Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nogal onzinnig om er een verhaal uit de VS bij te pakken. Dit is een Nederlands forum en zoiets neigt dan heel erg naar bangmakerij."
"inner_search zei: Bekijk bijlage 9364 Klik om te vergroten... Wat probeer je te zeggen?"
"benzzzy zei: Kan dit dan niet in nederland gebeuren? Zijn drugs vandaag gelegalizeerd en heeft de politie en de regering plotseling een brein gekregen? Das goed niews. Mischien maar eens een drugs forum handels topic aan maken dan. Of ruil je drugs topic! Klik om te vergroten... Rc's die worden verkocht op de bekende sites vallen onder de Warenwet, niet de Opiumwet. Dit gaat echt nergens over."
"inner_search zei: Dat je een oud topic bumpt met een eerste post, nader inzien blijkbaar genoeg forum inzicht van jouw kant . Mss een dubbelaccountje dat terugkeer om wat te trollen ?. Klik om te vergroten... Het is een 'sticky', niet een oude post die ik ergens opgeduikeld heb. Stickies zijn er voor belangrijke mededelingen. Ik vond 't nogal onzinnig om er een amerikaanse zaak bij te halen."
"Buu zei: Om nog maar even een heel recent voorbeeld te geven. Een of twee weken geleden heeft een Nederlandse RC vendor in plaats van 4-HO-MiPT 3-HO-PCP verstuurd. Daar lig je dan twee dagen te holen in plaats van je stevig ingezette tripje. Klik om te vergroten... Met die waarschuwing kan ik 't alleen maar eens zijn. Als je er niet gerust op bent kun je ze laten testen."
"inner_search zei: @Shakademus dit is nou een zinnige niet troll gerelateerde post.. Klik om te vergroten... Wat is je probleem nou eigenlijk? Ga iemand anders lastigvallen aub."
"Neo-Shulginist zei: In de Verenigde Staten is er andersoortige wetgeving met betrekking tot nieuwe psychoactieve stoffen (NPS). Daar hebben ze een wet die verkoop en bezit van NPS verbiedt, indien de stoffen bedoeld zijn voor consumptie. Als de stoffen wel bedoeld zijn voor consumptie dan kunnen dus ook ongereguleerde NPS in de Verenigde Staten strafbaar zijn. In Nederland zijn NPS niet strafbaar volgens het strafrecht. Wel zouden verkopers van NPS via civielrechtelijke procedures verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun bedrijvigheid. Maar dat worden dan wel extreem lastige zaken waarbij de bewijslast volledig bij de aanklager ligt. Kort gezegd is er voor consumenten van NPS een zeer gering juridisch risico. Met name in 2013, toen deze post werd gepubliceerd, konden NPS-consumenten eigenlijk zorgenloos dit soort middelen bestellen. Aangezien er straks een stofgroepenverbod aan zit te komen, kan dat nu wel net wat anders liggen. We weten dat binnen afzienbare tijd cathinones zoals 3-MMC strafbaar gaan worden. Dus als je nu legaal grote hoeveelheden 3-MMC gaat inkopen, dan is dat mogelijk interessant voor de recherche om te weten. Ze hoeven dan slechts binnen te vallen bij een (voormalige) verkoper van dat soort nieuw illegale middelen om een lijst met verdachten op te duikelen. Dus het risico wat je loopt als NPS-consument speelt zich voornamelijk af op het privacyvlak. Dat is dus nog niet een strafrechtelijke risico (zoals in de VS). Daarom vind ik het voorbeeld wat eerder werd gepost ook niet helemaal relevant voor de situatie hier. Klik om te vergroten... Nee joh. Gebruikers in Nederland worden met rust gelaten. De politie gaat echt geen moeite doen om via de rechter-commissaris een huiszoekingsbevel te krijgen, al heb je 10g 3-mmc besteld. Dat gebeurt gewoon niet. De politie zoekt naar dealers bij wie ze grote voorraden verboden middelen verwachten te vinden. Edit: als jij met naam, adres en een 5kg 3-mmc order van niet lang ervoor in de administratie staat bij zo'n site (dat sta je niet) dan zullen ze 't wel interessant vinden."
"Neo-Shulginist zei: Dat is dus wat ik bedoel. Gebruikers van NPS in Nederland hebben niet zoveel te vrezen. Maar als je nu nog in grote hoeveelheden cathinones of fenetylamines legaal gaat handelen dan is het wel slim om bezorgd te zijn over je privacy Klik om te vergroten... Nou ja. Als die websites gewoon sluiten dan heeft de politie geen aanleiding om bij hun een inval te doen. Dan moeten ze eerst de verdenking hebben dat de persoon erachter doorgaat met verkoop of toevallig een verkoper pakken bij wie ze kunnen achterhalen dat ie 't daar vandaan heeft en laten we wel wezen: die hele administratie van de bekende Nederlandse webshops gaat gewoon door de shredder. In ieder geval zeker namen en adressen (sommigen zullen nog cijfers nodig hebben voor de belasting)."
"Ganggang💯 zei: Het is altijd raadzaam om bezorgd te zijn over je privacy (in hoeverre we nog van privacy kunnen spreken tegenwoordig). Klik om te vergroten... Dit ook."
"Dat was jonger dan 12 omdat ik toen al alcohol had gedronken. Met 14 m'n eerste pretsigaret."