Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Druktemaker? zei: Heb je de memo gemist dat bepaalde BN’ers in en uit klinieken gaan? Of is dat het deel wat je niet wil weten? Klik om te vergroten... Nee dat weet ik wel moet ik toegeven. Maar daar hoor je die Emma Wortelboer nooit over, enkel Shownieuws ofzo. Dan zijn er ook nog drugs die nauwelijks verslavings gevoelig werken. Die moet je natuurlijk het liefst elke dag gebruiken om echt wat te beleven. Zo komt het tenminste op mij over bij al die drugs items. Ze doen enorm hun best om enkel de gaafheid te belichten. De risicos en gevaren zijn enkel een detail"
"ljuv zei: Dat is denk ik toch echt wat jij er in hoort. Ze laten ook de heel donkere kant van drugs zien… Hoe het levens kan verwoesten. Dus in die zin: drugs kan voor mensen het hoogtepunt zijn, en voor diezelfde persoon het dieptepunt van geluk betekenen. Je hebt het ook over het “gebruik” van je vriend. Maar hij heeft 1 keer iets van xtc gebruikt zei je? Of klopt die conclusie niet. Want het lijkt me wel heftig om na een drugservaring van een ander, ál deze conclusies voor jezelf te stellen. Al met al komt het voor mij vooral neer op: Definieer wat voor jou geluk betekent en welke dingen jou wél gelukkig maken en handel daar naar. De vergelijking met anderen, zeker als het onbekend voor je is, gaat je niet helpen. Klik om te vergroten... Die conclusie klopt inderdaad, maar één keer. Maar wel een keer om nooit te vergeten voor mijn tenminste. Ookal is het nu bijna twee jaar geleden, het heeft mijn beeld over jezelf zijn en genoeg zijn compleet veranderd. Sinds dat gebruik denk ik toch bij mezelf dat jezelf zijn niet genoeg is. Blijkbaar is een pil nodig om het beste in jezelf naar boven te halen"
"Spyro zei: Waar heb je het over? Klik om te vergroten... Nou de psychedelische drugs zijn natuurlijk helemaal hip en happening en deze worden door veel media helemaal de hemel in geprezen. Maar ik moet toegeven dat ik dan misschien in het verkeerde algoritme zit."
"SneeuwStorm zei: Volgens mij worden wij voor het lapje gehouden. Klik om te vergroten... dat zeker niet meneer sneeuwstorm, was het maar waar. Ik snap dat jij enkel de positieve kanten van drugs kent en bij de gelukkige drugselite hoort. Maar mij geeft het niks anders dan een koppijn en neerwaartse gedachten"
"Bedankt Mindless voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Dus geluk is in mijn echte zelf te vinden. Dat kan zo zijn, maar als bijvoorbeeld mijn vriend en ik een uitje hebben ergens naartoe of zelfs een hele vakantie. Valt dat dan niet in het niets voor hem of is dat minder leuk door zijn drugservaring?"
"dupont zei: Helemaal mee eens, met de bijstelling dat de beloning voor al mijn inspanningen om te herstellen ook wel zeer groot is. Maar ook de inspanningen waren echt heftig. Angsten aangaan die ik 40+ jaar voor me uitgeschoven had. Geheimen prijsgeven die ik 30 jaar voor mezelf had gehouden. Dat soort dingen. Klik om te vergroten... Dus iedereen die niet aan drugs doet, die gaat nooit angsten aan en die geeft nooit geheimen vrij? Dat is toch juist de uitdaging om zonder middelen te doen. Ik snap dat middelen grenzen kunnen vervagen, maar als je het zonder kan is dat toch des te stoerder. Of zeg je dat dat niet mogelijk is zonder drugs? dupont zei: Ben je bang dat jij een competitie met drugs aan moet gaan en die altijd zult verliezen ofzo? Dat je vriendje drugs boven jou verkiest? Klik om te vergroten... Ja dat zou je kunnen stellen. Misschien verkiest hij drugs niet helemaal boven mij, maar was het wel een must in zijn leven. Dus was de echte wereld, waar ik in leef en nooit vanaf ben gegaan, niet genoeg voor hem? Dat is toch wel een eng idee. Dus dan is niks van de echte wereld echt bevredigend, wat ik ook probeer voor ons samen. Misschien kijkt hij ook wel minachtend naar mijn drugsloze leven."
"Oh wat vreselijk, ik vind het alleen al vreselijk om die thumnail te zien. Ik ken de serie en heb deze in het verleden gezien. Maar daardoor gaat het alleen maar slechter. Hoe zwak het ook is, ik vind het vervelend om de daadwerkelijke drugs te zien. Ik probeer visuele triggers zoveel mogelijk te mijden en ga die video niet nog eens bekijken. Maar dank. En ik snap wel wat je bedoelt met de legale duurzame xtc pil. Ik vrees er wel voor dat bij legalisering de drugs sneller dan ooit populairder worden als vapes... Maar dat is een andere discussie. Bovendien zou ik op die manier niet meer de straat op durven bijna, want overal verkopen ze dan pillen."
"Mindless zei: Je hebt een irrationele fixatie op drugs en meer specifiek xtc. Zolang je dit zelf niet ziet zal dit problematisch voor je blijven. Klik om te vergroten... goh, ik zie dit best wel hoor. Maar mijn probleem wordt er niet minder om"
"Mindless zei: Het is dan ook een kwestie om dieper in dat zien te gaan. Bijvoorbeeld dus door dat bovenstaande filmpje wél te bekijken en even je vooroordelen (al is het maar tijdelijk) opzij te leggen en te luisteren naar hoe die mensen (die erin gespecialiseerd zijn) vertellen hoe relatief onschadelijk XTC eigenlijk is. Kijk hoe laag ze XTC plaatsen vergeleken bij middelen die meer sociaal geaccepteerd (en sommige ook legaal) zijn. Dat iets legaal is zegt dus (blijkbaar) ook lang niet alles. Je kunt door er meer rationeel naar te kijken je blik op iets bijstellen. Nu heb je XTC eigenlijk praktisch gedemoniseerd voor jezelf: je hebt het zo'n kwaad iets gemaakt dat je er niet eens naar kunt kijken. Dit is een probleem, waar je iets aan kunt doen door te onderzoeken of dat oordeel eigenlijk wel zo rationeel is. Klik om te vergroten... euhm, heb je mijn bericht wel gelezen? Ik heb duidelijk vermeld dat ik de hele serie al ken en bekeken heb; Saaiedrugslozezak zei: Ik ken de serie en heb deze in het verleden gezien. Klik om te vergroten... Daar heb je misschien over heen gekeken, geeft niks. Verder maak ik me helemaal geen zorgen over de schadelijkheid van een geteste pil."
"Beste forumleden, Graag wil ik jullie enkele eerlijke vragen stellen over drugs en jullie gebruik daarvan. De titel lijkt mij duidelijk. Ik vraag me al geruime tijd af of ik wel gelukkig kan zijn zonder drugs. Bestaat geluk zonder drugs wel? Graag zou ik zoals vroeger wel weer gaan geloven dat jezelf zijn genoeg is, maar dat drugs zo groot is tegenwoordig, doet anders vermoeden. Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Alcoholgebruik ben ik ook mee gestopt, omdat die associatie met gedragveranderende middelen mij helemaal gek maakte. Dat maakt mij dus nu echt een saaie drugsloze zak in jullie ogen, vandaar mijn gebruikersnaam. Drugs zegt toch echt dat alles wat ik ooit beleefde en nog ga beleven zonder drugs. Ik wil het liefst helemaal geen drugs gebruiken omdat ik dat niet bij mezelf vind passen. Ik vind de handel erin duister en kwaadaardig, ik blijf graag mezelf. Al vind ik leven in een drugssamenleving als deze in Nederland wel erg lastig. Dus veel zorgen dus. Het is daarom een beetje een egoïstisch topic misschien. Maar als jullie met mij mee zouden denken dan wordt dat gewaardeerd. De volgende vragen kunnen misschien een beetje helpen om het concreet te maken; 1) Zijn jullie het er mee eens dat een leven zonder drugs suf en kleurloos is ten opzichte van een leven met drugs? 2) Zouden jullie een voorstander zijn voor een levensbeëindigings traject voor drugsloze mensen zoals ik? Wij leven zonder drugs toch niet echt? 3) Is eens een drugsgebruiker, altijd een drugsgebruiker? Of heeft mijn vriend altijd drugs in zijn hoofd en in gedachten? 4) Is drugs de belangrijkste stap die men kan zetten in zijn/haar leven? Is die stap belangrijker dan de studie of beroepskeuze... Dan trouwen of bijvoorbeeld kiezen welke vrienden je hebt? 5) voelen jullie je hoger dan mensen die geen drugs gebruiken, omdat jullie een hogere vorm van levensgenot kennen? 6) Is mijn leven een gemiste kans zonder drugs? 7) Weten jullie, gebruikende mensen, wel nog steeds hoe het is om geluk zonder drugs te ervaren? Of vergelijken jullie alles met drugsgeluk? Is het iets dat jullie eigenlijk niet meer kennen, sinds jullie eerste gebruik? Beschouwen jullie drugsgeluk als de ultieme vorm van geluk, dat zo buitenaards en bijzonder is dat het letterlijk álles te boven gaat? Groet, Een anonieme drugsloos persoon."