Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een xtc feest gehad bij een vriend van me. Heb verder nooit problemen met xtc en ga der altijd heel lekker op. Maar toen op dat feestje bij die vriend van me hebben we ook nog een lachgas tank besteld. De eerste paar ballonen gingen goed. Maar toen had ik een hele grote ballon die ik in 1x ging nemen. Toen werd ik ineens zwart voor mijn ogen en belande in toen in een paarse kamer waar ik alleen in stond. Toen kwam der een draaiend rad voor me die aan het draaien was. Toen kwam ie op een vakje terecht en toen veel ik in een zwart gat. Toen belande ik in een witte kamer waar ik een vriend van me zag die ook op dat moment bij dat feestje van ons was. Hij stapte uit zijn lichaam en werd gecloned en weer en weer, ik zag hem wel 100x. Toen kwam ik uiteindelijk bij en zag ik weer met wie ik zat. Ik was op dat moment helemaal in paniek geraakt omdat ik dit nooit had verwacht dat dit zou kunnen gebeuren. Ik heb toen weken daarna last gehad van angst en paniekaanvallen. Gelukkig is dit nu bijna allemaal weer voor bij en neem ik geen ballonnen meer. Ik ga nog weekenden weg te drinken en neem wat coke zonder problemen. Maar wil graag weer eens aan de pillen maar ben der toxh wat zenuwachtig voor maar weet wel dat ik natuurlijk goed in mijn vel moeten zitten. Mijn vraag is hier ook: Zijn der ook mensen die bad gegaan zijn en die ook weken last hadden van angst en paniek en die hierna weer konden gebruiken?"
"Ik zit nu lekker in mn vel en wil binnenkort weer gaan proberen met mate en zonder lachgas natuurlijk. Ik begin der nu echt zin in te krijgen. Maar heb nog een paar dingen aan overgehouden die niet weg gaan. Ik heb af en toe last van heftig dromen en slaap verlamming en bij die slaap verlammingen ben ik gewoon wat aan het trippen. Ik ben der wel bij, ik weet dan op dat moment dat ik in een slaap verlamming zit. Als ik er dan uit ben kan ik iemand zien staan voor mij bed of ik zie kleuren of patronen. Word daar niet echt angstig van. Ook heb ik als ik mijn ogen dicht doe dat ik gezichten zie van mensen soms vervaagd maar soms ook heel realistisch. Heel vaag dit allemaal en dit heb ik alleen als ik wil inslapen. Dit heb ik al sinds die badtrip. Heb gehoord dat het door de xtc kan komen. Dan is het zeker nog niet verstandig om binnenkort weer te gaan gebruiken?"
"Neo-Shulginist zei: MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) kan inderdaad slaapverlamming verergeren of veroorzaken. Slaapverlamming ontstaat als de overgang van slaapfases verstoord raakt. Normaal gesproken schakelt het brein vrij plotseling van verschillende slaapfases. Dat is ook de reden dat je je eigenlijk nooit kan herinneren op welk moment je in slaap bent gevallen. Ineens ben je in dromenland. Dat overschakelen van slaapfases wordt geregeld door de overdracht van serotonine in bepaalde delen van het brein. Maar als er dus iets (tijdelijk) beschadigd is geraakt in het brein, dan kan het zijn dat die overdracht van slaapfases niet zo goed verloopt. Normaal gesproken wordt tijdens de REM-slaap, wanneer je droomt, de spieren uitgeschakeld. Dat wordt gedaan zodat je jezelf niet per ongeluk gaat bezeren omdat je probeert te rennen tijdens je droom bijvoorbeeld. Maar als die slaapfases dus niet goed worden omgeschakeld dan kan het gebeuren dat je nog wel bewust en wakker bent, maar dat je je niet kan bewegen. Het resultaat is dan slaapverlamming. Je kunt er meer over lezen in dit artikel van VICE. Waarom je soms vreselijke nachtmerries krijgt van MDMA Ondanks dat veel xtc-gebruikers last hebben van slaapverlamming en extreme nachtmerries na een trip, is er maar weinig wetenschappelijk bewijs voor een direct verband met MDMA. Broadly zocht uit het zit. www.vice.com Klik om te vergroten... Is nu inderdaad wat duidelijker geworden wat het is! Maar gaan deze klachten ook weg? Kan slaap verlamming ook een verband hebben dat ik gezichten zie als ik mijn ogen dicht doe voor het slapen gaan? Soms beetje vervaagd maar soms ook hele realistische gezichten. Kan ze ook zien als ik me der op ga focusen met mijn ogen open. Ik heb deze klachten alleen maar als ik wil gaan slapen"