Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel ervaring heb met coke, maar weet 100% zeker dat alcohol mensen zo aggressief kan maken, maar dan moet het wel op een bepaalde manier in je zitten. Je moet een zogenaamde "kwade dronk" hebben. Ik heb in mijn leven ziekelijk veel gedronken, maar ben er nooit aggressief van geworden, omdat het gewoon niet die uitwerking op mij heeft, of omdat ik misschien niet aggressief ben. Neemt niet weg dat ik er super irritant gedrag op nahield waarmee ik ook regelmatig ruzie heb gehad. Dat met een gevoel van overmacht heeft me ook veel ellende bezorgt. De paar keren dat ik coke heb geprobeert kreeg ik er alleen een enorme lulkick van, maar misschien dat voor coke hetzelfde geld en misschien wel voor alle soorten drugs."
"Hier moest ik gewoon ff op reageren. Ben nieuw op dit forum en zal mezelf daarom even voorstellen, maakt gelijk ook alles een stuk duidelijker. Ik ben Ruud, ben 32 jaar en alcoholist of ex-alcoholist, hoe je het wil noemen. Heb al ruim 2 en een half jaar geen druppel gedronken, maar men zegt altijd dat je alcoholist bent voor de rest van je leven. Ben in de 1e instantie op eigen houtje gestopt, zonder AA, of Kentron of wat dan ook. Dit was een "kleine" onderschatting van mij. De eerste weken gingen vrij goed, maar ben na een tijdje geestelijk bijna volledig ingestort. Ben onder behandeling geweest bij het GGZ en alles is gelukkig goed gekomen. Ik wil hier geen zielig verhaal ophangen, maar ik ben door een hel gegaan die ik niemand toewens. Toch ben ik elke dag opnieuw blij dat ik het gedaan heb. Dan volgt nu de vergelijking: Naast drank gebruikte ik al jaren soft-drugs, alleen in veel mindere mate. Na het stoppen met alcohol ben ik een tijdje meer gaan blowen. Economische crisis heeft mij ook aardig getroffen, waardoor mijn soft-drugs gebruik gewoon te duur werd. Verder hebben ze onlangs alle coffeeshops in onze gehele regio gesloten. Als je me nu een joint aanbied zal ik hem zeker aannemen, maar ik hoef mezelf niet in allerlei bochten te wringen om er aan te komen. Ik ben er dus bij verre niet zo afhankelijk van als dat ik in het verleden van alcohol was. In het verleden gaf ik mijn laatste centen er aan uit, ook al was er daarna niets meer om eten van te kopen. Ik ben meerdere malen mijn werk kwijt geraakt en bijna op straat terecht gekomen en ik heb niet het idee dat soft-drugs zoveel invloed op mij heeft. Conclusie: Ik persoonlijk zie alcohol als harddrug. Moet ik het in groepen indelen dan zet ik alcohol (ook qua geestvernauwende en verstompende werking) naast de opiaten opium, morfine en heroine. In groep indelen qua gevolgen dan zet ik hem op nr 1 van meest schade aanrichtende drug, maar dit komt mede door de sociale acceptatie. Ik ga niet beweren dat hasj en wiet goed voor je zijn en er zijn misschien wel mensen die hier andere ervaring mee hebben. Ik persoonlijk kan het beter in de hand houden, maar de meeste mensen kunnen dat ook met drank, dat is wat mij alcoholist maakt. Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn misschien iets wat warrige verhaal Groetjes, Ruudje"
"Ben ook nieuw en heb net mijn verhaal ergens anders op het forum gezet. Ben nu 2,5 jaar nuchter na jarenlang redelijk ernstig alcohol misbruik. Ben ook op eigen houtje gestopt en gebruikte soft-drugs als hulpmiddel, maar weet niet of dit aan te raden is. Je kunt nl van de ene in de andere verslaving vallen. Ook ik had het onderschat en ben geestelijk in de put geraakt. Ben een paar keer bij het GGZ op gesprek geweest. Op zich hebben ze weinig gedaan, maar het scheeld al een hoop als je je verhaal kwijt kunt aan iemand die er verstand van heeft. Ik kan me helemaal bij de rest aansluiten die zeggen dat je bezig moet blijven. Wat mij er nl nog meer doorheen heeft geholpen is het feit dat ik ook ben blijven werken en aardig wat hobbies heb (saxofoon, drummen en sportvissen) Het volgende klinkt misschien vrij lame, maar wat mij ook heeft geholpen is elke dag op een rijtje zetten wat ik er mee opgeschoten ben. Ik kan nu langer als 2 weken een baan houden. Ik kom niet meer elke dag ziek uit mijn bed en het scheeld een hoop geld. Tel de dagen dat je nuchter bent, dan word de reden het vol te houden belangrijker met de dag. Wat het mij moeilijk maakte was het terug kijken (met schaamte) naar een klote verleden en alle schade die ik heb aangericht met mijn drankgebruik. Daarom de tip om niet naar het verleden te kijken, maar naar de toekomst. Mijn vriendin is nadat ik gestopt ben bij me weggelopen, maakte het ook niet echt makkelijk. Het feit dat ze mij heeft ingeruild voor een medicijn-verslaafde maakte voor mij een hoop duidelijk. Ze heeft dus blijkbaar iemand nodig die ze makkelijk kan belazeren en daar ben ik nu net iets te nuchter voor. Achteraf dus ook alleen vooruitgang, ben beter af als vrijgezel. Last but not least is de steun uit mijn omgeving, alle vrienden die mij steeds weer vertelde hoe trots ze op mij waren. Daarom zeg ik het nu ook ..... Ik ben trots op je, dat meen ik en ik weet hoe moeilijk het is Heel veel succes toegewenst Groetjes, Ruudje"
"uhhhm, Iedereen? Heb wel eens geexpirimenteerd hier en daar, maar gebruik geen harddrugs. Gebruikte tot voor kort softdrugs. Ik vind het juist zo typerend dat mensen die stevig drinken of zelfs alcoholist zijn alles doen om het van elkaar te scheiden. Gebruikers van middelen waarvan vast staat dat het een harddrug is lijken zichzelf hier meer bewust te zijn van de gevolgen. Maar zuip lekker door in ontwetendheid ... Ik heb mn lesje gelukkig geleerd. Daarbij is de hoeveelheid afhankelijk per persoon. Ik heb toevallig een familielid dat zeer weinig alcohol nodig heeft om dronken te worden, maar toch niet van zijn verslaving af kan komen, ondanks meerdere pogingen en professionele hulp"