Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Geen longkanker door blowen Het roken van weed of marihuana verhoogt de kans op longkanker niet, concluderen onderzoekers in Los Angeles tot hun eigen verrassing. Ook gezwellen aan hoofd of nek komen niet meer voor bij mensen die blowen. De onderzoekers, geleid door longarts Donald Tashkin, presenteren hun resultaten vandaag op een congres in San Diego. Ze hebben de gegevens bekeken van 611 longkankerpatiënten van zestig jaar of jonger en 601 mensen uit dezelfde leeftijdsgroep met hoofd- of nekkanker. Bij iedere patiënt zochten ze iemand van hetzelfde geslacht zonder deze ziekten, met eigenschappen die verder zoveel mogelijk hetzelfde waren - onder meer hun leeftijd, rook- en blowgedrag en leefomgeving. Die mensen vormden de controlegroep. Het aantal rokers was onder de kankerpatiënten een stuk hoger dan bij de controlegroep. Maar het marihuanagebruik van de twee groepen verschilde niet. Daaruit maken de onderzoekers op dat blowen de kans op deze kankers niet verhoogt, zelfs niet voor mensen die in hun leven al meer dan 22 duizend joints hebben gerookt. Wat overigens niet wil zeggen dat cannabisconsumptie geen kwaad kan. Langdurig gebruik lijkt namelijk wel allerlei andere kwalen te kunnen opleveren. bron"
"Hoihoi! Ik ben al echt heel lang in drugs geïnteressert en dan met name psygedelische (paddo's, lsa, lsd..) en ik heb er ook al best veel over gelezen, maar ik heb zelfs nog nooit geblowt.... En het leek me gewoon verstandig om dat eerst eens te proberen. Nu wil ik dat eigenlijk binnenkort eens gaan proberen, 'probleem' is alleen dat ik vanaf maandag examens heb.... Zou het kunnen dat ik veel vergeet van wat ik er de laatste weken nog in geramt heb? Of dat ik me maandag nog misselijk voel ofzo? Verder heb ik een ander punt: ik durf niet zo goed zo maar een shop in te lopen. Ik bedoel, ik heb het idee dat ik best wel een n00b ben en dat mensen me raar aankijken als ik daar anders nooit kom en ik heb ook geen zin bekenden te zin. En misschien heeft er iemand tips voor welke ik het beste kan nemen? Ik woon vlakbij emmen, en als ik het goed heb is er één die cheers heet en ene ankara. kent iemand ze, welke is het beste? (ik hoef er verder niet te zitten, ik ga t lekker thuis of in de natuur ofzo doen) Ik ben trouwens 18, dus dat is geen probleem :P Oh en ik zou het graag met een verdamper doen, ik heb ergens gelezen dat je zo;n ding eenvoudig zelf kunt maken. je een gloeilamp (de bovenkant er af) neemt en daar een beetje in met wat water en dan een aansteker er onder en dan met een rietje de damp op zuigen. Ik heb namelijk wel eens een trek van een sigaret gehad en ik kotste ongeveer mijn longen uit, dus ik heb zo'n ideen dat ik totaal niet tegen rook kan, maar ik zal wel een mietje zijn Dus, iemand hier ervaring mee? Nouja wat een lang verhaal ook, ik hoop dat jullie me willen helpen!"
"Ok, bedankt! maar met een pijp krijg je toch net zo goed rook binnen? En tja in dat verhaal stond dat het met een gloeilamp gedaan werd, maar het kan vast ook wel ergens anders mee? misschien wel gewoon een jampot ofzo met een gat in het deksel, duurt alleen langer met verwarmen omdat het dikker is, toch?"
"Ok ik ga dus na de examens... En als ik nog eens inspiratie nodig heb, dan weet ik dus wat ik moet doen Spacecake lijkt mij ook niet zo'n goed idee, omdat je het idd niet goed schijnt te kunnen doseren, ik ben allergisch voor eieren en melk (die moeten toch echt wel in een cake, anders komt de thc niet vrij enzo) en het lijkt mij niet verstandig om eerste keer iets er bij te nemen waar mijn lichaam eigelijk niet tegen kan. EDIT: En mijn moeder laat mij denk ik niet toe de keuken daarvoor te gebruiken :P Er zijn niet echt mensen waar ik goed mee op kan schieten en die blowen, maar ik weet wel iemand die het ook wel een keer wou proberen, dus ik ga denk ik niet alleen (lijkt me ook saai) En ja ik weet het paddo's zijn heel wat anders dan wiet, maar ik dacht toch, om nou meteen paddo's te doen, misschien een beetje te heftig... En ik ben ook gewoon wel benieuwd wat mensen nou zo leuk aan wiet vinden. Oh en hoe denken jullie over een jampot ipv een gloeilamp, onmogelijk? Lijkt me dat ie minder snel barst... Verder: iedereen hier idd succes met examens!"
"tjee, ik heb wel een hele discusie op gang gebracht zo te zien maar ik heb er in ieder geval wel wat aan, denk ik (is afwachten, nog examens...) maar jullie horen het nog wel, iig allemaal bedankt"