Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De afgelopen twee keren dat ik naar een festival ben geweest, hebben mijn vrienden en ik speed gebruikt. In het begin ben ik er heerlijk op aan het genieten, maar al snel (na 3 kleine puntjes) word ik heel erg overprikkeld. Als ik dan sta te dansen, ga ik helemaal lekker op de muziek, maar zodra we de tent uit zijn, wordt het chaos in mijn hoofd. De mensenmassa komt op me af (waarbij ik ook steeds meer het idee krijg dat iedereen me aan zit te kijken), moeite met ergens naar toe lopen en wat ik vooral erg vervelend vind, is dat ik vragen van anderen gewoon niet kan verwerken. Ik kan gewoon niet terug praten. En soms wil ik heel graag uit mezelf iets vertellen, maar het komt er dan of helemaal niet uit of met zo weinig woorden dat ze me niet begrijpen. En dat terwijl mijn vrienden zich heel zelfverzekerd voelen en zin hebben om te praten (dat is ook wat ik terug lees over de effecten). Hoe kan dit bij mij zo anders uitpakken? Heeft iemand anders dit ook ervaren?"
"Nou toch wel fijn om te horen dat iemand anders dit ook ervaart. Kan er moeilijk iets over terugvinden. Het lekkere gevoel duurt misschien 2 uurtjes, daarna kom ik langzaam in die negatieve vibe. Inderdaad niet mijn drug blijkbaar, maar ik ben zo benieuwd waar dat tegengestelde effect vandaan komt."
"Mindless zei: Hmm... Dat moeilijk kunnen praten heb ik ook op wiet ervaren. Het voelt alsof ik wel weet wat ik wil zeggen, maar dat het er gewoon niet goed uit komt, of heel moeilijk. Ik kan me dan niet uitdrukken. Ik vraag me af of dat dan ook al psychose-gerelateerd zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat ik bij sommige speedkaters (na binges van 3, 4 dagen en weinig slaap) wel psychotische momenten ervoer... Gelukkig gebruik ik beide niet meer. Klik om te vergroten... Dankjewel voor de informatie Neo! Wat betreft dat moeilijk kunnen praten, ervaar ik dat inderdaad hetzelfde als Mindless. Deze laatste keer vroeg iemand mij iets over een totaal ander onderwerp en toen kreeg ik echt een error; we waren even gaan zitten, lekker in het zonnetje, hadden het over naar welke muziektent we zouden gaan/of iemand nog een drankje wilde/naar de wc moest. En vervolgens vroeg iemand aan mij hoe ik de eerste keer drugs gebruiken had ervaren met mijn vriend twee weken terug. Voor mij kwam dat totaal onverwachts ofzo en ik wist gewoon niet wat me overkwam. Ik moest natuurlijk aan dat moment denken en werd daardoor overspoeld met informatie in mijn hoofd waar ik gewoon geen helder verhaal van kon maken. Ik wilde zo graag zo veel zeggen (want het was een hele leuke ervaring), maar ik wist niet eens waar ik moest beginnen ofzo. Dus ik bleef even stil en zei “sorry maar het lukt me even niet om te praten”. Wat helemaal goed was en zij volledig accepteerden, maar dat voelde voor mij zo bizar en raar. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt."
"@Mindless Thanks! 😊"