Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lang verhaal kort: Ik ben verslaafd aan ketamine, ik heb vanaf de 23e officieel twee maanden niet gebruikt, ik ben zojuist een van mijn beste vrienden verloren dankzij geld en ik ben daardoor helaas teruggevallen. Ik had 50 euro van 'm geleend om uit te geven aan meubilair toen ik pas verhuisd was, ik heb mijzelf ook verantwoord door afschriften en bonnen te laten zien en hij weet dat ik verslaafd bent en dat dit komt door diepere problemen/trauma. Een aantal dagen geleden ging hij compleet tekeer tegen mij op whatsapp om dat geld, ja ik weet dat mensen hun geld terugwillen, dat snap ik. Ik aanvaard de financiële consequenties van mijn verslaving ook en ben ook (met goedkeuring van m'n hele lieve en goede behandelaar) werk gaan zoeken om al mijn schulden af te kunnen lossen, zonder dat mijn vaste lasten niet betaald kunnen worden. Hij is ook compleet op de hoogte van wat er aan de hand is dus en ik kan mijn financiën verantwoorden. Los van dat hij uit het niets woedend werd om het geleende geld begon hij mijn verslaving en mijn problemen te bagatelliseren en was hij woorden in mijn mond aan het leggen. Dit heeft dusdanig veel stress opgeleverd dat ik terug ben gevallen, helaas. Ik wil eigenlijk een hele open vraag stellen. Hebben jullie tips om nog een terugval te voorkomen? (Het geld heeft hij overigens direct teruggekregen)"
"*.exe2.0 zei: Je bent teruggevallen en wil tips om een terugval te voorkomen. Misschien heb je eerst meer baat bij tips om te stoppen? Klik om te vergroten... Ah dit had ik moeten vermelden, ik had door waar ik mee bezig was en heb de rest van de bestelde ketamine weggegooid. Ik heb sinds gisteren niks meer gebruikt."
"Spyro zei: Mijn Ketamine verhaal is ongeveer zo’n 4 jaar geleden begonnen. Het begon met sporadisch een puntje en in een rap tempo ging mijn tolerantie omhoog. Het gebruik van eens per maand, ging naar eens per week en zo naar iedere dag. Ik heb +- een tijdsbestek van een jaar zeker wel 4/5/6 gram per dag gesnoven. Soms eens een dag met 2 gram ertussen, inderdaad op een “goede” dag. Als ik hier op terugkijk is het ook te belachelijk voor woorden geweest en vragen om problemen. Verder is het in die 4 jaar altijd een beetje op en af gegaan buiten dat jaar om. Dan ging het altijd met periodes. Dan weer weken wel, weken rust en dat steeds opnieuw. Maar de Ketamine was altijd wel ergens in mijn leven in die 4 jaar. Gek genoeg heb ik in die tijden nooit echt last ervaren en dacht daarom ook ergens, heel naïef, “dat overkomt mij dus niet.” Ik heb soms weleens een brandend gevoel gehad met plassen maar dat trok altijd weer weg met een paar keer plassen dus zocht er toen nog niets achter. Nu tijdens de Corona periode ben ik 6/7 weken thuis komen te zitten en was het weer raak. Iedere dag snoof ik weer 1 of 2 gram, soms eens 3 en ik denk een dag of 3/4 van deze weken niets. Dat ging eigenlijk nog steeds best goed totdat ik ineens in de nacht/ochtend wakker werd met de meest verschrikkelijke pijn die ik ooit gevoeld heb. - Gek genoeg had ik nog steeds geen plas problemen hier... - Ik dacht écht dit is het, ik ga zo sterven. Uren lang hield deze pijn aan en heb ik lopen janken van de pijn op zoek naar wat verlichting. Hete douche, warme kruik, het hielp “iets” maar ik moest het uitzitten. Op een gegeven moment waren de aanvallen verdwenen en heb ik nog weken last gehad van mijn nieren. Een doffe zeurende pijn, van ellende wist ik niet meer hoe ik moest zitten en liggen maar die nacht is wel het punt geweest dat ik geen Ketamine meer heb aangeraakt. Ongeveer 3 weken nadat ik gestopt was begonnen de plas problemen. Ik kon mijn plas niet meer ophouden, had continu aandrang en kon praktisch beter op de wc wonen. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en deed ze heel moeilijk, maar heb uiteindelijk Vesicare meegekregen. Dit verlichtte de ellende voor misschien een dag en daarna zat ik weer te janken, ik kon niet meer. Wederom terug gegaan een gesmeekt of ze wilde overleggen met de uroloog. Zo gezegd, zo gedaan en toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven. In de tussentijd veel vervelende bijwerkingen gekregen van deze medicatie, maar ik zal het een beetje ‘kort’ houden. Het is draagzaam dankzij deze medicatie. Inmiddels ben ik in het ziekenhuis geweest en is er eindelijk na 157 dagen ellende een behandelplan opgesteld en word ik -hopelijk- eindelijk verlost van deze miserie. Maar ik ben er nog lang niet. Ik ben hier denk ik al met al nog wel een jaar zoet mee. Je blaas is een lastig iets en herstel duurt heel lang. Mijn nieren zijn godzijdank helemaal oké. Maar laat jezelf goed nakijken in het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat het plassen bij jou goed blijft gaan. Tijd heelt, ook jouw nieren. Hou vol! Nooit meer Ketamine. Klik om te vergroten... Alhoewel t niet zoveel betekent komende van een compleet vreemde op het internet, voel ik toch een beetje trots als ik je verhaal lees, in de zin van dat ik zowat trots op je ben dat het nu zo goed gaat. Overigens herken ik de zure huisarts die beter weet ook, helaas. Op advies van mijn mentor (ben een eerstejaars student) ben ik gewisseld van huisarts, hierdoor ben ik in maar twee weken tijd bij een kliniek terecht gekomen. (wordt ambulant behandeld) Ook is mn nieuwe huisarts fucking begripvol waardoor ik dus medicatie heb gekregen en direct ben doorverwezen naar een uroloog. Misschien ook een idee voor jou? Van huisarts wisselen? Of evt een second opinion vragen? Als we maar blijven bikkelen mijn geschubde en gevleugelde vrind. Btw wat is je fav spyro spel? Mijne denk ik dawn of the dragon op de ps2 en wii."
"Mindless zei: Dus je moet een partij vinden waar je het met álles eens bent? Klik om te vergroten... Nee dat is onmogelijk, maar t zou wel gaaf zijn als een partij je bestaan niet zo kut mogelijk wilt maken. Exact wat Salvia zegt, je hoeft 't niet met alles eens t zijn maar dat is nu geen excuus, aangezien er extreem giftige verzinsels komen kijken in het partijprogramma vd FvD."
"Ik snap echt niet waarom je FvD zou stemmen puur voor hun lockdown standpunt. Je stemt voor een enkele issue en de rest van het partijprogramma boeit niet eens. Zo stem je mensen voor 4 jaar de kamer in zonder dat je het ook maar enigzins eens bent of ook maar enigzins iets afweet van het partijprogramma..."
"De Apotheker zei: We leven in een vrij land waar je mag stemmen wat je wil. Je hoeft iemand anders niet te snappen, dat is nou juist het fijne aan een mening hebben, het is niet altijd hetzelfde. Het is een stukje inlevingsvermogen, Jij zou nooit rechts stemmen, ik nooit links. Maakt dat een van ons meer of minder? Nee. Moeten we elkaar perse begrijpen? nee. Moet je een ander in zijn waarde laten? ja. Zoals een hoop mensen hier denken over Baudet en Wilders, zo denken heel veel mensen over Jesse klaver en andere fractie voorzitters. Laat elkaar lekker in waarde en probeer niet zo de ander over te halen of te begrijpen. Ik snap niet waarom mensen ooit zouden stemmen op Jesse klaver, maar dat zal mij een zorg zijn. Ben blij dat er voor andere mensen iemand is die hun aanspreekt. En nee ik stem geen FVD of PVV. Klik om te vergroten... Je legt mensen hier woorden in de mond, volgens mij vind niemand hier de ander minderwaardig?"
"Mindless zei: Ik zie alleen maar meningen en aannames. Hoezo alleen stemmen voor 1 enkele issue? Ken je iedere FvD stemmer? Hoezo excuus? Waarom moeten mensen zich in de eerste plaats schuldig voelen? Ik keur zulke uitspraken van Baudet trouwens wel af, ik wou dat hij ze niet gemaakt had. Maar ik kan bij alles wel iets vinden waar ik het niet mee eens ben en uiteindelijk maak je dan toch een persoonlijke afweging. Precies dit! Klik om te vergroten... Nergens beweer ik dat ik elke FvD stemmer ken... Ik vraag me enkel af waarom iemand voor een enkel punt zou stemmen, aangezien er best wat mensen zijn die enkel voor dat lockdown standpunt stemmen, zoals in deze thread al gezegd is... En excuus omdat Baudet exact doet waar jullie zo tegen zijn: Mensen als minderwaardig bestempelen (poc, lhbti+'ers, vrouwen.) Dat je het eens bent met een aantal standpunten en dus op FvD stemt betekent idd niet dat je het eens bent met dit soort uitspraken, maar uiteindelijk stem je de mafkezen die ze doen wel de kamer in. En dat vind ik kwalijk. En nogmaals ik probeer hier nergens te dicteren waar mensen op moeten stemmen, ik probeer mensen hun waarde ook niet neer te halen vanwege hun politieke voorkeur..."
"De Apotheker zei: Lees eens het topic terug voor je wat zegt. Klik om te vergroten... Heb het hier specifiek over mijzelf tbh. Ik dacht dat het een reactie op mij was, oeps."
"Als D66 links is ben ik letterlijk een genetisch experiment voortgesprongen uit het gecombineerde zaad van Marx, Engels, Lenin, Stalin, Mao, Che Guevara en Fidel. D66 heeft wat sociaal beleid, maar ze zijn centrum rechts voor de rest."
"De Zandman zei: @ Syl, Ik heb mij jaaaren geleden al verdiept in de islam. En andere religies overigens. Ik heb enkeke opmerkingen. Bezie het navolgende eens. Wat feiten: Ga maar eens een christelijke kerk bouwen in Iran, Marokko, Irak... Ik denk niet dat je ver komt. Voorts komt er zoveel geweld uit die hoek. Uit naam van ofwel de Profeet, of Allah. Ook nu. Op dit moment. Ik heb nog nooit iets gehoord over terrorisme onder de Nederlanders. Ook geen zelf moordenaars met een bomvest met bom, vol met extra spijkers, om maar zoveel mogelijk onschuldige mensen, mannen, vrouwen en kinderen, te doden ofwel te verwonden. Ook geen doldwaze geloofsuitingen uit de bijbel die dan verkracht wordt. Niets van dit alles! Vrouwen zijn bij ons volwaardig. Maar in die landen? Zijn ze dit daar ook? Let wel: Nog niet zo lang geleden was het in Saoedi Arabië voor vrouwen verboden om auto te rijden. De reden daarvoor was, dat de mannen daar bang waren. Bang voor "losbandig gedrag". Autorijden voor vrouwen?! Dan worden ze losbandig! Heb je het ooit zo bij ons meegemaakt? Zo zout gegeten? En, in diezelfde streek is het in je eentje op straat lopen, zonder man erbij, vragen om zeer grote problemen. Want dan ben je of een slet, een hoer, want dat "doet een gegoede vrouw niet, stel je voor"! ..ach, Ik kan nog zoveel zaken hierover aandragen, maar ik laat het hierbij. Wel zeg ik nog dit. Hoe is die volwaardig heid bij de hoofddoek, tschador, nikaabdragende dames in die landen gesteld? Daarna: Hier ten lande? Kijk eens goed om je heen op een grotere markt! Zeg het hierna zelf maar eens.... Dus: ik blijf bij mijn mening, geen islamitische dame voor mij als partner. Nee. We zijn met deze discussie wel off topic gegaan, mss moet er een apart thread worden gestart.... Wat een verschillen zijn er toch, nietwaar. Klik om te vergroten... De paus is laatst nog op bezoek geweest bij ontzettend veel kerken in Irak, omdat er zo'n aanzienlijke Christelijke minderheid is daar. Daarbuiten komt die onderdrukking vanuit een extremistisch regime dat de Islam als politiek schaakstuk misbruikt. Mannen zouden bijvoorbeeld ook verplicht bedekkende kleding moeten dragen en zo zijn er talloze andere voorbeelden uit de Islam waaruit blijkt dat het de regeringen zijn die onderdrukken, niet het geloof. Ook de mensen die bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer staan haaks op de pillaren van de Islam. Enkel god oordeelt en de mens mag dat dus absoluut niet en dient iedereen als gelijke te behandelen. Deze mensen verschuilen onder hetzelfde nep Islam als de extremistische regimes waar zij onder leven. Met alle respect, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat je nou niet echt onderzoek hebt gedaan naar de Islam."