Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Positief dat hij zelf kan inzien dat hij een wietverslaving heeft. Zouden meer mensen moeten kunnen."
"1. Je sloopt je neus 2. Je kan er ook uitgeput van raken 3. kosten 4. Als je stopt krijg je een betere weerstand 5. Je kan beter presteren op je werk En er zijn nog een hele hoop voordelen als je zou stoppen met coke"
"Professionele hulp of afkickkliniek?"
"Hallo iedereen, Ik heb sinds mijn 14'de ( nu 18 ) een rook verslaving. ik snap dat tabak/nicotine niet echt ''Drugs'' is maar alsnog, Drugs is drugs. Is er misschien iemand die het zelfde probleem heeft of iemand die het zelfde probleem had en er vanaf is gekomen? Ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen maar na 1 week werd ik al helemaal chagrijnig en opgefokt. Is er iemand die me kan helpen?"
"Psychedelibee zei: Hoezo niet dan? Ik zou zelf drugs definiëren als iets wat psychoactief (heeft een direct effect op de hersenen) en tabak is zeker psychoactief. Dat het effect niet zo spannend is, is wat anders natuurlijk. Dat is ook het vervelende aan tabak, het is zo'n beetje de meest saaie drugs die er is en tegelijk zo'n beetje de meest verslavende. Klik om te vergroten... Klopt, Maar ja drugs gaan voornamelijk om de bij effecten en enige bij effect van roken is ontspannen( Tja en hoogst waarschijnlijk longkanker krijgen). Maar het gaat voornamelijk om het feit dat ik er verslaafd aan ben en er vanaf probeer te komen"
"Zweibeiner zei: Misschien even een net andere mindset krijgen. Je word chaggie en opgefokt, dat is niet meer dan lichaam die als een schreeuwend kind in de supermarkt op de grond ligt omdat hij niet krijgt wat hij wil. Je lichaam is er goed in om zo zijn zin te krijgen. Dus misschien helpt het om te denken dat je lichaam je probeert te saboteren in plaats van dat je denkt dat je je chaggie en opgefokt voel. Nu ben ik niet de persoon om dit aan te vragen haha. Ben 1x 1 jaar gestopt en 1x een half jaar. Zodra de reden voor het stoppen weg was begon ik langzaam weer te roken tot ik weer fulltime bezig was. Dus je moet een reden hebben om te stoppen. Je bespaart x geld, stel jezelf een doel een om over x tijd die auto, of computer of wat dan ook te kopen. Zodat je stoppen met roken beloont gaat worden. Je ziet het geld iedere maand groeien dus je word er ook ieder maand voor beloont. Klik om te vergroten... Dat is het dus juist. Ik heb een prima inkomen ik heb niks te te klagen. Ik zou mijn hele leven door kunnen roken zonder in geld crisis te raken. Maar de enige reden waarom ik zou willen stoppen is omdat het gewoon slecht voor je is. Je ziet al die reclames of advertenties die zeggen wat het met je doet maar door een of andere manier is dat niet helemaal de trigger zeg maar. Je ziet het en denkt dat zou ik nooit willen hebben ik stop, Maar uiteindelijk denk je maakt niks uit ik krijg het toch niet begrijp je mij?"
"Het is sowieso een feit dat je minder goed tegen alcohol kan als je in het algemeen weinig drinkt, plus het feit dat je dus 2x aangeschoten bent."
"Klinkt gaaf, Had er eerlijk gezegd nog nooit eerder over gehoord, Misschien eens proberen dan?"
"Sjakiedude zei: Thanx... Heb het haar sowieso als eerste laten lezen. Ze snapt wel hoe ik het ervaar, maar ze komt tijdens haar werk veel situaties tegen waarin mensen in combinatie met drugs een teringzooi maken van hun leven. Hierdoor is er een behoorlijk vastgeroestte drugs=bad connectie gelegd in haar hoofd. Het volledig accepteren van verantwoord drugsgebruik zie ik bij haar niet snel gebeuren. Maar wie weet, als de kinderen wat ouder zijn en we in een wat minder hectische fase van het leven zitten... I hope so Klik om te vergroten... Wel fijn dat ze het snapt, maar voornamelijk mensen met een drugs verslaving maken een teringzooi van hun leven, En voor zover ik jou verhaal heb gelezen klink jij niet als een drugsverslaafde."
"Beste Mede-Drugs vrienden. Afgelopen weekend had ik voor het eerst wiet+alcohol geprobeerd. Normaal drink ik nooit maar deze keer dacht ik laat ik het eens een keer proberen. Dus ik kan in het algemeen al slecht tegen alcohol, laat staan een joint erbij. Ken je dat gevoel dat je net wakker bent en direct opstaat om bijv. naar de wc te gaan? Dit gevoel had ik daarna ook maar dan 4x erger. Enorm misselijk thuis gekomen en een honger van hier tot aan Afrika. Wat was jullie ervaring van wiet met alcohol? Laat me het hieronder weten"