Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, TL;DR: Stukkie naar beneden, voor wie geen interesse in de backstory hebben. na 7 jaar en 5 verslavingsklinieken zit hebben mijn behandelaren eindelijk door dat mijn verslaving even goed een symptoom van mijn depressie is als andersom. Zodoende zit ik nu na een korte detox van 2 weken in een depressiekliniek. Ik heb 10 jaar dagelijks geblowd, sinds 4 jaar alcohol er bij vanwege de hoge tolerantie. Downers zijn altijd mijn ding geweest en kan in 1 nacht makkelijk solo 2g ketamine weg werken en me afvragen waar het zo snel gebleven is. De 60mg diazepam waarmee ik startte in de kliniek deed niet meer dan me een beetje wankel maken en gaf het gevoel van een net-niet-doorbraakdosis. Nog voor de diazepam volledig was afgebouwd in de verslavingskliniek ben ik over gezet naar 4,5mg lorazepam "zo nodig" dagelijks (waarvan 2,5mg voor de nacht). Eenmaal in de depressiekliniek is dit overgezet naar 4mg "zo nodig" dagelijks. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan hoe snel benzo's afhankelijkheid creëeren en dat ik er nagenoeg niks van gemerkt heb heeft ook niet geholpen... dit heeft er toe geleid dat ik in 2 dagen van 4,5mg naar 0mg probeerde te gaan.... dat heb ik geweten, en hoe... De lorazepam crash is toen opgevangen met 3x1mg verspreid over 7 uur, sindsdien zit ik op dag 5 van 3mg per dag, verdeeld in 3x1mg iedere 8 uur. 2 dagen na de crash ben ik ook nog eens positief getest op corona, gelukkig maar hele lichte klachten maar het helpt niet mee... Ik merk dat ik me na 5-6 uur al duidelijk anders begin te voelen, meer prikkelbaar, hoofdpijn kruupt er steeds meer in. Gisteren dacht ik na zo'n 7 uur sinds de laatste dosering weer echte afkickverschijnselen te voelen en heb de afbouwschema's eens opgezocht en volgens die ga ik echt retesnel (idee was zelfs 1mg per week te verminderen). Ik wou er vooral vanaf omdat de verslavingleer zegt dat alle middelen die emotie of stemming dempen een no-no zijn, de depressiekliniek denkt hier heel anders over en ik heb veel moeite met de omschakeling van "alle gebruik is misbruik" naar "ik zit in de kliniek en het is medicatie". TL;DR: Mijn vraag is of het mogelijk is dat mijn jarenlange ervaring met hoge hoeveelheden depressiva er voor zorgt dat 8 uur tussen doseringen van 1mg lorazepam te lang zijn? Ik schrijf deze post met een gevoel dat ik alleen kan beschrijven als een comedown, dit gevoel begon met nog zo'n 2 uur te gaan tot mijn volgende dosering. Ik overweeg te vragen de dosering te verhogen naar 4x1mg per dag maar word sterk geremd door de angst dat het personeel er een mening over zal hebben ("de junk wil gewoon meer drugs"). Ik had verwacht dat na 5 dagen mijn hersenen wel enigszins gewend zouden zijn aan de 3x1mg maar het lijkt juist met de dag erger te worden. Ik heb uiteraard geen toegang of controle over mijn dosering en inname hier en moet het bij het personeel en de artsen voorleggen maar de psychiater is natuurlijk net ziek en heeft vrij rond de feestdagen, voor zover mij bekend werkt er niemand met ervaring in de verslavingszorg. Wat denken jullie er van?"
"Manu76 zei: Ik denk dat je op 6 mg lorazepam zat omgerekend en vreemd dat ze je over gezet hebben naar lorazepam. Ik had eerder verwacht dat je netjes de 60 mg Diazepam kon afbouwen. Aan het begin wat meer maar daarna rustig met 5mg per week/ per 2 weken ofzo. Ik vind dat het snel gaat en kan dus zijn dat je maar de helft van je dagelijkse dosis van een week geleden inneemt als ik het goed heb en dat is zeker pittig waarschijnlijk. Klik om te vergroten... Ah, hier had ik een stuk duidelijker kunnen zijn, ik had nog geen benzo afhankelijkheid voor ik innde kliniek kwam. Op dag 1 van de detox kreeg ik 60mg diazepam verdeeld over zo'n 9 uur om alcohol ontwenningverschijnselen tegen te gaan. Daar ging per dag zo'n 5 tot 10 mg van af en zou ik met ongeveer anderhalve week helemaal benzo-vrij geweest zijn, nog voor er kans was geweest dat er gewenning aan diazepam op zou treden. Omdat ik na 2 weken over zou gaan naar een depressiekliniek en nagenoeg niks anders deed dan huilen en voor het eerst in mijn leven met automutilatie begon (muren slaan, mezelf bijten) hebben ze me op de 4,5 lorazepam gezet om tot rust te komen. Dit was na zo'n 6 dagen denk ik. Ik nooit verwacht in 2 weken fysiek al zo hooked te zijn."
"dupont zei: De doseringen kloppen niet zoals @Manu76 al heeft benoemd. Als het de bedoeling is af te bouwen, dan is Diazepam de gouden standaard. Kijk eens naar https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm Er wordt veel gerommeld met Benzo’s door zorgprofessionals. Verkeerde omrekening, te snelle afbouw, verkeerde type Benzo, etc. Ik raad je echt aan af te bouwen. Je depressie verergert op den duur met Benzo’s. Dat zal tijdens de afbouw ook wel zo zijn trouwens. Klik om te vergroten... Op dit moment is er een afbouwschema van 0,5mg lorazepam per week op tafel gelegd, waar dit eerst 1mg per week zou zijn. Van de verpleging heb ik ook al gehoord dat het in deze depressiekliniek zelfs voor komt dat mensen met 2mg lorazepam per week worden afgebouwd omdat sommige antidepressiva en behandelingen eisen dat de patiënt benzo-vrij is. Ik zat pas goed en wel 2 weken aan de benzo's en om het na de crash te moeten doen met 3x1mg per dag was al een hele kluif. Telkens na 6 uur alweer afkickverschijnselen >.< Zodoende hebben we nu het schema alleen aangepas naar 10:00-16:00-22:00 zodat er telkens maar 6 uur tussen zit en dan 12... gelukkig slaap ik redelijk door en kan ik het met een flinke dosis mentale gymnastiek onder "ik ben nog wakker aan het worden" scharen, maar zodra de gevoeligheid voor licht er in kickt kan ik maar aan 1 ding denken.... Maargoed, ik zal zo eens even je linkje rustig lezen tijdens mijn ontbijt!"
"dupont zei: Ah, dat is een wat ander verhaal. Nog steeds wat te lang voor Alcohol ontwenning denk ik. Het gaat inderdaad hard met gewenning. Je zult je met een paar dagen wel weer okay gaan voelen als je afgebouwd bent. Hoe langer je Benzo's gebruikt des te langer duurt de ontwenningsperiode ook. Ik vind 60mg Diazepam ook wel fors hoor. Hoe veel dronk je? En hoeveel Benzo's neem je nu nog? Klik om te vergroten... Klopt, mijn excuses dat dit niet direct duidelijk is gemaakt, zoals gezegd voelde ik mn hersenpan al behoorlijk knetteren toen ik aan de post begon :') Wat ik zelf ook vreemd vind is dat ik na al 6 dagen 3x1mg nog zo'n last heb wanneer de lorazepam uit begint te werken. De verdeling is aagepast naar 6,6,12 uur met om 10:00 de eerste. Afbouwen zou eerst 1mg per week zijn maar is nu gehalveerd naar 0,5mg lorazepam er af per week Ik zat op minstens 6 liter normaal bier per dag maar zaten dagen tussen waarop er zowat een liter wodka door ging."
"dupont zei: Waarom niet 8x8x8 voor de Lorazepam? Ik vind 6x6x12 maar een vreemd schema. Dan krijg je een dikke dip in de vroege ochtend. Klik om te vergroten... Klopt helemaal, het probleem is dat het telkens na 6 uur alweer uit begon te werken. Werd erg gevoelig voor licht, dit verergerde de hoofdpijn die toch al op kwam zetten, lichte trillingen, kaken begonnen te trekken, algemene prikkelgevoeligheid... We proberen het sinds gister dus vanaf 10:00 iedere 6 uur, ja de ochtend is heel pittig maar dit kan ik nog enigszins onder "ochtendhumeur" plaatsen. Naar mn scherm kijken beging zelfs op de laagste helderheid en hoogste geeltint vervelend te worden dus verwacht de komende 2 uur geen reactie meer van me haha."
"Ervaring met de combinatie pammetjes en seks heb ik niet... maar misschien vind iemand dit wel interessant om te lezen: Ik zit nu in een depressiekliniek, na 2 weken detox in een verslavingskliniek waar ik ben gestart op diazepam. Diazepam heeft bij een eerdere opname mijn libido compleet dood geslagen, masturbatie zorgde thuis in de tijd daarvoor voor een dopamineshotje... of 5... Tijdens de vorige opname kreeg dagelijks diazepam (alcohol detox/afbouwschema) en heb ik 2,5e week niet eens aan masturberen of seks gedacht. Deze keer net zo. In week 2 van de huidige opname ben ik in kliniek nr. 1 overgezet van diazepam naar 4,5mg lorazepam per dag (2x1mg overdag, 1x2,5mg voor de nacht). Na 14 dagen door naar kliniek nr. 2, nog steeds aan de lorazepam, mezelf eerst per ongeluk cold turkey in de afkickverschijnselen gegooid (0/10, would not recommend), en zit nu zo'n 5 dagen aan 3x1mg lorazepam. Sorry voor de hele backstory maar de afgelopen 2 dagen is me iets opgevallen: Ik masturbeer wel weer, maar nu omdat ik al hard en/of geil ben.. O.O Big deal, zou je denken... maar voorheen, thuis, zette ik gewoon een filmpje aan zonder enige aanleiding, enkel en alleen om aan het dopamineshotje van klaarkomen te ....komen. Ik had al een half jaar geen interesse in seks meer en kan ook niet zeggen dat ik bepaald geil werd van de porno/het masturberen. Nooit verwacht dat nu aan de lorazepam mijn libido juist terug zou komen."