Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"live fast die Young zei: Ik ben altijd al katergevoelig geweest. Eerder heel erg lichamelijk, dat is nu een stuk minder. Het lijkt alleen alsof mijn katers nu geestelijk zijn. De dag nadat ik flink heb gedronken word ik onrustig wakker (veel vroeger dan ik zou willen). Ik kan dan niet meer slapen. Ik word overvallen door een heel angstig, leeg en depressief gevoel. Ik heb dit gevoel eigenlijk ook als comedown van drugs. Ongeveer 2 uur lang ben ik echt heel bang voor het leven in het algemeen en alle nare dingen die kunnen gebeuren. Het is echt een vreselijk gevoel, ik merk ook dat ik er totaal geen invloed op heb. Dan is het meestal opeens verdwenen en ben ik weer de oude. Ik heb dit niet altijd, maar toch wel regelmatig na een avondje drinken. Dit is voor mij een reden om niet veel meer te drinken, terwijl ik eigenlijk altijd wel een beetje een alcoholliefhebber ben geweest. Ik kan er eigenlijk weinig over terugvinden, is het zo apart dat ik dit heb? Klik om te vergroten... Ik weet echt perfect wat je bedoelt. Ik heb een geschiedenis van angstaanvallen, waarvoor ik nu elke dag een pilletje moet nemen zodat m'n hormoonspiegel op pijl blijft. Dit heeft een hele tijd goed gewerkt, maar in de periodes dat ik veel drink (zoals nu, jammer genoeg) speelt het me echt parten. Wat je zeker niet mag doen is (zoals sommigen aanraden) is opnieuw iets nemen om te drinken. Je voelt je dan misschien twee uurtjes beter, maar de angstaanvallen komen nadien (na kater twee) dubbel zo hard terug. Ik wil je zeker niets aanraden want ik ben geen dokter, maar wat mij momenteel helpt is xanax, een angstremmer. Ik merk dat als ik die 's morgens neem (echt maar een half pilletje), de angst na een half uurtje weg is. Misschien dat als je in de toekomst meer last hebt van angstaanvallen (ook als je sober bent), dat je dit eens met je huisarts kan bespreken. Ik heb het jaren niet genomen dus wat mij betreft is het niet verslavend, maar het kan je wel door korte, moeilijke periodes helpen. Succes!"