Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben een persoon die al ruim 30 jaar zijn autorijbewijs heeft. Nu wil ik mijn motorrijbewijs alsnog gaan halen. Daarvoor moet ik een gezondheidsverklaring invullen. Al jaren lang heb ik op doktersvoorschrift dagelijkse hoeveelheid methadon. Ik blow niet, ik drink geen alcohol, ik gebruik geen enkele andere drugs. IK heb nog nooit een auto-ongeluk veroorzaakt, ben ik er ook niet bij betrokken geweest. Nu ga ik hier een vraag stellen en ik zou daar graag een antwoord op willen. Bespaar me alle morele vraagstukken want die stel ik me zelf al. Vraag is: hoe moet ik deze gezondheidsverklaring zien? A ) Komt daar alle informatie over mijn medicijn gebruik daar op staan en is deze inzichtelijk voor het CBR? Dus met andere woorden krijgen ze een uitdraai van medicijn gebruik? B ) Of is dat op basis van wat ik daarover vertel wat de CBR komt te weten? Bij voorbaat dank"
"dupont zei: Van https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring.htm - "Bent u gezond genoeg om een rijbewijs te halen of uw rijbewijs te verlengen? Dit beoordeelt het CBR met de Gezondheidsverklaring. Deze vult u zelf in." Klik om te vergroten... Dank u"
"ricorieks zei: je krijgt gewoon een vragen lijst die je zelf aankruist tis aan jou om nee aan te kruisen of ja. Mocht je ooit in een aanrijding betrokken raken en er verdovende middelen worden aan getroffen betaal je all schade uit je eigen zak mocht je chronische methadon gebruiken zou ik even uitzoeken hoeveel je mag gebruiken van het cbr... Net als benzodiazepines gebruik je chronishe 1 mg xanax bv dan mag dat gebruik je het sporadische mag je 72 uur niet rijden etc etc... edit waar krijg je methadon voor? Ook bij hogere doseringen zorgt de gewenning (tolerantie) ervoor, dat je niet suf bent of sterk vertraagd in je reactie. Toch is het wettelijk verboden om met Methadon als medicatie auto te rijden. Als je een aanrijding krijgt, zal ook de verzekering niet uitkeren, omdat je Methadon gebruikt. Een goede oplossing is overstappen op Naltrexon. Dat is een zuchtremmer voor onder andere heroïne. Je moet daarvoor eerst de Methadon afbouwen tot 0mg, 5mg of 10mg. Zeker niet meer. Pas dan is een overstap mogelijk. Als je Naltrexon slikt, mag je geen opiaten meer gebruiken. Klik om te vergroten... De methadon krijg ik omdat ik een heroïneverslaving heb gehad. Daar ik toch regelmatig in het verleden terugviel heb ik gekozen voor de onderhoudsdosis."