Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Van Timmermans krijg ik jeuk, Yeşilgöz wil te graag, Bontebal heeft wat mij betreft wel de gunfactor, maar ik heb niets met het CDA, Omtzigt, de messias, kan het nu al niet aan, Geert blijft schreeuwen vanaf de zijlijn, Jetten houdt zich bezig met progressief gezever en van der Plas blijkt een eendagsvlieg. Wat me tevens irriteert: het niveau van het debat. Stelletje achterlijke kleuters die elkaar voortdurend vliegen afvangen. Toekomstperspectief: ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was."
""
"Lemmy zei: Daarnet Omtzigt op tv hier. Wat een saaie kloot. En nee, die partij wordt écht niet zo groot, volgens mij. Klik om te vergroten... Hij vertoont enigszins autistische trekken, maar dit maakt hem in mijn ogen wel authentiek. Ondanks zijn mindere prestaties tijdens recente debatten, heb ik niet het gevoel dat hij heel veel inlevert: hoewel de peilingen wel aangeven dat hij enkele zetels heeft verloren. Ik vermoed dat naast NSC, de PVV de grote verrassing wordt van deze verkiezingen."
"Zeehond zei: Ik vermoed ook een heleboel. Klik om te vergroten... Wil je het erover hebben? Lemmy zei: We zullen zien. Partijen die op zo'n korte tijd ineens groot worden zijn gedoemd om snel weer te verdwijnen. Klik om te vergroten... Klopt, maar Omtzigt loopt al lang mee en heeft opzich een prima kandidatenlijst met mensen die al lang rondlopen in de politiek en/of zeer goed geïnformeerd zijn. Maar het klopt dat nieuwe partijen vaak de gunfactor krijgen en het uiteindelijk vaak niet kunnen waarmaken. Zweevteev zei: Yup, denk het ook. Ik wilde eerst strategisch links gaan stemmen, maar inmiddels heb ik totaal geen vertrouwen meer in dat GL-PvdA een deel gaat uitmaken van de coaltie, laat staan dat het de grootste wordt, dus ik ga denk ik toch maar PvdD of BIJ1 stemmen. Ik weet alleen nog niet welke van die 2 het wordt. Klik om te vergroten... Timmermans lijkt alleen bereid deel te nemen als hij de dominante positie kan innemen, wat naar mijn mening vrij arrogant is. Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat hij daarin zal slagen. Wat betreft de Partij voor de Dieren, heb ik altijd sympathie gehad, vooral voor Esther Ouwehand. Dit komt vooral door het feit dat de partij haar heeft proberen te dwarsbomen, maar ze nog steeds standhoudt op haar positie."
"Zeehond zei: Nee met jou niet, thanks. Klik om te vergroten... Prima hoor. Als je er ooit over wil praten hoor ik het wel! Succes verder Zweevteev zei: Ik kan wel begrijpen dat mensen dat arrogant vinden. Zelf heb ik echter het idee dat hij wel weet waar hij het over heeft en dat het bij de standpunten die hij verdedigt ook wel nodig is om daar heel dominant in te zijn en "je zin moet proberen door te drammen," om het maar even zo te noemen. Klik om te vergroten... Klopt. Hij kwam naar mijn mening met een bepaald dedain naar Nederland vanuit Brussel. Hij zou het wel even gaan doen, dacht ie. Nu ik niet direct links georiënteerd ben vind ik het wel smakelijk om te zien dat ie debat na debat verprutst. Ik denk oprecht dat Jesse Klaver het in zijn positie een stuk beter had gedaan. Hij weet een Wilders vaak wel van repliek te dienen, waar Timmermans een beetje zit te stuntelen. Zweevteev zei: De natuur en het klimaat doen niet aan compromissen. Het lijkt me ook doodvermoeiend in zijn positie om je hiervoor hard te maken als letterlijk alle andere kanshebbers rechts zijn en je er helemaal alleen voor staat. Dat zou mij ook het gevoel geven dat ik het beter weet dan de rest en ik die dominante positie hoor te krijgen, omdat de rest het anders compleet verprutst, maar misschien denk ik zo omdat ik stiekem een paar narcistische trekjes heb die ik label als "logisch nadenken." Klik om te vergroten... Ik denk ook niet dat wij vanuit Nederland het natuur en klimaat probleem gaan oplossen. Als er landen als China, Rusland en de VS zijn die geen fuck geven, dan vraag ik me af of het Überhaupt wel zin heeft. Klinkt een beetje cynisch, maar waarom zou je onnodig geld uit de zakken kloppen van mensen als het een druppel op een gloeiende plaat is? Nogmaals, misschien klink ik cynisch, maar naar mijn mening is dit pure symboolpolitiek met een vals randje. Om deze reden stem ik deze verkiezingen ook rechts. Pieter Omtzigt heeft zich in het verleden bewezen met de toeslagenaffaire. Hij staat voor bestaanszekerheid, durft op te komen tegen onrecht, en is niet zo'n pratende papagaai als dat Rutte was, die nog makkelijker liegt dan Pinokkio."
"Zweevteev zei: Dit vind ik wel interessant, ik vind juist dat Timmermans het best wel goed doet namelijk! Waarom vind jij dat hij het verprutst? Klik om te vergroten... Zijn debatstijl valt naar mijn mening niet bijster sterk uit. Hij mist een zekere flair, een vorm van charisma. Timmermans kiest Wilders als zijn tegenstander voor deze verkiezingen. In mijn ogen is Wilders een straatvechter die zichzelf prima redt in dergelijke situaties. Over het algemeen komt Wilders als de "winnaar" uit de bus, waarbij de uiteindelijke winnaar vaak niet wordt bepaald op basis van de inhoud van het debat. Timmermans probeert het gesprek vaak op een redelijke manier te voeren, maar bij een persoon als Wilders lijkt dit niet te werken. Naar mijn mening heeft Klaver meer charisma. Hij weet arrogant rechts gepraat regelmatig doeltreffend te pareren. Zweevteev zei: Ik ook niet, maar wat lijkt jou dan het best om in Nederland te doen om voor groene energie? Juist omdat Nederland helemaal geen grote vervuiler is t.o.v. vele andere landen lijkt dat me juist een goede reden om hier niet aan het bouwen van meer kerncentrales te beginnen. Klik om te vergroten... Ik ben voorstander van kerncentrales. Zelfs bepaalde linkse partijen lijken het erover eens te zijn dat kernenergie een relatief duurzame optie is. Op deze manier kunnen we Nederland verzekeren van betaalbare energie en ons minder afhankelijk maken van externe bronnen. Het recente voorbeeld van de gevolgen van een gaskraan die wordt dichtgedraaid, zoals bijvoorbeeld in het geval van Rusland, benadrukt het belang van een meer stabiele energievoorziening. Dit kan directe invloed hebben op onze energierekeningen, iets wat we kunnen vermijden door te investeren in kernenergie. Wat betreft het klimaat kom ik terug op mijn eerdere standpunt. Zweevteev zei: Heb je toevallig het kieskompas ingevuld? Ben wel benieuwd waar jij terecht komt. Weet niet of je het al eerder hier genoemd had, maar waar ga je dan deze verkiezingen op stemmen en waarom? Klik om te vergroten... Vermoedelijk NSC. (Ik vraag me af wanneer dit evolueert naar NSB, wellicht wanneer hij onpopulaire en/of inconsistente maatregelen begint te nemen.) Ik zal direct eens een stemwijzer invullen, tho."
"Zweevteev zei: . Dat vind ik ook van Sylvana Simons (love her, ik vind haar echt een geweldige debater) Klik om te vergroten... Eens. Ik zou nooit op haar stemmen, maar vurig in het debat is ze zeker! Laatst had ze Rutte nog een keer tuk waar ik wel van kon genieten: Zweevteev zei: Ik ging hé-le-maal stuk om hoe Thierry volledig opging in zijn persoonlijke missie om Edward Snowden en Julian Assange te bevrijden en compleet negeerde wat de rest zei tijdens het debat. Ik vind Baudet echt een kwal, maar hier vond ik 'm heel aandoenlijk. Klik om te vergroten... Hahaha, ja. Ook wil hij Ross Ulbricht bevrijden. Die gast heeft Silkroad uit de lucht gestampt en is verantwoordelijk voor het grootste particuliere drugsnetwerk ooit."
"Proxima zei: Je kan dus zonder probleem een kritisch geluid (hopelijk goed onderbouwd) geven op de regering van Israel maar je kan niet zomaar de focus leggen op een specifiek ras zoals "Joden". Klik om te vergroten... Inderdaad. En toch wordt dit vaak op 1 hoop gegooid. Proxima zei: Het probleem met een ras is namelijk dat je van een ras bent en er helemaal niets aan kan doen dat je van dat ras bent. Een focus op een ras is daarom per definitie onrechtvaardig omdat het is gebaseerd op ongegronde stereotypen, die de unieke individualiteit van personen negeert en dat ze dit dus nooit kunnen veranderen. Klik om te vergroten... Joh."
"Ondertussen staat er een club van non-binaire hun maatje op te wachten die Thierry Baudet zijn schedeltje in hebben geslagen. Je verwacht het niet...."