"Netjes! Erg netjes! 15 maanden zijn natuurlijk geen 6 dagen zoals toen jij je eerste post plaatste, dus RESPECT en ere wie ere toekomt.
Zelf ook meerdere malen cold turkey gestopt waarvan de langste een periode was van bijna 12 maanden. Daarna echt tientallen periodes gehad van een paar dagen tot 3 a 4 maanden niet blowen en toch iedere keer weer voor gaas gegaan.
Op het ogenblik ben ik de vier weken weer aan het naderen en tot nu toe geen enkele trek gehad. Dus wellicht kom ik straks uit op hetzelfde punt als waar jij nu staat? Ik vond het in ieder geval een goed iets om er over te kunnen lezen! Verder kom ik ook niet zoveel op fora en ook hier is er niet zoveel meer te lezen en over mee te praten over onderwerpen waar ik nu wat mee kan. (Hoe verder na langere periode niet geblowd te hebben.)
Ik heb zelf de ervaring, 27 jaar blowen, dat het toch iedere keer blijft trekken. Het grote voordeel wat ik nu achter mij heb staan is dat ik het coffeeshop wereldje als wat langer echt spuugzat ben en nu ben ik dat monotone blowen, wat ik nu éénmaal goed kan... Ook zat geworden.
De andere langere periodes dat ik niet blowde bleef ik in het begin toch elke dag komen in de shop, voor de gezelligheid en een bakkie koffie. De mensen achter de bar, waren soms al vrienden/bekenden van mij voor ze er kwamen werken en anders werden ze het na van verloop van tijd wel. Ook de anderen klanten en mede blowers zag je op een bepaald moment als vrienden en zo gedroegen we ons ook. Dacht ik toen, maar meer dan een hersenspinsel was het vaak niet. In het moment was alles leuk, gaaf en grappig. De meest wilde ideeën en de volgende dag precies weer het zelfde als de voorlaatste.
Na een verhuizing naar een andere stad kwam ik er achter dat het een stuk moeilijker is, wanneer je wat ouder bent, om je ergens bij een vreemde groep aan te sluiten. Dus ging ik meer halen en thuis roken, spelletje spelen, beetje rommelen in huis, dan dat ik bleef plakken in die nieuwe shops.
Ik bleef wel contact houden met mijn bekenden uit de shops van de vorige stad, als ik zo nu en dan familie opzocht of iets anders te doen had kwam ik nog steeds even langs om een blow te roken, maar dat werd door de afstand ook minder en minder. Mijn echte vrienden zijn gelukkig altijd vrienden gebleven, alleen zagen we door de afstand en het toch wel drukke leven niet zoveel als eerst, of als toen we nog jong en onsterfelijk waren. Ik kon ze of van voor het beginnen met blowen of ik leerde ze tijdens die periode kennen maar buiten de shop gingen we vaker met elkaar om dan in de shop.
Na het terug verhuizen naar de stad waar ik vandaan kwam, keerde ik terug naar de shops waar ik altijd kwam. Veel bekenden van eerder waren er niet meer, weg uit de stad, vast in gevangenis of GGZ, relatie met huisje/boompje/beestje, afgegleden naar de goot, ander werk gevonden en niet meer achter de bar, gestopt met blowen, minder gezelligheid door een andere eigenaar, vervelend rookbeleid en zo verder. Ook was de shop waar ik al 16 jarige ben begonnen en was blijven plakken gesloten. De jongens/mannen/meisjes/vrouwen die ik toen als vrienden zag waren er niet meer en ik ben toen meer en meer thuis gaan blowen en daar had ik op zich geen moeite mee.
Ik heb werk, al jaren een hele leuke vaste aanstelling, ik verdien goed en heb soms zeeën van vrije tijd en dan is het weer rennen, vliegen en hollen. Ook mijn partner, waar ik bij introk na de verhuizing naar die andere stad, vond het geen probleem dat ik bij haar thuis blowde. Nu nog steeds niet trouwens, we zijn samen terug gegaan naar mijn stad en hebben hier een huis op een fijn plekje kunnen regelen. Zij drinkt graag een wijntje en ik moet ook mijn ding kunnen doen want alcohol is dat nu éénmaal niet, nooit geweest en zal het ook niet worden. Blowen was en is mijn ding als het om de ondeugden in het leven gaat. Vooral het stukje ontspanning bij het draaien van de eerste van de dag, dan de smaak en als laatste het eerste stukje stoned zijn.
Maar het werd zo normaal, te normaal, vrachten met geld heb ik in mijn longen gepompt en nog hebben we het beter als we ooit gehad hebben, als mijn en haar ouders ooit bij elkaar gehad hebben. Dus om het geld gaat het nog geen eens, het was die sleur, dat uitzichtloze geblow wat mij slecht begon te laten denken. Over mijzelf, over alles in het leven, is dit nu alles wat er is?
Op het laatst was het ook alleen nog maar het eerste blowtje dat ik echt lekker vond, die tweede tot en met de tiende werden steeds minder lekker. Tot de laatste die ik op zo'n dag uitdrukte, dan kwam het punt om naar de klote naar mijn nest te gaan. En de volgende dag herhaalde het zich dan weer, te veel tijd over na het huishouden en rustige tijden op/met het werk.
Jaren heb ik zo doorgebracht, de ene periode veel blowen de andere periode minder. Gelukkig kan ik wel steeds de knop om zetten om mijn werk te doen. Ik heb leuk werk en ik hou van mijn werk, godzijdank heb ik die passie voor je ding doen van mijn vader mee gekregen. Om vol te gaan voor je werk, vrouw/partner en de dingen waar je van echt houd en waar je goed in bent! (Bedankt oudste! Ik zie nu pas, nadat je er al even niet meer bent, jij mij dat geschenk, van dat stukje van jou, hebt meegeven.)
Dus het voordeel wat ik nu mee heb is dat ik dat wereldje van stoned zijn in de coffeeshop al even achter mij heb gelaten, de echte vrienden die ik had nog steeds heb, mijn vrouw mij mijn dingen laat doen die ik wil. Die wereld is sowieso niks meer voor mij, ik heb het niet nodig, ik wil het niet. Ik wil de wereld als mijn wereld!
En ik heb dat stukje ervaring in mij die verteld: Pas op, één blow en het begint weer allemaal van voren af aan. Het duurt maar een paar weken en je zit weer in die sleur... Nu alleen maar werken naar dat punt dat ik op die vrije vrijdagavond vlak voor een lang, heel lang weekend, dit mijzelf ook herinner! Want ik weet van mijzelf dat dat de avonden zijn dat ik weer van de wagen kan vallen...
Maar tot nu toe, slapen!, dromen, geen angst, geen ontwenningsverschijnselen, een frisse kop!, perspectief, een TROTSE vrouw, daadkrachtig, geen enkele trek. Maar er wel in de stille uren mee bezig...
Hey Soberboy, sorry, ik wilde je topic niet kapen met mijn lange reactie. Ik wilde alleen maar even wat kwijt, er kwam verdorie alleen wel veel uit.
Van mij voor jou: Neem dat eerste trekje niet meer, voor je het weet zit je er weer in en kun je van voor af aan opnieuw beginnen. Maar stel dat, stel dat... 15 fucking maanden! Die pakken niemand meer van je af! But just don't do it. Jij bent, en jouw 15 maanden, voor mij nu een soort van vuurtoren waar ik op af ga koersen en probeer je te volgen.
RESPECT! Ere wie ere toekomt!"
In: Gestopt met blowen [verslag/vraag]
1-1-2024