Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste DF-ers, zojuist geregistreerd maar lees al erg lang mee op dit informatieve forum. Gebruik zelf eigenlijk al zeker een jaar of 10. In beginsel op feestjes maar later ook op andere gelegenheden. Denk dat een aantal dat hier herkennen. vorig jaar was helaas wel een slecht jaar. Te vaak en teveel. Het gaat dan vooral om 3MMC, pep en coke. in mijn partytijd gebruikte ik soms een etizolam als slapen echt niet lukte maar nadat dat verboden werd wat anders gezocht. Van pyrazolam werd ik echt slecht en daarnaast weinig effect want gebruikte het vooral voor het slapen maar viel niet in slaap. Tenzij ik absurde hoeveelheden nam. Sinds december niet meer gebruikt wat ook mijn voornemen was (enkel op een feestje waar ik nog 1 a 2 maal naar toe ga). Helaas met carnaval toch mis gegaan en flink ook en daar moet ik nu natuurlijk voor op de blaren zitten. Het probleem zit hem erin dat ik sinds zondag minimaal een halve en soms een hele bromazolam heb gebruikt. Dit heb ik één keer eerder gedaan en dat was de HEL. Ben toen cold turkey gestopt. Echt nog nooit zo slecht gevoeld. Mijn vraag; kan ik dit ook afbouwen zodat die rebound minder erg is? Bijv. Van een halve naar een kwart naar 0? En zoja; hoelang moet je dat doen? laat duidelijk zijn dat ik m’n lesje vorige keer dus blijkbaar niet helemaal had geleerd maar nu zeker wel. Bedankt voor eventuele adviezen! gegroet"
"_shikantaza zei: Omdat je toch al een tijd Benzo's op/af hebt gebruikt zou ik even bij de huisarts langs gaan. Wel eerlijk zijn over je gebruik. Ik heb er niet voor doorgeleerd, maar je zou met 10mg Diazepam kunnen beginnen en dan in een week of 2 naar 0 afbouwen voor de zekerheid. Ik denk dat je gekindled bent na al die jaren, ook al was je gebruik niet dagelijks. Klik om te vergroten... Ja, daar ben ik geweest in december. Kreeg er verder weinig voor behalve een informatiefolder van iriszorg en de mogelijkheid daar ambulante zorg te krijgen. Ik ben positief dat het mij zelf wel wat gaat lukken maar die benzos maak ik mij zorgen om. Manu76 zei: Je kunt direct stoppen of afbouwen in een paar dagen. Gaat verder alleen om mentale verslaving in jouw geval en slaapproblemen en angsten. Echt rustig moeten afbouwen is pas nodig als je weken tot maanden een bepaalde hoeveelheid gebruikt bij Benzodiazepines. Sterkte! Klik om te vergroten... Ik gebruik benzos niet dagelijks. Zelfs niet wekelijks. Slaap prima, behalve met zooi op en dan gebruik ik ze een paar dagen. Direct stoppen kan maar de angst die ik daar bij kreeg destijds en druk op de borst was verschrikkelijk. Daarom vroeg ik mij af of per dag minderen in hoeveelheid zin heeft?"
"Manu76 zei: Nee, heeft geen zin volgens mij. Die pijn op de borst is eerder een effect van de stims en het niet accepteren van je huidige levenssituatie verwacht ik. Iedere dag extra dat je tot "rust" komt adhv benzo, zal je dichter bij een verslaving brengen. Maar dan, of je het in je hebt, om de angsten aan te pakken is een ander vraagstuk.. Klik om te vergroten... Bedankt voor je advies. Slippery slope. Had gehoopt dat bijv. Een kwart broma het iets zou remmen. Maar waarschijnlijk ook grotere kans op verslaving. De stims waren destijds al een week ervoor maar die pijn op de borst hield aan. Ben toen begonnen met mediteren en dat heeft in het eindstadium wel geholpen. zijn er nog andere zaken die je tegen die angst kan doen? Betrof bij mij voornamelijk angst dat ik nooit meer normaal werd en dus m’n hele leven met die angst zou zitten. Verschrikkelijk."
"Bedankt voor jullie adviezen en het oppeppen. We gaan zien hoe het gaat. Zal volgende week een update plaatsen!"