Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dank voor jouw bericht, daar ben ik me 'inmiddels' ook van bewust. Dit zal ik ook niet nogmaals zo doen. Mijn vraag richt zich natuurlijk of je in korte tijd een afhankelijkheid kunt opbouwen. Voor deze keer was het drie maanden geleden. En daarvoor weer 7 maanden geleden."
"Lieve Forummers, Wellicht een domme vraag (als die bestaan). Afgelopen 72 uur heb ik GHB gebruikt. Daarvoor was dit drie maanden geleden. Het gaat ongeveer om 40-50 milliliter verspreid dus over een eenmalige dosis van 3 ML op donderdag (met zes biertjes) Toen vrijdag een aantal dosissen van ongeveer bij elkaar 20 ML (steeds verdeeld in 3ml per keer, inclusief iets van 13-15 biertjes). Slecht I know. Zaterdag nog eens ongeveer 20 ML verdeeld in doses van 3ML (inclusief twaalf biertjes, verspreid over de gehele dag, de GHB pas vanaf 1500 genomen) Vandaag voel ik me licht gespannen. Wat misselijkheid en buikpijn. Ook slecht gegeten de afgelopen dagen. Moet ik mij zorgen maken om een lichamelijke dan wel geestelijke afhankelijkheid of is dit gewoon "een kater". Heb verder geen overduidelijke kater gevoelens behalve misselijkheid, maar dat heb ik heel vaak. Ter toevoeging om te kunnen slapen gisteravond een 5 mg oxazepam genomen en een 15 mg mirtezapine (gebruik ik vaak als inslaper). Vandaag 1 x 5 mg oxazepam tegen de onrust genomen. Alvast bedankt *send love*"
"Spyro zei: Hoe gaat het inmiddels met je? Nog klachten ergens van? Klik om te vergroten... Dank voor je bericht. Lichte hartkloppingen, kan ook een reactie zijn op de oxazepam? Heb ik daar wel vaker van gehad. Wat lichte maagpijn (kan ook door het roken komen). Wel maag bescherming genomen aangezien ik enigszins een zwakke maag heb op dit soort dagen). Totaal niet aan GHB gedacht of zelfs maar het idee gehad dat ik dat zou willen. Ik vind alleen de onrust irritant en wil graag goed slapen vannacht. Vanmorgen om 09.00 de laatste 5 mg oxazepam genomen en net een paar biertjes gedronken om de spanning wat weg te nemen. Kan dit kwaad?"
"Revolutionair zei: Een 3 daagse bing doe ik ook. Ga er nou niet bij bij drinken 🤷♂️ En een bing van 3 dagen is lang. Oxa en mirtezapine zijn ook de medicijnen om het op te vangen. Zorg dan iig voor Diazepam en Baclofen als je zo ver gaat. Klik om te vergroten... Nee dat klopt! Ben wel gewend om veel te drinken, op sommige momenten, dus dat zorgt meestal niet voor die angst en spanning. Normaal drink ik doordeweeks ook niet, het is en blijft een gekke tijd nu. Zo lekker een halve mirtezapine erin en dan proberen een goede nacht te maken. Dank voor de adviezen. Morgen zal het vast beter zijn. Ik krijg overigens naar 50 mg oxazepam per 3 maanden van de huisarts, vanwege het verslavingsgevaar. Daar kom ik eigenlijk altijd goed mee uit. Ik heb gewoon bingegedrag waarna ik maanden weer niks gebruik of drink. Misschien maar eens voorlopig laten staan dan kom ik ook niet de verleiding."
"Dag allen, Ik hoop dat ik dit in het goede subforum plaats. Ik ben benieuwd of iemand licht kan schijnen op mijn benzo afbouwschema Gedurende een periode van 12 weken heb ik (met soms tussenpozen van een week) benzos genomen tegen angst en paniek. En ik wil ervan af. Mijn dosis lag gemiddeld op de 10-30 mg oxazepam per dag soms maar nooit meer dan 30. Daarna ben ik tweemaal een week overgezet op 30 mg diazepam per dag vanwege een crisis (hallo Antidepressiva). Nu ben ik de "kliniek" uitgestuurd met 30 mg diazepam per dag en geen pillen mee gekregen. Uiteindelijk ben ik dus dinsdag naar 15 mg gegaan. Woensdag maar 5 en donderdag naar 0. Dat was niet zo een goed idee. Vervolgens via m'n psychiater een plan opgesteld om per week 2 mg naar beneden te gaan vanaf de 15 mg. Nu heb ik erg veel last van rebound anxiety of gewoon anxiety i don't know. Zou het komen door de 50% reductie van deze week, althans gemiddeld zelfs dis nog meer dan 50 % (woensdag en donderdag)? Nu is het doel dus: WK 1 15 WK 2 13 Etc. Zouden deze acute klachten dus kunnen worden verklaard door de extreme reductie van deze week en klopt dit schema? Dank alvast en succes allemaal."
"Eve's drop zei: Ik verwacht zeker niet dat je dood zal gaan nee, maar te snel stoppen is gewoon niet wenselijk en dat hadden de professionals moeten weten. Het is maar een dun lijntje om nu de zwarte markt op te gaan en het buiten medische supervisie om in handen te krijgen, maar ik heb wel het idee dat je verantwoordelijk bent en niet de rc markt opduikt om een beetje angst en paniek te ontduiken. Slapeloze nachten zijn ook veel voorkomende klachten en zorgen ook voor extra intense verschijnsellen overdag, maar als ze niet overheersen zo lang mogelijk uitstellen die dosis! Klik om te vergroten... Nee ik ben zeker geen illegale shopper, je weet nooit wat erin zit. En wil zo snel maar zo humaan mogelijk stoppen. M'n psychiater denkt daar wel over mee, maar wilde inderdaad even verificatie, maar goed ik kan altijd nog langzamer taperen. Bedankt voor de info."
"Ja die *promotie" kwam door een soort van psychotische reactie op verhoging van m'n antidepressiva. Voorheen altijd zelf afgebouwd van 30 oxa naar 0 in een week, maar dan slikte ik ook maar 2 weken. Ik heb eventueel nog oxazepam om het verschil een beetje op te vangen, is dat een goed idee? Omrekentabel geeft aan 0.3 dus 10mg oxa zou dan 3.33 diazepam zijn ongeveer. Of werkt dat niet zo. Opzich gaat het redelijk, woensdag en donderdag zelfs wonderbaarlijk goed, maar die rebound zal dus inderdaad later zijn gekomen. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak om te kijken hoe het gaat. Als ik het echt niet trek heb ik nog wel wat extra diazepam om te overbruggen en dan misschien toch voor de 10% p week te gaan. Dank! Edit: ik ben tegelijkertijd ook m'n antidepressiva aan het afbouwen van 10 mg citalopram naar 5 naar 0"
"Dank! Ik heb vooral last van hoofdpijn misselijkheid en pijn op de borst. Waarschijnlijk door stress. Even doorbijten denk ik tot ik ben gestabiliseerd op 15 mg en dan rustig afbouwen denk ik van maar. Ik zal er vast niet dood aan gaan. Heb verder geen klachten behalve wat angst en paniek."
"Eve's drop zei: Fijn dat je een goede verstandshouding hebt met je specialist. Maar je hebt ook zelf de touwtjes in handen, zorg dat je met afbouwen strikt bent en niet teveel uitschieters hebt want je hersenen passen zich langzaam aan. 12 weken is te overzien, maar lees je eens in over het kindling effect door benzodiazepines. Elke keer een kleine withdrawal zorgt voor steeds intensere rebound symptomen. Zelfs bij een lage dosis kan men dan zeer veel last ondervinden van de "afkick" Klik om te vergroten... Betekent dit dan juist dat ik langzamer moet afbouwen of?"
"Mrloverdj zei: Misschien doet hij wat lastig over 1 mg per week. Ik weet niet hoe lang je verslaafd bent? Na 8 jaar is voorzichtigheid geboden, maar meestal gaat het met 2/2,5 mg per week in een langzaam tempo. Besef wel dat de halfwaardetijd zo lang is dat je pas op de 3e dag wat gaat merken dat je afbouw. Als je geluk hebt merk je niks. Maar her en der ontwenning ontkom je niet aan. Ook omdat van 10 naar 9, want anders is dan van 2 naar 1(50% gehalveerd) iedereen beleeft het anders. Als je dat gaat doen, zet door. Niet tussentijds stabiliseren! Neem de tijd. Nogmaals door de lange halfwaardetijd tijd lijkt er soms weinig logica in klachten te zitten, maar zolang je kan functioneren gewoon doorgaan. Met cit. heb ik weinig ervaring. Klik om te vergroten... Wat bedoel je met niet tussentijds stabiliseren? Juist wel toch? Of moet ik gewoon rigide dit schema volgen. Ik dacht juist dat je gestabiliseerd moest zijn voor de volgende stap. Daarom bouw ik ook "reserve in" dat wanneer 2-1 en 1-0 te zwaar is dat ik dan 0.5 kan pakken. Het is in mijn ogen geen verslaving maar een afhankelijkheid. Ik heb nooit meer genomen dan de dokter voorschreef en ook nooit geupped in m'n dosis bij moeilijke momenten. Ook nooit gebruikt als recreatief cq misbruikt. Verslaving en afhankelijkheid zijn nauw verbonden maar er zitten wel duidelijke verschillen in. Voor de afbouw maakt het in zoverre uit dat ik heel gemotiveerd ben om te stoppen en totaal niet het gevoel heb dat ik iets "op geef" sterker nog ik verafschuw die dingen. Groet en bedankt voor jouw antwoord"