Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ikweetgeennaam zei: dat “8 jaar lang” klinkt als een troll of gigantische overdrijving zoals @Psychojohn zegt ik ken ook mensen dat een paar maanden hebben geprobeert en die waren net zombies uiteindelijk ook het hele effect van de xtc was toen weg ik vindt je verhaal moeilijk om Klik om te vergroten... Geloof wat je wilt geloven. Ik ben er wel weer klaar mee."
"FredKroket zei: Grappig dat je niet gelooft in de 3-maanden regel omdat er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is (volgens jou) maar dat je al je andere argumenten ophangt aan anekdotisch bewijs en vergezochte aannames die ook nog eens geen causaal verband hebben. Klik om te vergroten... Denk dat je eerst eens moet opzoeken wat anekdotisch bewijs en causaal verband betekenen voordat je er mee gaat schermen. Ik heb nergens beweerd niet te “geloven” in de 3 maanden regel. Ik heb er alleen in mijn korte zoektocht (dat bedoelde ik met het ligt aan mij) daar niets over kunnen vinden op diverse wetenschappelijke plekken. Ik zal de laatste zijn die wetenschap overboord gooit. En anekdotisch bewijs is hetgeen waar deze hele site op draait. Iedereen vertelt zijn/haar ervaringen en op basis daarvan proberen weer mensen iets nieuws of passen zaken aan. En wat is een vergezochte aanname? Alles wat ik heb gezegd heeft betrekking op mij en mijn ervaring. Enige aanname die ik heb gedaan en die is ver van vergezocht want veel over te vinden, is dat alcohol en nicotine slechter voor een mens zijn dan x. Nu lijkt me algemeen bekend dat de aantallen gebruikers van die stoffen vele malen hoger zijn dus bijwerkingen/excessen zijn ook hoger en het is vrij overal verkrijgbaar. Overigens geldt dat voor RC ook en daar is weinig ervaring mee dus daar loop ik zeker een risico en dat erken ik ook. Daarmee zal ik zeker niet wekelijks een halve (want daar hebben we het over) gebruiken. Mensen met adhd (ben er wel mee gediagnosticeerd maar nauwelijks last meer) gebruiken ritalin, een amphetamine, dat gebruiken sommigen al meer dan 10 jaar dagelijks. Nu is de werking daarvan absoluut niet vergelijkbaar met x maar ook die stof veranderd de hersenchemie. En laten we over antidepressiva helemaal niet beginnen of de doden door opiaten in Amerika. Kortom, alles heeft een risico en eenieder bepaalt zelf wat ze wel/niet aandurven. Iedereen reageert weer net iets anders en ik ondervind cognitief na al die jaren geen grote veranderingen. Enige wat ik met mijn eerste post wilde doen was mensen hier vertellen dat er alternatief is voor mensen die x zat zijn (zoals ik) en die iets anders willen proberen en eerst willen lezen hoe anderen dit bevalt. Dat heb ik ook gedaan en nam toen aan (ja dat is inderdaad een verkeerde aanname gebleken) dat ik hier vrijuit kon vertellen hoe of wat. Dat ik vervolgens zelfs beledigingen moet ondergaan en dat mijn receptoren al dood worden verklaard valt mij zwaar tegen. Maar zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren. Ik wil de mensen met onderbouwde reacties bedanken en zal zeker verder gaan kijken naar wat er te krijgen is. Wat ik heb meegemaakt houd ik voor mezelf want dat is hier niet relevant, iedereen maakt zaken mee. Sommige gaan drinken, anderen gaan gokken of kopen zich arm. Ik gebruik regelmatig drugs maar ik heb 0 schulden, goed inkomen en prima interacties met al mijn klanten en familie (niet persé in die volgorde ). Los elke week op diverse plekken allerlei problemen op en dat gaat nog steeds zeer goed. En zeker zal ik wellicht iets over 15-20 jaar gaan merken als ik echt oud ben/wordt maar voor mijzelf heb ik dit leven al als compleet bestempeld. Niet bang voor de dood maar er ook niet meteen naar op zoek maar komt het ineens dan zij dat zo. Dat heb ik geaccepteerd als onderdeel van mijn levensstijl. Ik ben nooit agressief, nooit vervelend en val niemand ermee lastig want in huis samen met vrouw die in mindere mate meedoet. Dat is alles wat ik wil vertellen. Het ga jullie allemaal goed en blijf je eigen geweten, dat doe ik ook. Ik ga niet meer reageren op vervelende opmerkingen over mijn gebruik of het afsterven van mijn receptoren, dat is mij echt vies tegengevallen, maar voor de rest blijft DF een bron van informatie en soms zelfs inspiratie. Fijne dag allen…."
"Beste mensen, speciaal voor mijn ervaring met 6-APB maar eens een account hier aangemaakt. Ben niet meer de jongste maar gebruik al jaar of 8 bijna wekelijks xtc, zeer regelmatig 1P-LSD, Psylocibine, NOX, HHC Vape, zelf gebakken space cake en sinds kort dus 6-apb (is het nu klein of grote letter? Geen idee). Door vriend geïntroduceerd met 6-apb en wat een verrassing. Voor eerste keer 80mg gebruikt en wat een verschil met xtc. Moet er wel bij zeggen dat door vele x gebruik ik wat negatieve effecten ervaar (slaapstoornis, fikse dinsdagdip) maar dat lijkt me logisch gezien frequentie maar ja, het is zo lekker samen en het geeft me rust in mijn kop. Heb 2 zeer zware jaren achter de rug en kan gewoon stellen dat de diverse middelen mij er doorheen geholpen hebben. Maar dat is weer heel ander verhaal, terug naar de 6-apb. Zoals door anderen ook geplaatst, wel de empathie van x (of m) maar niet dat dwingerige, geen last van maag, en geen slaapproblemen. Ervaring duurt wel de nodige uren en geen enkele behoefte aan bijpakken (merk ook niets van inkakken). Veel energie en geen momenten dat ik weg was (wat me bij x nog wel eens gebeurt). Kortom een hele fijne ervaring. Meteen wat gekocht voor mijzelf (en mijn vrouw want die doet met alles mee, wel in lagere dosis want we schelen 40 kilo). Ben nu aan uitzoeken wat een fijne dosis is, gebruik door de week ook, nu 50mg bijvoorbeeld en benieuwd wat verschil is met de 80 van eerder. Heb al zelf wat caps gemaakt met 120 en 150 dus hopelijk snel meer duidelijkheid wat fijn is voor mij. Maar als zeer ervaren x-gebruiker moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van wat 6-apb biedt en hopelijk blijft dat zo….en anders zoeken we gewoon weer verder."
"Ik schrik weer van jullie reacties. Ik functioneer uitstekend in werk en privé. Draag veel verantwoordelijk voor allerlei zaken en heb nog nooit een afspraak laten verzaken omdat ik high was of te gammel. Als ik hier de hoeveelheden lees die mensen per avond in hun mik gooien (en dat moeten ze helemaal zelf weten, iedereen mag dat zelf bepalen) dan vind ik het bij mij nog wel meevallen. Ben ook flink door de medische molen geweest (niets drugs gerelateerd) en er zijn geen afwijkingen gevonden in nier, lever, hart en longen. En inderdaad, hersenen zijn niet zomaar te controleren maar ik doe regelmatig diverse cognitieve testjes om te zien of alles in de bovenkamer nog werkt. Ik waardeer jullie bezorgdheid en de 3 maanden regel heb ik al vaker gezien maar heb daar nog geen wetenschappelijk onderbouwd iets van gevonden, kan aan mij liggen hoor. Zoals gezegd gebruik ik al vele jaren en heb gewoon baan (zelfs eigen zaak) en normaal sociaal leven (ben geen mensenliefhebber maar dat heeft niets met drugs te maken). En het zal misschien aan eind van mijn leven naar boven komen dat ik 1 en ander heb verziekt maar ik geloof er heilig in dat alcohol en nicotine verwoestender zijn en veel meer leed aanrichten."