkste conclusie van het werk was dat er in principe geen ‘veilig’ cocaïnegebruik bestaat. In Europa zouden er ondertussen al 12 miljoen regelmatige cocaïnegebruikers zijn. Momenteel wordt nog niet bij alle gevallen van plots overlijden onderzocht of er cocaïnegebruik in het spel was. Dirk Draulans Link: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 752516.htm"
"In onderstaand artikel (BBC) worden de bevindingen al iets genuanceerder gerapporteerd: het blijkt om een studie te gaan die is uitgevoerd in Sevilla, Spanje. Aangezien het cokegebruik in Spanje iets hoger ligt dan dat in Nederland zal die 3% voor Nederland niet gelden. Dan zou denk ik 1,5 tot 2% realistischer zijn. Nog steeds enorm veel natuurlijk... Echt een zwaar verwoestende drug Coke.. http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8454652.stm"
"En inmiddels ook het bericht gelezen bij/van de bron. Voor de volledigheid deel ik deze ook graag met jullie: http://eurheartj.oxfordjournals.org/con ... type=HWCIT Wie nu nu beweert dat een avondje lekker coke snuiven of een avond op stap met coke vrij onschuldig is..."
"Hier hetzelfde verhaal. Ik wil stoppen. Zo'n 5 jaar geleden begonnen met coke. Ik had al een redelijk verleden voor wat betreft het gebruik van drugs; dagelijks blowen en xtc en speed in de weekenden. Wel altijd functioneel gebruiker geweest; ik had een sociaal leven, ik studeerde en werkte er veel bij. Na een aantal jaren weed, xtc en speed dus rond mijn 23e jaar met coke begonnen. Eerst heel af en toe. Later ieder weekend. Nog wat later iedere dag. Het is een wonder dat ik uiteindelijk nog genoeg studiepunten bij elkaar heb weten te sprokkelen. En de eerste 2 jaren van mijn studie gingen nog wel zo voorbeeldig... En dan....saved by the bell!!! Na een paar maanden van dagelijks gebruik dan eindelijk mijn stage aan de andere kant van de wereld. Ook daar was sos voorhanden. en ook daar heb ik gesnoven. Maar in plaats van dagelijks deed ik dat daar 3 keer in driekwart jaar tijd. Dan, na terugkomst in eigen land, vanaf dag 1 (!!!!!!!!!) terug begonnen met volop coke misbruik. Dat heb ik precies 1 jaar volgehouden. Dagelijks. En toen van de 1 op de andere dag op eigen kracht gestopt. Aan die geslaagde stop poging heb ik mijn diploma te danken.. Het was kiezen of delen op dat moment. Helaas ben ik na een klein jaartje ook weer begonnen. Eerst weer heel af en toe en daarna stiekem weer steeds vaker. Het kwam niet meer tot dagelijks gebruik maar het is al wel weer een hele tijd een behoorlijk probleem. Ik ben een avond snuiver. En ik ben een 'bij voorkeur alleen-snuiver'. Of liever gezegd ik WAS.... Gisteravond was de laatste keer. Een gram die 'over' was van 2009 is hopelijk de laatste gram ooit geworden. Ik weet het; dat hebben er meer gezegd. Het is me al eens eerder gelukt en het gaat me nu weer lukken. Na talloze mislukte stop pogingen gaat het me dit keer lukken. Net zoals toen.. Dit was, na een periode op het forum meegelezen te hebben, mijn eerste post. Ik zal zorgen dat het niet mijn laatste wordt; ik zal mijn vorderingen met jullie delen. Benjamin, het is niet mijn bedoeling je topic te kapen. Je gaf aan 'dat er al van verder zijn gekomen'. Er zijn talloze mensen met hetzelfde probleem als wij. In meer of mindere mate en ieder met een eigen verhaal. Sos geeft een fantastische dosis genot maar het snijdt je af van geluk. Ik weiger, vanaf vandaag, dat dit gemene goedje het mij nog langer zo moeilijk maakt. Ik stop. Nu."