Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, ik heb ook één keer LSD gedaan ik kreeg meteen een bad trip. Ik was zelfs zo diep gegaan in de trip dat ik door de muziek werd opgezogen en de muziek verdween. Als ik terug denk aan de trip zie ik mezelf nog naast een prullenbak zitten diep ongelukkig te vragen of het kon stoppen. In die herinnering kijk ik naar mezelf en het doet pijn mezelf zo te zien. Eerst heb ik hier veel last van gehad. Ik zat er veel over in dat ik bad ging. Na een tijd zag ik het als een soort leerles. Ik zag het diepste van mezelf ook kende ik het niet. Het was een ervaring en het zal wel zo gehoord hebben. Maak je echt niet te druk. Zulke bad trips gebeuren nou eenmaal en eigenlijk neem je er alleen maar iets van mee."
"Hoi, ik ben nu 17 jaar en gebruik vanaf een jaar geleden drugs. In het begin begon het met blowen wat al snel een verslaving werd. Tijdens deze verslaving heb ik allerlei illegale drugs uitgetest ook veel verschillende. Ongeveer na een halfjaar veel gebruiken besefte ik mezelf dat ik gewoon veel te ver ging en verslaafd was. Ik had dat weekend truffels gedaan en veel gesmoked(zoals altijd). Ik had al een paar ervaringen met truffels en vond dit niet leuk maar vrienden vonden het wel heel leuk. Ik wou het niet missen als hun gingen trippen. Na die keer truffels op de zaterdag heb ik de dag erna nog veel geblowed en zou ik die maandag stoppen met alle drugs voor minstens een maand. De eerste paar dagen stoppen gingen prima ik had energie en voelde me goed. Na ongeveer een halve week begon ik rare dingen te zien. Als ik ging slapen en mijn ogen dicht deed werd alles meestal groen of zag ik een vorm van eenn gezicht. Als ik dan mijn ogen open deed en het was donker zag ik nog steeds kleuren vlekken en bloemen patronen(deze zie je ook als het donker is en je zit aan truffels) of (als je veel xtc heb gebruikt en veel geblowed hierbij) wel altijd in een donkere omgeving. Mijn emoties waren hels. Ik voelde me letterlijk een duivel. Ik werd agressief kon niet meer lachen. Ik huilde en wou mezelf dingen aan doen. Ik maakte mezelf kapot met gedachtes die ik niet gewend ben van mezelf. (Ik ben erg positief en vrolijk ingesteld). Na een week ongeveer dit te hebben gehad verdween het. Ik kreeg weer energie en mijn emoties verschillen tot op vandaag nog steeds met de dag. Ben wel een stuk positiever en heb geen hele erge extreme emoties meer. Ik kan soms ineens sad zijn en dan weer heel vrolijk. Ook zie ik aura's (lichtrand om een persoon of voorwerp). Of vlekken, een kleur meestal rood of roze die dan door mijn zicht gaat maar niet stil blijft hangen. Verder heb ik heel erg last van een voorwerp of vorm die ik net heb gezien dat die mee gaat in mijn zicht deze kan ik dan nog een minuut erna zien in een meestal rode kleur. Vb: een persoon maar dan alleen de vorm helemaal roze, rood gekleurd(zoals de vlekken). Soms heb ik flitsen of strepen in mijn beeld of gwn een vorm met lijnen. Ik kan ook niet tegen onduidelijke schaduwen ik ga dan meer schaduwen zien en weet niet meer welke echt is. Vooral in ruimtes met vloeren, muren met zelfde kleur waar veel schaduwen en lichten zijn van ramen. Ik heb ook last van derealisatie gehad. De wereld zag er net niet echt uit en alles wat mensen zeiden kwam binnen maar het voelde niet echt. Dit is sinds een week minder. Ik zit hier heel erg mee en probeer zelf een oplossing te vinden voor het probleem. Ik merk dat Mediteren of gewoon muziek luisteren met oortjes in me rust geeft. Ik ben nog steeds opzoek naar een duidelijke oplossing want ik geloof dat het te verhelpen is. Als ik 2x per dag mediteer ook meteen na het wakker worden heb ik minder last van de visuals. Soms zelfs een dag maar een paar keer. Na gebruik (vooral wiet) is het veel extremer terug. Als ik teveel nadenk gaat het ook mis. Ik maak mezelf gek met gedachten en ben bang dat de hppd niet weggaat. Ik probeer nu te stoppen met alles. Maar merk dat ik het gewoon lastig vind. Hebben jullie mischien tips om te stoppen met drugs? Verder wou ik gewoon mijn verhaal kwijt. Bedankt ."
"PeriodiekeManna zei: Dit is misschien niet het antwoord wat je wilt, maar als verslaafde kan ik je één ding vertellen. Als je merkt dat je er niet "simpelweg van af kan blijven" en je dus echt niet kan stoppen, zoek dan professionele hulp. Begin bij je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een afkickkliniek. Klik om te vergroten... Hoi, als reactie erop ben ik toch maar echt gaan proberen te stoppen. Zelfs drank triggert het. De derealisatie is ook weer terug waardoor ik wel moet stoppen. Ik hoop snel zelf verbetering te merken in mijn zicht heb ook hulp ervoor gezocht en zij zal me er goed bij helpen."
"Hoi, iedereen even een update. Ik heb hulp gekregen voor mijn problemen en eigenlijk heb ik een soort oplossing gevonden. Ik lijd namelijk ook aan angsten vooral hele erge angst in liefde, bindingsangst, verlatingsangst. Ben nu veel bezig met boeken lezen. In één van de boeken las ik dat eigenlijk alle problemen, trauma's enz op een manier op te lossen zijn. Het klinkt simpel maar het is heel lastig. Ik moet zelfvertrouwen gaan krijgen. Als ik mezelf vol uit kan accepteren zal ik ook alleen maar positief zijn en zo positief kunnen leven. Helaas weet ik niet hoe ik dit moet doen. Ik ga me nu verder verdiepen in de psychologie van het brein, de energie van het lichaam. De derealisatie en hppd zijn al bijna weg. Dit is volgens mij gekomen omdat ik me focus bij zelfvertrouwen heb gelegd en ik zonder het door te hebben vergat dat ik verdere problemen had. Tuurlijk merk ik ze af en toe op maar het is al bijna niks meer vergeleken met eerst. Ik update jullie nog hoe mijn weg naar zelfvertrouwen gaat zijn. Van wat ik gelezen, gehoord enzv heb is zelfvertrouwen de key naar veel problemen die opgelost kunnen worden."
"Hoi, ik ben zelf een halfjaar goed verslaafd geweest aan wiet. Ongeveer 1-2gram de dag. Ik stopte na een halfjaar gewoon ineens en daardoor was ik ook in een soort depressie geschoten. Ik denk dat je het mischien beter kon afbouwen. Dit uit eigen ervaring, ik had veel psychische afkickverschijnselen. En ik vermoed omdat ik ineens stopte dat ik daardoor zoveel emoties had enzv(emoties als in depressief maar dan extreem). Ik heb mezelf nog nooit zo meegemaakt. Na 2 weken was dit weggetrokken."