"Hi!
Ik was in Hongarije, op het welbekende Szigetfestival, waar ik deze pillen ook ben tegengekomen. Na mijn trip (dit was tevens mijn eerste pillen ervaring) heb ik besloten uit te zoeken of iemand ze kende. Volgens mij staan ze ook bekend onder de naam Pineapple, want toen wij er andere Nederlanders over vertelden dachten zij daaraan. Wellicht was het een ander soort pil, verder niemand meer erover gesproken die deze pillen kent. En ikzelf vond het op een visje lijken. Maar ik heb je foto naar de vriendin gestuurd die ze ook heeft genomen en die vond ze overeenkomen, vandaar mijn reactie.
Vriend van mij en ik hadden besloten voor Sziget ons eerste pilletje een keer te doen op Sziget. We hebben toen in de Partytrein pure M van iemand gekregen, maar dat telde niet volgens ons. We hebben op Sziget iemand leren kennen, onze buurvrouw (verder in het verhaal 'de vriendin') die met ons mee wilde doen, zij had al ~8x eerder pillen gedaan.
Na veel rondvragen op Sziget, en veel mensen die aan ons vroegen, sprak ik iemand die zei 'Je moet gewoon naar mensen gaan die er echt uitzien als junks, die weten wel hoe je aan pillen komt'.
We staan in de A38 Stage bij Deniz Koyu en ik zie een zwaar gespierde gast kneiterhard gaan. Eigenlijk durf ik hem niet aan te spreken. Mijn vriend en de vriendin die we daar hebben leren kennen jutten me op hem aan te spreken. Uiteindelijk doe ik dit, ik vraag 'Where you from?'. 'From the Netherlands' luidt het antwoord en ik kan het gesprek makkelijk vervolgen. Of ie pillen op heeft en waar hij ze dan vandaan heeft. Hij was naar een vrouw met een schoudertas en een opscheerkapsel. "Maar ik ga wel facking hard" zegt hij nog.
Ik spreek haar aan, prijs: €30. We weten dat we hier keihard afgezet worden. Maarja, we zijn op Sziget, en we willen echt dolgraag een pilletje. Uiteindelijk kopen we hem voor 10.000HUF (33EUR in lokale valuta). Echt verstandig zijn we dus niet geweest, voor een hoog bedrag pillen gekocht van een onbekende dealer, zonder de zekerheid dat ze echt zijn. Natuurlijk ging die gespierde gast wel hard.
De vriend wil eerst naar de tent toelopen en daar 'rustig' een pilletje nemen. De vriendin zegt, ze heeft immers vaker pillen gedaan, "neejoh, dat doe je gewoon zo". En ze bijt er 1/3 van af. Ze geeft de rest aan mij en ik bijt de helft van het overgebleven pilletje af. Mijn vriend pakt de rest.
Na een kwartier denk ik hem te voelen. Ik weet van mezelf dat ik een snelle spijsvertering heb, spacecake komt bij mij ook meestal een 20 minuten eerder dan bij de rest. Ik geniet van de muziek, maar op een gegeven moment vind ik de vloer heel hol voelen. Het is op een festival en de grond is daar sowieso niet effen. Ik voel me eventjes dizzy. Dan begint die muziek steeds lekkerder te klinken en kikt die pil er keihard in. Op dat moment moet het zo rond half 3 zijn geweest.
Het XTC-praatje herken ik heel erg, terwijl we de vriendin nog maar een paar dagen kenden smeedden we al plannen om samen een keer naar Berlijn te gaan, om samen een huis te kopen.
Verder voelde ik ook een enorme burst van creativiteit. Mijn telefoon had nog volle batterij dus heb een aantal korte gedichten geschreven die ik later ook terug kon lezen. Ik voelde me enorm in vrede met mezelf. Besloten goedkopere kleding te kopen en die na te bewerken, besloten nu echt werk te maken van m'n eigen Blog.
Op een gegeven moment begint Sikztah (HU) met draaien. In de tent staan alleen nog maar pillenslikkers, het is nu half 5. Deze DJ weet wat hij op moet zetten om deze mensen te vermaken. Dat was echt grandioos, en ben direct fan van hem geworden. Nadat zelf zijn set voorbij is, gaan we naar een van de kleine afterparty stages. Ondertussen hebben we vrienden gemaakt met ene Joep, ben ik Facebookvrienden geworden met ene Kevin uit Frankrijk en staan we op de foto met meerdere onbekende mensen.
Bij de afterparty stage staan vanzelfsprekend alleen nog maar mensen hard te gaan. Ik herinner me nog een meisje een radslag te zien maken, en dat vond ik heel mooi. Rond zeven uur besluiten we naar onze tent te gaan, de vriendin wordt enigszins melancholisch.
Als we in de tent liggen kan niemand slapen. Uiteindelijk val ik voor even in slaap en slaap ik twee uurtjes. Noch de vriendin noch de vriend heeft beter geslapen.
De ochtend erop voel ik me enorm raar, ik wil niet slapen, maar ik heb ook geen zin om echt iets te doen. Op een gegeven moment zeg ik tegen de vriend dat ik naar de WC moet. Stiekem heb ik zin om naar het Colosseum (Techno, Deep House stage) te gaan en loop ik daarnaar toe. Eenmaal daar dreunt de muziek mij weer helemaal op en sta ik lekker te dansen. Zelf weet ik niet of dit door de pillen komt, of gewoon door de positieve vibe. Na een half uur ga ik weer weg, de wc-tocht heeft nu wel lang genoeg geduurt.
Die avond staan we alledrie weer te springen, we hebben geen zin in bier en gaan gewoon heerlijk op water. De diepgang van onze gesprekken die we hadden de vorige avond is wel weg. Die is al weg sinds de vriendin melancholisch werd. Onze vrienden denken dat we stiekem weer een pilletje hebben genomen.
Rond 4u 's nachts krijgen we ruzie met de rest van de vrienden en besluiten we alle drie tegelijkertijd te gaan slapen. Alsof dan de pillen pas echt helemaal uitgewerkt zijn."
In: Oranje Granaten - Puur genieten
1-1-2024