Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi mensen, Ik ben sinds 5 dagen gestopt met blowen. Ik rookte eerst zowat heel de dag door, 8 jaar lang. Ik heb totaal geen moeite met het stoppen zelf, maar heb vooral last van heftige nachtmerries (herbelevingen). Deze gaan over het algemeen over dingen die ik in mijn verleden heb mee gemaakt en nooit goed heb verwerkt. Blowen hielp mij ook de dingen te vergeten. Ik heb eerder verschillende therapieën gevolgd voor mijn trauma’s maar deze gesprekken hielpen mij niet. Nu is mijn vraag of er hier ook iemand is die hetzelfde ervaart of heeft ervaren en mij meer kan vertellen over hoe ik hiermee om kan gaan. Proberen aan leuke dingen te denken voor het slapen gaan werkt niet. Wel heb ik volgende week een afspraak staan bij de huisarts hiervoor. Nu lees ik veel dat de huisarts bijvoorbeeld anti depressiva voorschrijft, maar eigenlijk zie ik die medicatie al helemaal niet zitten. Mijn andere vraag is of die nachtmerries tijdelijk zijn of dat die zullen blijven aanhouden doordat ik mijn trauma’s nooit heb verwerkt? Ik weet dat jullie geen therapeuten zijn maar alle hulp is welkom tot ik volgende week de huisarts heb gezien."