Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heyhallo! Ik ben op dit moment onder invloed van speed. Ik gebruik niet zo heel lang wel een paar maandjes, maar sowieso nog geen half jaar. De laatste keer hiervoor dat ik speed had gesnoven was vorige week vrijdag. Dus een week geleden. Dus gisteren (vrijdag, voor mij nog vandaag haha) had ik weer speed genomen. Ik had het van vorig weekend nog over. Het was lichtroze in een plastic zakje, vorige week was het nog nat maar ik had er dus niks mee gedaan tot gisteren. Dus ik opende het en het rook heel muf en nu natuurlijk nog steeds. Ik ben nieuw met speed zegmaar heb er niet heel veel verstand van dus ik kan soms dom overkomen over dit onderwerp. Maar dus ik heb wel altijd last gehad van een loopneus etc. Maar ik heb nu voor het eerst dat mijn linkerneusgat helemaal rood is en brand en zelfs een klein beetje opgezwollen is (valt mezelf alleen op). Ook helemaal dicht zit, soms loopneus, maar nu is m'n neus helemaal droog. Maar het brand verschrikkelijk en heb het dus nooit eerder gehad... Het is helemaal geïrriteerd aan de buiten kant en nu uitgedroogd ik heb er nu ook wat Labello (ik heb geen vaseline) op gedaan.. maar is dat normaal? Misschien een hele domme vraag hoor... En ik heb sinds gister dus nu een hele nacht niet geslapen, ik heb nu wel momentjes dat ik gaap maar ik ben niet moe, ik weet dat dat normaal is, m'n lichaam voelt zich helemaal uitgeput of iets maar dat heb ik altijd al gehad. Ik heb een paar uur voordat ik mijn eerste lijntje gister nam gewoon gegeten, niet heel veel maar voor mijn doen gewoon normaal. Maar nu ik heb een nacht niet geslapen. Ik heb nu af en toe misselijke vlagen, echt heel vervelend iemand tips of kan vertellen waardoor het komt? Ook heb ik momenten niet eens dat ik misselijk ben maar dat ik moet overgeven, of naja moet hoesten en dan moet kokhalzen, maar ik hou het hoesten zegmaar in want ik wil niet kokhalzen, maar ik zet mijn kiezen dan strak op elkaar en dan gaat het wel, maar het is echt vervelend dat ik de hele tijd het gevoel heb dat ik moet overgeven en ik heb geen flauw idee hoe het komt... Ik heb over de hele nacht wel water gedronken en tussendoor slokjes cola genomen. Ook heb ik geprobeerd op een klein stukje van een croissantje te eten maar ja dat werkt natuurlijk niet aangezien m'n mond dan nog meer uitdroogt haha. Ik heb ook ineens abnormaal last van m'n spieren, heb natuurlijk altijd last van m'n spieren maar nu echt abnormaal, voor mijn gevoel lijkt het net wanneer ik een klein tikje krijg of me zachtjes stoot dat ik direct wat breek of iets... Dus gewoon ook ineens abnormaal veel last... Maar iemand enig idee of tips? En sorry als ik met een onlogisch topic aan kom of dat ik heel dom overkom, maar zoals ik zei ik ben nog best nieuw in dit en bepaalde dingen weet ik niet precies of vraag ik me af vandaar.."
"Oke, kom ik weer met vragen haha... Maar dus ik ben sinds vrijdag onder invloed van speed, niet heftig maar wel gewoon om door te kunnen komen en ik heb sinds vrijdag ook niet meer geslapen. Maar ik heb echt een enorme energy drink (die blikjes gewoon) verslaving. Ik dronk het dus nooit omdat ik niet weet of het kan.. Dus mijn vraag is zou het kwaad kunnen als ik nu een blikje energy zou gaan drinken? Omdat het ook stimulerend is.. Maar ik verlang er echt naar alleen ik ben natuurlijk zoals altijd weer veelste voorzichtig en durf niet zomaar dingen te doen zonder advies of bevestiging etc. Ik weet niet of ik voor dit een topic mag maken ik ben natuurlijk nieuw op deze site, mijn excuus als ik echt met de domste dingen aan kom maar het zijn toch kleine dingetjes waar ik me zelf wel zorgen bij maak of gewoon extreem voorzichtig mee ben... En eventuele tips nog aangezien ik sinds vrijdag niet heb geslapen en nauwelijks heb gegeten etc. en de dip natuurlijk best wel heftig aan zal komen denk ik..."
"SanneBanne zei: Hey, domme vragen bestaan niet. Zeker hier niet. Beter iets teveel vragen dan onverstandig een (allicht) verkeerde keuze maken toch? Het kan in ieder geval geen kwaad. Ik zou geen liters weg drinken en rekening houden met het feit dat je je slaap nog langer uitstelt, wat uiteraard alles behalve gezond is. Hoe langer je wakker blijft, hoe meer kans op negatieve effecten zoals paranoia en hallucinaties. En dat is echt geen pretje. De dip kan zeker in heftigheid toenemen ja, ook logisch want je doet dingen met je lichaam die slopend zijn natuurlijk. In je bed gaan liggen en plafond staren heeft weinig nut allicht nu maar probeer ervan te leren en volgende keer echt minder te nemen of eerder te stoppen. Dan blijft speed gebruiken ook veel langer leuk dan op de manier zoals je het nu doet. Sowieso qua heftigheid van de dip al. Volgens mij (correct me if i'm wrong) ben je nog heel jong, dus wees zuinig op jezelf! Klik om te vergroten... Oke gelukkig dan ga ik genieten van mijn blikje haha, het is ook dat ik mijn slaap wil uitstellen tot vanavond. Het is nu inmiddels zo goed als op op een mini beetje na maar dat is bijna niks, dus wil vandaag nog mezelf staande houden en vanaf morgen maar de consequenties accepteren en meegaan in de dip natuurlijk. Ja ik zie zelf ook in dat ik echt te lang ben doorgegaan heb gewoon sinds vrijdag ochtend niet geslapen en alleen gisteren een paar bitterballen gegeten en ontbijtdrink gedronken maar verder ook niks meer. Maar het is gewoon dat ik niet met mijn emoties kan dealen. Daarom gebruik ik ook speed en is stoppen in eens voor mij moeilijk. Geniet er ook echt van dat ik me vrolijk voel want heb dat nuchter nooit. Klinkt echt depri allemaal maar het is wel zo. Dat is ook de reden waarom ik nogsteeds aan de speed zit. Het is echt extreem verleidelijk voor me en het houd me eerlijk gezegd wel overeind tijdens het gebruik of wanneer ik het niet meer trek.. En ik ben best jong ja haha, afgelopen Januari pas 20 geworden dusja haha. Het is ook niet echt de bedoeling geweest dat ik aan speed zou beginnen maar het kwam ineens en zo ben ik zoals nu geeindigd. En oohja ik heb op sommige momenten al last van hallucinaties maar paranoia heb ik alleen omdat ik niks meer heb..."
"Koffieboon zei: Hervat je normale eet- en slaapritmes en je zult je binnen de kortste tijd weer de oude voelen. Heb je je pep wel gedroogd voordat je het hebt genomen? Dit is mij niet duidelijk geworden uit je post. Pep moet je namelijk altijd goed drogen voordat het je neemt! Klik om te vergroten... Hey! ja kijk, het was vorige week dus nat in een zakje, maar het is zelf gedroogd, waardoor het nu echt muf ruikt zegmaar.."
"Peppi en Coki zei: Speed en cafeïne is een iets grotere belasting op je hart/bloedvatenstelsel en kan de negatieve effecten van beide middelen vergroten (zoals een opgejaagd gevoel). Als je denkt dat je dat kan hebben dan zou dat niet echt een probleem moeten zijn. Wat mij wel zorgen baart, is de reden waarom je speed gebruikt. Het lijkt erop dat het nu niet meer recreatief wordt gebruikt en het een soort van verslaving wordt. Nou zal er natuurlijk heel veel gebeurd zijn waar ik niet vanaf weet dat dit veroorzaakt en ik weet niet welke stappen je eerder al hebt ondernomen om dit tegen te gaan, maar wat ik kan aanraden is om professionele hulp hiervoor te zoeken, zoals naar een psycholoog te gaan om erover te praten. Makkelijkste manier is om naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing zodat je niet zelf contact hoeft op te nemen (mocht dit een drempel zijn). Maar gezien de ernst van dit neem ik aan dat je zulke dingen al geprobeerd hebt. Klik om te vergroten... Ja heb het al geprobeerd, ik heb eerder bij een psychiater gelopen wegens mijn verleden en de issues die er nog zijn. Maar toen ben ik verhuisd en zou het over gezet worden, maar nu is het probleem dat ik eerst verplicht naar een Amethist moet en afgekickt moet zijn voordat ik weer naar GGZ mag zegmaar.. En alles duurt altijd echt jaren dus ik zie het wel, ik heb het geprobeerd nu is het eerst afwachten op amethist en zodra dat traject klaar is kan ik terug naar een psychiater.."
"HardcoreGabber zei: Dat het brand is heel normaal, daar heeft iedereen last van. Ook de dagen erna brand mijn neus nog als het heel koud is of als ik moet niezen. Maak je je neus wel schoon na gebruik? Dat is wel erg belangrijk. Ook de verstopte neus en loop neus heb ik altijd last van, Is niks ergs dus hoef je je geen zorgen te maken. Hoeveel speed gebruik je op een avond? Miselijkheid betekent bij mij altijd dat ik teveel in een te korte tijd heb gebruikt. En het kotsen kan komen vanwege de smaak van speed, dat zie ik afentoe in mijn vriendengroep. En al moet je kotsen gooi het er gewoon uit, probeer het niet binnen te houden. Kotsen kan heel erg opluchten en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Klik om te vergroten... Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt. Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,"
"Bas zei: Gewoon minder je hoofd erbij houden, laat het los en denk er niet over na, ga wat afleidende dingen doen wat je leuk vind. Als ik je verhaal zo lees maak je je echt te druk over alle bijwerkingen en gevolgen (is wel herkenbaar). Na gebruik, je neus reinigen zoals wordt gezegd en volgens mij kan dit door middel van een zoutoplossing als het goed is. Anders gewoon goed snuiten en beetje schoonspoelen zodat er geen speed resten achter blijven e.d. Probeer met deze misselijkheid wat te eten, want misschien heb je wel gewoon honger en voel je dat als maagkramp/misselijkheid. Als je na het eten nergens last van heb, dan weet je dat je gewoon honger had. Als je nog misselijker wordt en je moet kotsen, dan ben je het in ieder geval kwijt en bespaar je een misselijkheidsgevoel van enkele uren. (: Klik om te vergroten... Ja ik denk ook dat het komt door de honger, maar ik heb geen maagkrampen of iets, het voelt gewoon heel leeg en vol tegelijk. Lastig uit te leggen. En ja haha ik zoek altijd van alles op enzo want maak me snel druk of hou me snel bezig met bijwerkingen vandaar haha. Ik heb nu ontbijtdrink en hoop dat het straks wat helpt, maar merk nog niet echt iets. En eten gaat totaal niet, mijn mond en keel zijn abnormaal droog en ik kan geen eten doorslikken op 1 of andere manier, dus dat gaat hem niet worden haha."
"De Dunne zei: De klachten die je opnoemt horen best wel bij speed gebruik. Ik weet niet of je elke week gebruikt? Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, des te meer krijg je last van de negatieve gevolgen. Het hoort gewoon bij drugsgebruik. Niemand kan “ongestraft” drugs gebruiken. (Helaas haha) De ene heeft er sneller last van dan de ander. Doe voorlopig even rustig aan, snuif niet, eet goed en laat je speed testen zodat je weet of je ook rommel in je neus stopt. Klik om te vergroten... Yess, bedankt! Nee logisch dat er wel consequenties aan vast zitten, dat altijd en zie ik ook in haha. Voorheen gebruikte ik dagenlang achter elkaar gewoon weken. Echt niet normaal, sinds vorige week probeer ik te stoppen of naja in mijn geval te minderen want ik zou niet helemaal kunnen stoppen. Dus ik heb vorige week gebruikt en toen een week niet tot gister. Probeer het wel zo veel mogelijk te minderen want wil echt gaan stoppen, maar de verleiding is te groot gewoon, want de werking dat je zo vrolijk bent en je ook echt vrolijk voelt is geweldig."
"acht.zes zei: Ik vind energy drink harstikke lekker, maar ik drink het maar af en toe. Ik heb verschillende vrienden die verslaafd waren aan energydrink er mee in de problemen zien komen, hartkloppingen en dergelijke. No way dat ik als ik speed gebruik me ook nog eens te buiten ga aan energy drink. Klik om te vergroten... Ik had dus energy gedronken merkte eigenlijk niks gewoon normaal het is lekker en qua suikers of caffeine merkte ik niet zoveel haha"
"Peppi en Coki zei: Had ik al verwacht ja, dat je er al mee bezig was (vandaar de twijfel bij mijn advies). Is het traject bij Amethist al begonnen, zo ja, hoe lang denk je er nog mee bezig te zijn? Het zou natuurlijk fijn zijn als je zo snel mogelijk weer terug zou kunnen naar een psychiater, aangezien de problemen dan behandeld zouden kunnen worden ipv alleen tijdelijk verdrongen. Er zijn volgens mij aardig wat reports hier op dit forum over speed verslavingen, misschien dat je daarin extra motivatie kan vinden om er geen verslaving van te maken. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen aangezien ik geen ervaringsdeskundige ben en ook niet gestudeerd heb voor psycholoog/psychiater of iets dergelijks, wel kan ik je heel veel sterkte wensen met alles. Klik om te vergroten... bedankt! Amethist is nog niet in werking helaas, maar ik denk ook niet dat dat nog echt nodig is. Ik ben nu dus na deze keer van de post gestopt. Ik heb nu ook heel veel afspraken in het ziekenhuis en bij de dokter... Mijn organen functioneren niet goed en zijn nu langzaam aan het afbreken waar ik best wel van schrok. dus sindsdien gebruik ik niks meer."