Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Dunne zei: Een goede pillen crusher krijgt alles tot poeder. Ik heb die kennis verteld dat het kan maar ik niet kan vertellen qua verschil in effect. Dat antwoord heb ik niet gekregen (nog) hier. Dus hij denkt nog na of hij ze wil. Klik om te vergroten... Hoe ik het heb ervaren is dat je een meer coke achtig effect krijgt als je het snuift. Ik ben dan ook de hele nacht wakker als ik dat doe, terwijl als ik het slik, zoân twee uur voor dat ik ga slapen, dan kan ik prima in slaap komen en is het effect gewoon chill. Het is al wel een enkele jaren terug dat ik dat heb gedaan, en het kan ook verschillen per persoon hoe de een op een bepaald merk methylfenidaat reageert, want daar zit nog al een verschil in."
"inner_search zei: Methyl geeft me ook een coke rotgevoel.. Als het capsules met bolletjes zijn gewoon de bolletjes crushes en snuiven , krijgt hij 30mg methyl ineens binnen (met bindmiddel , ja dat zit ook in de bolletjes). maar ik raad een dosis van 30mg methyl nasaal niet direct aan⊠werkt zeer kort en heeft een een flinke rush die dus zoals al gezegt coke achtig is maar met een veel heftigere rebound/aftermath wat resulteerd in ofwel te snel willen bij nemen of depri af worden. kan hij beter 2 of 3 capsules gelijk nemen (oraal) want deze komen geleidelijk op en pieken niet zo hard dan dat je ze crusched. maar als je maatje een uurtje of 2 zen hart uit zen borstkast wil voelen slaan en hoofdpijn om je kop tegen te muur te slaan , wie ben ik om te zeggen dat hij niet moet gaan cruschen en snuiven đ. Klik om te vergroten... Precies hoe ik het ervaar, je hebt maar heel even âplezierâ wat je niet eens âplezierâ kan noemen en je zit wel met een ongelofelijke rebound opgescheept die de hele nacht duurt, terwijl je eigenlijk maar een klein beetje hebt genomen."
"inner_search zei: Klopt. Ik heb wel echt adhd , en ben enorm gevoelig voor methyl rebound ( reden waarom ik dex krijg.) Maar voor men dex genoeg geĂ«xperimenteerd met methyl in allerlei vormen en doses. ps. Wassen met aceton werkt niet voor het bindmiddel is dex of methyl capsules. men 2.5mg dex na wassen is nog altijd 4a5mg na het wassen , en men 5mg rond de 7 a 8mg (poeder uit capsule.) methyl heb ik een keer 500mg aan rilatine gecrusched en gewassen en was nog altijd 470mg ofzo. Klik om te vergroten... Ik heb heel veel verschillende soorten methyl geprobeerd en toen ik uiteindelijk de goede had kreeg ik er uitslag van na een maandđ„Č De dexamfetamine werd ik wel rustig van maar dan was ik wel een enorme zombie, dus nu heb ik bupropion"
"De Dunne zei: Daar had ik mega bijwerkingen van die niet weggingen na gewenning en vooral gruwelijk oorsuizen. Zelfs lichte oorsuizen aan overgehouden zelfs nu nig na jaren geen gebruik. Klik om te vergroten... Ik slik het nu een maandje maar ben er wel positief over. Ik heb ook heel erg last van stemmingswisselingen en sinds ik dit slik is het verminderd. Eigenlijk was methylfenidaat voor mij de beste oplossing maar daar kreeg ik naar verloop van tijd een allergische reactie op."
"De Dunne zei: JBekijk bijlage 45147 Dit is mijn standaard medicatie van de psych. Klik om te vergroten... hoeveel slik je er op een dag? De kortwerkende was bij mij altijd een drama met het pieken en dalen van de pillen"
"De Dunne zei: Wisselt. Heb recept voor 20, 20 en laatste dosis 10 mg. Maar als ik neem max 2x pd 10 mg Klik om te vergroten... Heb je dan geen last van de rebound als de eerste uitwerkt? Ik had toen voor âs ochtends een verlengde afgifte van 54mg die ongeveer 3 a 4 uur werkte en dan nog eventueel een losse van 10mg als dat nodig was."
"De Dunne zei: Het gaat niet over speed maar ik kon geen topic bedenken waar het beter past. Ik heb lang geleden (datum is nog goed) een zooi Medikenet 30mg CR (dus langwerkende) gekregen. Zelf gebruik ik ze niet, ik gebruik af en toe (op recept) gewone kortwerkende Methylfenidaat maar een kennis wil wel een paar langwerkende strips ruilen voor iets anders. Het zijn capsules met hele kleine mini bolletjes er in. Die kennis vraagt aan mij wat er gebeurd en voelt als je: -capsule open maakt en los de bolletjes doorslikt -of de bolletjes fijn maakt in een pillen crusher tot poeder en het dan snuift -of dat verschilt in werking vergeleken gewoon heel slikken (zoals het hoort). Ik zelf zou het niet weten. Ik heb nog nooit Methylfenidaat gesnoven of recreatief gebruikt. Ik vind het zelf (door adhd denk ik) niet recreatief en ook niet op speed lijken. Tuurlijk heb ik wel eens eigenwijs een pil (of 2) extra geslikt van mijn normale 10mg tabletten. Licht opgedokt, klammig, onrustig/trillen en totaal geen vergelijking met speed. Geen fijn gevoel imo. Oh en hóé werken die lang werkenden? Gaat die capsule langzaam uiteen in je maag of zo? Of lost zo een capsule zo goed als meteen op en werken die bolletjes zélf gewoon langer dan de kortwerkende pillen die ik zelf heb/gebruik? Dat laatste is een vraag van mijzelf. Gewoon nieuwsgierigheid omdat ik niet weet hoe dat werkt. Bekijk bijlage 45119Bekijk bijlage 45120 Klik om te vergroten... Het valt niet aan te raden om dit te snuiven i.v.m de bindmiddels die er ook bij zitten ( weet niet als dat ook in die capsules zit of alleen 30mg werkende stof? )"
"De Dunne zei: Geen idee of er bindmiddel ook in de billetjes zelf zit. Lijkt me van niet, onnodig. Dus zonder capsule zit er geen bindmiddel in denk ik. Dus dat is geen issue Klik om te vergroten... Ah ja, geen idee ben zelf alleen bekend met de tabletten van Sandoz. als ik de vertraagde afgifte door midden bijt ( harde tabletten) dan krijg ik wel de volle 54mg in één keer i.p.v de verlengde afgifte."
"De Dunne zei: Ik heb nog nooit verlengde tabletten gehad, alleen een x een recept capsules. Pillen crushen en snuiven is denk niet ha dig ivm bindmiddelen. Klik om te vergroten... Nee klopt, ik heb voor na de middag nog een losse tablet van 10mg die ik wel eens gecrusht heb. Daar kan je gewoon een lijn van 8cm van maken terwijl je maar 10mg werkende stof hebt. Dus denk dat er uiteindelijk meer bindmiddel in je neus terecht komt ( waar je neus ook enorm van gaat dicht zitten ) dan de methylfenidaat. De verlengde afgifte kan je ook zo goed als niet door midden krijgen, eigenlijk alleen door te kauwen. Er zit een soort coating omheen volgens mij waar door het niet gelijk oplost in je maag, maar daar een aantal uur over doet."
"Als ik koffie drink i.c.m methylfenidaat krijg ik een oppeppend effect. Als ik het ga drinken als de methylfenidaat is uitgewerkt dan word ik er moe van."