Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoe zou de wereld eruit zien als alle drugs legaal en vrij verkrijgbaar waren via de apotheek? En de miljarden die de overheid dan zou verdienen én besparen, gebruikt worden voor voorlichting en campagnes die gericht zijn op minder gebruik? Ik denk dat de wereld er dan een stuk mooier uit zou zien. Al is het alleen maar dat er dan geen drugsafval meer in de natuur gedumpt hoeft te worden. Het is ons in slechts 20 jaar tijd gelukt om van roken in het vliegtuig, naar een vrijwel rookvrije maatschappij te veranderen. En jongeren drinken geen alcohol meer als ze moeten autorijden, terwijl hun ouders nog regelmatig beschonken achter het stuur kruipen. Dat is dus in slechts 1 generatie compleet veranderd. Een kwestie van mindset verandering, wat blijkbaar uitstekend via campagnes te beïnvloeden is. Maar ook zonder massamedia campagnes komt verbetering op gang. Denk aan de groeiende aandacht voor duurzaamheid en dat we minder vlees eten. Dus veranderen willen en kunnen we zeker. Waarom zou dat met drugs niet hetzelfde kunnen zijn? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!"
"Tnx voor je super nuttige reactie! Ik ga dat rapport eens rustig doornemen. Helemaal eens uiteraard met wat je zegt over reclame. Ik ben juist voor voorlichting en ontmoediging, dus campagnes gericht op het verminderen van gebruik. Ik denk dat er ook goed nagedacht moet worden over leeftijdsgrenzen ed. Maar dat zal in het rapport wel aan bod komen denk ik. Waar ik me momenteel vooral aan stoor, is dat ecstasy / mdma illegaal is. En dat het door politici over 1 kam wordt geschoren met cocaïne en andere wel verslavende middelen. En goed idee van de 4e categorie. Dat zou mijn favoriete categorie zijn"
"Revolutionair zei: Nu stappen jongeren met mdma en van alles en nog wat achter het stuur. Kijk maar eens hoeveel mensen er na een festival helemaal wappie de auto in stappen. Ben niet overtuigd dat deze generatie verantwoordelijker is met middelen gebruik achter het stuur als de oudere generatie. Klik om te vergroten... Dat zal ongetwijfeld gebeuren. Mijn opmerking over dat jongeren tegenwoordig kritischer zijn op 'rijden onder invloed' heb ik niet onderzocht. Het is mijn ervaring, op basis van mijn eigen referentiekader. Het was ook slechts bedoeld als voorbeeld van een thema waarover onze mindset langzaam aan het veranderen is, in positieve zin."