Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste lezers Mijn vriendin gebruikt wekelijks een doosje nozinan 50mg, een doos cymbalta 45?mg, een doos alprozalepam 0,5mg, een doos loretazepam 2 mg en 2 dozen Dafalgan Codeïne. De normale standaardverpakkingen. Plus drinkt zij zich gemiddeld 1 dag op 2 helemaal lazarus. We zijn reeds 2,5 jaar samen, en in het begin gebruikte zij enkel de 3 laatst genoemde geneesmiddelen en dronk zij 1 à 2x per week. De laatste maanden creeërt zij waanbeelden rondom mij, die zij als waarheid aanziet. Ik bedrieg haar langs alle kanten, maar niets daarvan is ook maar enigszins waar, want voor mij was zij het vrouwtje van mn leven geworden. Toen ik haar es thuis vond, en had gered, met overgesneden polsen en al haar pillen binnen, ben ik haar medicijnenkast es gaan uitpluizen. Zo weet ik dat zij nu ettelijk meer medicijnen neemt dan voordien. Die nozinan en cymbalta waren mij vreemd. De bijsluiter van cymbalta deed me vermoeden dat zij daar niet goed voor is. Ze beschuldigt mij à volonté en onze relatie is erdoor op de klippen. Niets van wat ik zeg is waar en haar waanideeën overheersen elke mogelijkheid tot gesprek. Die negatieve gedachten maken haar enorm agressief en kwaad tegenover mij. Nuchter is ze zelden en als ze het is, is ze aan het afkicken, zodat ik er praktisch niet meer bij kan. Zelf ben ik heroïne -en speedverslaafd, maar hetgeen ik nu zie en meemaak met het meisje waarbij ik mn hart ben verloren, het maakt me kapot. Naar mijn mening besef ik nog goed wat ik doe, wie ik ben en wat goed/slecht is, maar ik vrees dat mijn lief het noorden kwijt is. Kan iemand me informeren over wat ik best kan doen in deze situatie; ik probeer al maanden vanalles, maar ik raak geen stap vooruit, integendeel."
"Zeg wel, dank je voor de reactie! Inderdaad, zij ziet geen probleem: ik ben een junkie, zij belange niet. Ze drinkt af en toe es ééntje en die medicijnen 'moet' ze nemen voor haar cvs, niets aan de hand volgens haar."
"Vind ik ook, maar hoe kan ik haar ervan af helpen, als zij het zelf ontkent? Ik dacht er al aan om haar huisdokter es te bezoeken, om over haar probleem te spreken. Maar - hoe kan het ook anders - ik heb die mens niet hoog op. Mijn vriendin op 2 jaar tijd zo een metamorfose doen ondergaan, wegens het voorschrijven van niet-verantwoorde en bijlange geen nuttige medicatie. Ik walg ervan, vooral omdat ik al ervaring genoeg heb in het drugwereldje om te zien hoe erg ze eraan toe is."
"Dank je Petrovic, voorgaande tactieken al uitgeprobeerd, inderdaad, zij wordt nog heftiger en verlegt het gesprek op mijn gebruik, en tjah, das ook niet om preus op te zijn, maar naar mijn weten ben ik nog redelijk bij mn verstand. En soms wordt ze zodanig boos, dat ze gewoon vertrekt, ze wil het niet geweten hebben. Als ik de term alcoholisme durf gebruiken, of iets wat er op lijkt, dan loopt het potje over, hoewel ze er ne cold turkey krijgt, als ze 2 dagen niet drinkt. Het is echt een hel voor mij geworden. Ik blijf moeite doen voor haar, omdat ik weet hoe prachtig ze kan zijn in normale(re) toestand. Maar de laatste tijd loopt het echt de spuigaten uit, ik weet niet meer wat ik kan doen om dit te redden. Ik stel haar nu voor om zelf te stoppen met mijn briel, uit liefde voor haar, maar ik weet niet of dit veel zal uithalen (als het me al zou lukken). Ze gelooft niet dat ik echt van haar hou, terwijl ik zeker ben dat niet veel venten dit lang zouden volhouden. Maar ik ben verkocht, na meer dan twee jaar bij haar te zijn, weet ik dat ik voor haar en voor mezelf, voor ons dus, kan stoppen met mijn gebruik. Daarmee dat ik zo vasthou aan haar. Ik heb geen zin om nog enkele jaren met mijn eigen verslaving(en) te leven."
"Mij op ander vrouwelijk schoon concentreren dan, wil je zeggen? Ne psycholoog zou ze nie willen te woord staan."
"Echt bedankt voor je reactie. Haar dokter ga ik zeker bezoeken, maar het is wel hem die haar dergelijke medicatie voorschrijft hé en is die niet gebonden aan enig beroepsgeheim? Maar toch, inderdaad, ik hou van haar en zal ook een psycholoog opzoeken indien nodig. Ik vind haar de moeite waard om voor te vechten."
"Bedankt voor de vele en nuttige informatie! Kben dus de huisdokter in kwestie gaan opzoeken. Kben een Belg, dus ik ga niet oordelen over de Hollandse zorgverleners. De man begon al snel uit vrije wil een heel open gesprek met mij ivm met mijn vriendin en alle bijhorende problemen. Ze is bij hem al 8 jaar klant en ze gaat, volgens zijn woorden, naar de ene psychotische toestand, naar de andere, afhankelijk van wat ze drinkt. Er is wat van waar, maar mijn vriendin knettergek noemen, moet hij nu ook niet doen. Haar medicatie zal hij haar blijven voorschrijven, ondanks mijn druk om er minstens mee te minderen. Weer volgens hij, had ze dit voorgeschreven geweest van die en die psycholoog, och, ze had er al een hoop afgelopen de tijd dat ie ze kent. Wel, beste lezers, ik weet dat mijn meisje, wanneer zij niet drinkt en haar medicatiegebruik onder controle kan houden gedurende langer dan een week, dan verandert zij in een andere vrouw. Een NORMAAL, GEZOND, prachtig, lief en heerlijk schatje. Ik vertrok bij die dokter (what's in a name?), vroeg hem nog 4 voorschriften Tranxene 50 en een doos van 100 generische valiums. Ik kreeg ze direct en die vent had me nog nooit gezien. MIjn volgende missie: die psychologen opzoeken die haar dat voorschrijven (Cymbalta, Nozinan). Cymbalta lijkt niet zo erg. Slechs 1 % van alle patiënten ervaart er de echt negatieve bijwerkingen van en die zijn niet van de poes! En die laatste schrijver voor mij? Zeg mij dan es voor wat een drugsforum wel is? Volgens mij een plaats waar je met al je vragen, ideeën, kennis, ... terecht kunt over al wat met drugs te maken heeft. Of ben ik daar zo mis in? En o ja, de liefde is weer alom. Het bezoekje aan haar dokter heeft me gesterkt in wat ik dacht over haar. Van mij mag dit blijven duren, en ik ga er steeds voor haar zijn, hoewel ik zelf mijn verslavingen heb; voor haar en met haar en voor ons kan er veel te bereiken zijn!"
"Paranoïde schizofrenie? Amai, wat een titel. Inderdaad, er is wat van waar; soms lijkt het een totaal ander iemand. Enfin, na 2,5 jaar is onze relatie beëindigd wegens enkele misverstanden, schizofrene toestanden, paranoïde toestanden, ... Kmis ik haar, maar ze neemt geen telefoon meer op, lijkt niet meer bereikt te kunnen worden... Ik kan haar niet verplichten om een relatie met mij verder te zetten hé, maar heb het in feite ook wel beetje zelf verknald, door dezelfde avond al met een ander mn bed te delen. Gezellig samen wat baantjes trekken, en wat warmte en genegenheid in elkaars armen gezocht; meer is er niet gebeurd, maar ik kon mezelf niet meer goedpraten; ze gaf me zelfs aan bij de politie, iets wat ze nooit ging doen (en wat ik haar ook niet zag doen...). Dus ja, end of story en ik normaal (dope-)lief tegenkomen? Want eerlijk waar, geen 2x samen met iemand die medics pakt en erop drinkt."