Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste 'bad trip' gehad(als dit een echte bad trip was) op wiet/hasj. Nu vraag ik me af waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn. Er zijn denk ik een paar factoren die meespelen die ik later zal noemen. Maar de vraag is of iemand een beter idee heeft van de oorzaak na mijn omschrijving Er was in de stad bij een shop waar ik en vrienden graag komen een actie voor spacecake. Normaal verkopen ze het niet in deze shop maar gedurende 2-3 dagen wel dus besloot een vriend deze te kopen om even net wat harder dan normaal te chillen Ik ben een aardig ervaren gebruiker van wiet en/of hasj en rook het bijna dagelijks, dus dit leek me geen probleem. Ook al vaak eerder cake gegeten in veel grotere hoeveelheden maar verder nooit een 'bad trip' meegemaakt. We hadden bij een andere vriend afgesproken om hier met 4 man de cake te benuttigen. Sfeer was zoals altijd relaxt en niks aan het handje. We rookte van te voren een jointje en dronken ook 1-2bier de man(!). Ik heb toen ongeveer 3 kwart van een plakje gegeten, wat na mijn mening niet veel is. Ik merkte van de cake de komende 1-2 uren ook helemaal niks terwijl de andere er wel wat van voelde na een uurtje maar op de 'normale manier'. Het was nu al aardig laat en ik besloot naar huis te gaan omdat ik de volgende dag nog wat dingen te doen had. Thuis aangekomen, ik denk ruim 2 en een half uur na inname begon ik me anders te voelen. Ik dacht dat de cake eindelijk insloeg en was hier wel blij mee omdat ik er toch op gehoopt had van te voren. Het gevoel kwam nogal snel op en voelde veel tintelingen door m'n lichaam, maar niet anders dan bij vorige keren van gebruik. Ik zat rustig achter mn pc'tje maar het effect werd wel steeds aanweziger en ik zag na een tijdje mn pc scherm een soort van naar voren kantelen, beetje alsof mn scherm op 3d stand ging :P (niet dat ik dat heb). Even geschroken van dit en het nog steeds opkomende gevoel besloot ik even naar de keuken te lopen en wat te drinken. Nog werd het gevoel steeds heviger. Ik ben terug naar m'n kamer gegaan, op dit moment weet ik niet meer precies hoe de avond verlopen was. Ik ben op mijn bed gaan liggen en alles begon te draaien, alsof ik 15 bier op had na een avondje uit. Misselijkheid begon ook te komen en ik kon nergens recht naar kijken. Hierna ben ik naar de badkamer gelopen waar ik in de spiegel keek en alles er nogal trippend uit zag, lichte hallucinaties dus Er zat een soort van slow-motion in m'n bewegingen en er was veel meer focus op mijn gezicht en lichaam dan op de achtergrond. Als ik in mn ogen keek, zag ik een soort zwarte kringen rond mn ogen en alles bewoog/golfde een beetje. Ik schrok hier even van omdat ik nooit eerder gehallucineerd heb(Waarschijnelijk binnekort ) Ik liep snel weg uit de badkamer en ging weer op m'n bed liggen omdat ik weinig controle over m'n lichaam had. Op dit moment was het het hevigst, mn hele lichaam trilde en ik heb denk ik 2 uur met mn ogen liggen draaien op bed tot het voorbij was. Ik heb ook een paar keer moeten overgeven in deze 2 uur. Verder was ik deze hele ervaring wel erg bewust van dat ik slecht ging en heb totaal geen paniekerig gevoel gehad. Denken ging nog aardig zoals in nuchtere staat dus ik heb het kunnen doorstaan Nu hoop ik dat iemand weet waaraan het zou kunnen liggen dat ik zo slecht tripte op deze cake! Alvast sorry voor typfouten of niet kloppende zinnen maar ben nu niet in staat alles te verbeteren Gr. Pravim!"
"PepTalk zei: Zoals ik het lees tripte je helemaal niet slecht op die cake. Alles wat je opnoemde, behalve misselijkheid en trillingen op het lichaam lijken het mij juist wel effecten die je dus wilt bereiken met cake. Het is SPACEcake, geen CHILLcake Maar zulke effecten van nog geen hele plak is niet gewoon nee. Dat betekend dat het een wat dikkere plak van een stuk sterkere cake was dan je gewent bent. Ik denk dat de negativiteit op deze ervaring uit jezelf komt. Dat je alleen was, met de gedachte niets meer te voelen, heeft daar in mijn ogen flink wat geholpen. Denk wel goed na voordat je dus echt wilt gaan trippen, daar kun je eveneens flink misselijk van worden, overgeven en een trillend lichaam van krijgen. Het is puur aan jou hoe je dat op kunt vangen, je moet gewoon de positieve vibe proberen te behouden. Verder lijkt het me ook niet slim om, ook al zijn het er maar een paar, biertjes te drinken net voor of na de cake inname. Het is niet percé voor het effect, maar je maag vind het ook niet super. Klik om te vergroten... Ik ben erg bekend met de effecten van cake en dit lag duidelijk niet aan de dosis aangezien ik vaak meer heb genomen en de andere 3 die de zelfde hoeveelheid hadden genomen hier geen last van hadden. Vaak meerdere plakken benuttigd met ook een grotere hoeveelheid alcohol waar ik verder alleen heb lopen spacen maar niet 'bad' ging zoals ik dat hier deed. Van negativiteit was ook niet echt sprake want ik voelde me prima en had totaal geen angst of zo iets dergelijks. Maar waarschijnelijk heb je wel gelijk dat een combinatie van de dingen op dat moment er voor zorgde dat de cake niet lekker viel. Toch vind ik het erg apart vinden hoe extreem mijn lichaam reageerde."
"Ok als je het zo zegt snap ik wat je bedoelt, dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Maar ik heb toch het gevoel dat er nog een andere oorzaak was aangezien het ook ruim 2 tot 3 uur duurde voordat ik de eerste effecten voelde terwijl de andere na een uurtje al begonnen te 'spacen'. Het was niet echt negatief maar meer in het opzicht dat ik niet in paniek raakte van de effecten. Maar ik benoem het wel als negatief omdat ik toch liever niet zo trip. Het voordeel was dat ik al thuis was en dus op bed kon gaan liggen tot de effecten voorbij waren en eindelijk in slaap kon vallen. Als ik zo zou trippen in openbaar of met meerdere mensen zou het misschien erger zijn geweest omdat het lichamelijk zo hevig en vervelend was."
"Nooit geprobeert in mn eentje maar het klinkt wel leuk Hoe is het nu dan, voel je al wat van de andere 2?"
"Je weet dat je teveel blowt als je weet dat je nooit teveel kan blowen"
"Arizona zei: Het geheel in een vaporizer stoppen en alles inhaleren Klik om te vergroten... Ja daar was ik al bang voor :P Ben opzoek naar een methode zonder hulpmiddelen zoals een vaporizer. Alleen huis tuin keuken spul en uiteraard flu tip en tabak Zelf een bong bouwen, of versterkt dat het effect niet? of gewoon lang inhouden?"
"Dreuge zei: mag vloei ook? nee maar als je gewoon een joint wilt draaien.. Strak draaien zodat de joint langzaam brand? Lang de rook binnen houden en zo weinig mogelijk opnieuw aansteken. Oja, beetje tabak voor de tip zodat je geen wiet weg gooit en ook een beetje aan het begin zodat je geen wiet verbrand met aansteken. als ik dit zo lees is dit eigenlijk het tegenovergestelde van hoe ik draai/blow :P Klik om te vergroten... Zo draai ik hem meestal wel :P KoxBox zei: Of: Gravity Bongen die shit! Stap 1: oke pak een 1.5 liter fles cola of sinas of wat dan ook.. Stap 2: zaag deze fles net iets boven de onderkant doormidden (of knip of breek ofzo). Stap 3: pak een emmer met water, vul deze emmer totdat het waterlevel net niet de dop van de fles raakt (anders verzuipt je joint of zuig je water) Stap 4: Maak een gat in de dop van de fles.. (kan met een priem, of een scherpe schaar, gat in branden etc..) zorg ervoor dat het gat precies groot genoeg is om je joint stevig in te duwen.. Stap 5: rol een jointje (de tip moet in de dop passen, hoe dik hij is maakt niet uit..) Stap 6: Duw de fles in de emmer naar beneden, zorg dat hij zich goed vult met water.. Stap 7: Doe de joint in de dop, en trek de fles weer naar boven (NIET UIT HET WATER HALEN!), hij trekt als het goed is nu vaccuum.. Laat de fles zich vullen met rook! Stap 8: Haal de joint eruit.. zet je mond op de dop van de fles, duw hem weer onder water en zuig tegelijk de rook eruit (doe dit geleidelijk en zorg ervoor dat je geen water naar binnen sabbelt..) Klik om te vergroten... Kijk dit klinkt wel leuk Kheb het wel is eerder gelezen maar nooit gedaan dus mischien maar is proberen"
"Ik heb ook al een tijdje last van het boven genoemde verschijnsel. Eerste jaren van blowen nooit last van gehad maar heb dit nu wel. Voel me inderdaad ongemakelijk en lichtelijk paranoia over hoe ik me moet gedragen af en toe. Blow eigenlijk nog steeds heel veel omdat ik me wel goed besef dat dit gevoel komt door het (te veel) blowen en kan me hier wel overheen zetten. Toch is het wel vervelend op momenten dus probeer ik in situaties waar ik me zo zal voelen na het blowen wat minder te roken of bijvoorbeeld alleen hasj omdat het daarbij minder is. Ben zelf eigenlijk nooit echt gestopt, dus hierdoor is het niet veroorzaakt. Naar mijn idee kwam het door een minder fijne periode van mn leven waarin ik nog steeds veel blowde, want hierna is dit ontstaan. Maar het blijft toch wel ontzettend lekker hoor"
"Ik heb het coffeshop forum even door zitten lezen maar kon deze vraag niet vinden dus stel ik hem zelf maar: Je hebt nog genoeg wiet/hasj voor 1 joint maar je wil hier zoveel mogelijk uit halen kwa gevoel. Wat is de beste manier om dit te doen? Alvast bedankt, gr"
"Datum: Oktober 2009 Stoffen: 1 XTC pil(roze hartje) i.c.m. veel wiet Ik: Man, 18 Ervaring: Dit was mijn eerste keer hard drugs. Hiervoor heb ik alleen gebruik gemaakt van wiet/hasj roken of eten en alcohol Locatie: Mijn kamer + omgeving Wie: Ik en vriend(genaamd B) Deze trip is toch alweer ruim een half jaar geleden maar ik heb deze als interesant en bijzonder ervaren waardoor ik hem toch even wil delen. B had 2 roze hartjes geregeld via via omdat we beide onze eerste ervaring thuis wilde hebben zodat we een idee hadden van wat er te wachten stond bij gebruik op feesten. Dit was voor ons allebij een eerste trip en we wisten eigenlijk niet wat er ging gebeuren. Van te voren hadden we drinken, wiet en eten gekocht, niet wetend dat je geen hap door je keel kan krijgen onder invloed van XTC. Alle gekochte lekkernijen stonden de volgende dag dus nog gesloten op tafel :P We hadden besloten de trip bij mij thuis te doen in mijn 'tuinhuisje', dat dus los van mijn huis staat. Het was rond 11u s'avonds en mijn ouders lagen al te slapen. We gingen lekker op de bank zitten met de tv aan en een drankje(zonder alcohol natuurlijk) naast ons. Ik was toch wel erg zenuwachtig voor mijn eerste ervaring maar dit was op een gezonde manier. Na er nog even goed over na gedacht te hebben en meerdere keren de pil weer even weggelegd te hebben door de spanning, ging het toch echt gebeuren. We namen tegelijk de hele pil in met een teug water. Gelijk na inname begon ik een beetje te stressen door het besef dat het nu in mijn lichaam zat en moest afwachten op de onbekende effecten. Ik werd toch wel erg zenuwachtig en probeerde het een beetje van me af te praten tegen B die er nog aardig relaxt bij zat. Toen er na een halfuur nog niks gebeurde en ik niet meer tegen het afwachten kon besloten we om even in de tuin een peukje te roken wat erg kalmerend werkte. Toen de sigaret bijna op was voelde ik langzaam maar zeker wat in mijn lichaam gebeuren. Een onbekend gevoel wat ik me nu niet meer zo goed herinner maar het zal waarschijnelijk de spanning in combinatie met de eerste effecten zijn geweest. B begon ook al vaag wat te voelen. 5 minuten later kreeg B een misselijk gevoel en wilde even buiten gaan zitten. Hij zat met zijn hoofd tussen zn benen en ik raakte een beetje in de stress omdat onderhand bij mij zelf ook een misselijk gevoel op kwam. Op dit moment voelde B zich weer prima en zei dat die al een stoot energie door zijn lichaam voelde. Ik, nog misselijk, hield het niet meer vol en voordat ik het wist keerde mijn maag om en kwam de hele rotzooi eruit. Dit was erg snel gebeurd en een paar seconde later voelde ik een overheerlijke energie door mijn lichaam gaan waardoor het nare gevoel van een paar minuten geleden compleet verdwenen was. Een paar goede slokken water en een lekker kauwgompje en het festijn kon beginnen. Vanaf hier wordt het moeilijk de rest van de avond te beschrijven omdat alles zo verdomd snel ging :P Het gevoel werd op dit moment alleen maar heviger en lekkerder, m'n kaken begonnen al strak aan te voelen en ik probeerde meer te praten dan mijn mond aankon. De muziek ging aan we besloten om een goede joint te draaien. Het draaien ging nogal lastig door mijn klamme handjes waardoor alles plakkerig verliep. Uiteindelijk toch gelukt rookte we de joint waar ik voor mijn idee helemaal niks van gevoeld heb. Volgens mij hadden we meteen nog een joint gedraait en zijn toen naar buiten gegaan om een stuk te lopen want stil zitten of staan was niet mogelijk, er zat teveel energie in mijn lichaam. Ik kan me herinneren dat we rond de 4-5 keer naar buiten zijn gegaan om te lopen maar kan me hier eigenlijk maar 1 of 2 keer vaag van herinneren. Ik weet dat toen we een van de keren naar buiten gingen in het idee had dat ik overal om mij heen scooters hoorde rijden. Het leek alsof er in elk straatje aan alle kanten een scooter reed terwijl ik er geen één gezien heb. Dit was wel apart maar ik stond er verder niet echt bij stil. Terug in mijn kamer hebben we nog een aantal joints gerookt omdat dit zo overheerlijk was, hoe moeilijk het ook was om er een te draaien. Na 1-2 uur in de trip was de gekochte zak van 20euro wiet al op. Hier was ik even niet zo blij mee omdat ik sowieso niet beseft had dat we al zoveel gerookt hadden en omdat ik er voor mijn idee niks van voelde. Maar gelukkig hadden we nog genoeg sigaretten wat trouwens ook heerlijk was om te roken. Een ander moment, ik denk 2-3 uur na inname was wel heel apart. We stonden in één van mijn kamers te roken en deden het licht uit, je kon nauwelijks wat zien. De trip was volgens mij lichamelijk al iets rustiger maar mentaal nog wel actief. We waren aan het praten over iets wat ik niet meer weet en op een bepaald moment besefte ik helemaal niks meer. Ik had geen besef meer van dingen om mij heen of mijn lichaam of dat ik uberhaupt aan het praten was. Het was alsof ik niet echt in m'n eigen lichaam zat en in een soort van leegte zonder gedachten of gevoel zat. Toen ik na een korte tijd opeens bedacht dat ik in mijn kamer was en aan het praten was besefte ik het gevoel wat ik zojuist had pas. Ik vind het moeilijk uit te leggen, erg apart gevoel. Ik vroeg me af of andere dit ook wel is ervaren hebben omdat ik dit alleen bij deze eerste keer had en in de keren hierna nooit meer. Door de hele trip heen heeft er muziek aan gestaan wat super goed klonk en van mij mocht het alleen maar harder. Op een moment zat ik ook om de 10seconde de volume knop omhoog te draaien tot 5-6 keer toe totdat B mij erop wees dat m'n ouders ook nog bestonden ;p Het laatste deel van de avond weet ik niet zo veel meer van. Ik denk dat we rond 4-5u allebij naar bed zijn gegaan en een poging to slapen gedaan. In het begin ging het nog moeizaam omdat ik om de 5 minuten zo nodig naar de plee moest dat ik niet meer stil kon liggen en wel moest gaan. Uiteindelijk toch in slaap gevallen en redelijk geslapen. De volgende dag zag ik pas wat een teringzooi m'n kamer was wat ik de vorige avond niet door heb gehad. Ik besloot meteen mijn kamer op te ruimen terwijl B wiet ging halen om nog een beetje na te trippen. Na het roken van een joint kwam het gevoel weer licht terug met ook de strakke kaken etc. De dagen hierna heb ik mij wel aardig down gevoeld, wat ik bij de keren hierna minder heb gehad. Om het samen te vatten was dit voor mij een erg leuke en fijne ervaring, wel heel anders dan verwacht. Er is erg veel weggelaten in het report, simpelweg omdat ik me erg weinig herinner van deze 4-6 uur. Gr. Pravim"