Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een paar weken geleden ben ik betrokken geweest bij een aanrijding. Gelukkig geen gevolgen, maar de politie heeft toen een blaastest en speekseltest bij ons beiden afgenomen. Bij de speekseltest zou gebleken hebben dat ik coke gebruikt zou hebben. Dit vond ik al erg vreemd, omdat ik niks gebruikt had in de maanden daarvoor. Tijdens het verhoor heb ik ook ontkent dat ik iets gebruikt zou hebben… Daarna 24 uur rijverbod gekregen en mijn rijbewijs gewoon terug. Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek terug en hieruit bleek dat ze niks gevonden hebben. Nu snap ik dat ik voor justitie en de verzekering niet meer zoveel hoef te vrezen, maar ik ben meer bang voor het cbr. Kan het zijn dat het cbr alsnog mijn rijbewijs inneemt en onderzoek gaat opleggen voor drugsgebruik? Of gebeurt dit alleen na een positief bloedonderzoek?"
"CuriousExplorer zei: Vonden ze niks bij het bloedonderzoek, of vonden ze te weinig? Heb dat ook meegemaakt, speekseltest op cocaïne positief ( hier in BE is dat standaard maand rijbewijs kwijt), maar speekselanaylyse in het labo toonde aan dat ik onder de strafrechterlijke grens zat. (Grens is 10ng/ml, ik zat op 4ng/ml) Had ook al weken geen drugs genomen. Klik om te vergroten... Ik heb sowieso het vermoeden dat ze alcohol gevonden hebben in mijn bloed, want volgens de agent blaaste ik een PA. Dat zou tussen de 0,2 en 0,5 promille moeten zijn. Maar in Nederland krijg je helaas alleen te horen dat je niet boven bepaalde grenswaarden bent uitgekomen. Blijft dus erg merkwaardig waarom de speekseltest dan toch aansloeg..."