Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dan zou ik toch wel eens willen weten hoeveel mensen er het rijden ontzegt wordt? Want opiaten worden massaal voorgeschreven. En het kan er bij mij ookniet in dat al die mensen heel braaf de trein of de fiets pakken, daar is het veel te druk voor op de weg. Of ben ik nu simpel? In de media wordt af en toe gesproken van een naderende epidemie wat het gebruik van opiaten aangaat. En dat allemaal door de simpele mens die netjes slikt wat de dokter voorschrijft."
"Die verhouding van fentanyl heb bij mondelinge uitleg nooit gesnapt. als ik het goed begrijp heb ik een berg morfinennodig om de spray eruit te krijgen. toch heb ik mijn huisarts gemaild dat ik er mee stop. En wacht haar reactie af. Goed ik zat fout met het niet goed lezen van de bijsluiter. Maar het is zuur te horen, dat dit niet mocht worden voorgeschreven aan mij. En 25tolife, als het je lukt, blijf uit de buurt van fentanyl. In no time ben je de klos. En met steeds maar pijn en een middel wat snel werkt, daar is heel moeilijk af te blijven. Na dit zware jaar, moet deze zware klus er nog maar bij. Want op den duur doe ik niet anders dan met medicatie bezig zijn. En er is zelfs voor mij nog wel wat van waarde in dat stukje wat me nog rest.en dan moet die troep er uit. Liever gisteren dan vandaag. en heelmerg bedankt voor jullie reactie, en de huisarts is de aangewezen weg. Hopelijk vind ik ook de kracht, de wil is sterk genoeg, maar dan, het vlees is zwak."
"Mijn psycholoog heeft het kwartje aan het rollen gebracht. Maar voor hier in de zorg spijkers met koppen worden geslagen dat duurt even. ondertussen voel ik alleen dwang om te gebruiken. De pijn is en blijft er toch wel. Het is nu mÃjn hoofd wat de boel niet meer aan kan. En ik voel me hopeloos ellendig. Daarom was ook een van mijn eerder vragen, zijn er mensen met zo ongeveer een zelfde probleem? En hoe die dan wel hun rust konden vinden? vr. Gr. Loes"
"Volgens de laatste berichten wordt er aan gewerkt. En het medicijnen suboxone dat moet ik opzoeken. Heb er zelfs nog nooit van gehoord. En terug val van dit soort middelen is in alle gevallen een vervelende mogelijkheid. Zelfs van de pammetje, die ook per gros aan patiënten worden voorgeschreven. En inderdaad, een huisarts heeft geen tijd voor dit soort begeleiding. Maar samen met de psycholoog enpsychiater komen we waarschijnlijk al een heel eind. Want een crisis opname zou een optie zijn, ware het niet dat ik d oor mijn handicap volledig aan mijn eigen huis gebonden ben. mKkelijk is anders. Toch is dit volgens mij de weg, want verslaafd zijn houdt nu eenmaal in dat het een keer nooit genoeg is. altijd weer snakt je lichaam naar meer. Of dit u simpele middelen zijn of het zware werk. Er mee stoppen is voor iedereen zwaar. ooit vertelde mij een pijnpoli specialist mensen hoeven geen pijn te lijden. Een groter leugen heb ik nooit gehoord. Als dat zo zou zijn, dan was de wereld niet zo vol. Want alleen de doden hebben geen pijn. Maar er is nog zoveel meer in het leven dan de dood. dank voor de reactie's. Groet Loes"
"Dank je wel wijze gebruiker. Benzoboss. Ben een absolute leek als het gaat om zaken als afkicken. Tenzij alcohol, maar dat is al jaren geleden, cold turkey. Dat was een kwestie van. Vijf dagen erg ziek,en een week om mijn dagelijkse pad weer terug te vinden. Een poosje geleden kwam ik jullie site tegen, en de relevantie van de vragen gaan niet alleen over de drugs die op straat of waar dan ook vandaal haalt. al veel heb ik hiér gelezen, van en over gebruikers. En over het algemeen, compliment voor het delen. Gr. Loes"
"Mensen die zeggen pijn is fijn, voor bepaalde momenten misschien onder bepaalde omstandigheden, daar kan ik me niks bij voorstellen" Als die mensen 24 uur per dag pijn fijn zouden vinden? Dat betwijfel ik echt. Zeker met een bepaalde hoeveelheid pijn kun je leren leven, prettig is anders. Maar vliegende pijn, waar je geen zicht op hebt en er om de haverklap is. Dat weet ik uit eigen ervaring maar al te goed, en daar is het een slecht leven mee. De verhalen die ik hier en daar bij jullie lees, zijn verhalen van ervaringsdeskundigen, of het nu voor het lekker of om het moeten. Eenmaal aan de drugs op recept of vrijwillig. Op den duur neemt het je leven over, en dan is een site als deze een steun. Dank jullie wel. gr. Loes"
"25tolife, dank voor je vriendelijk woorden, jammer genoeg ook voor de herkenning. Want het mee te moeten maken, is alles behalve een feestje. de bijkomende kans op depressie is daarom ook levensgroot aanwezig. Ook ik ben van nature een optimist, al zijn er momenten dat die volledig zoek zijn. Zoals bv dit jaargetijde, somber weer, dood gegooid worden door de media die deze periode zit op te hemelen, alsof er geen groter geluk bestaat. Afgelopen voorjaar mijn man overleden, twee maanden nadien horen dat mijn schoondochter borstkanker heeft. Dat zijn allem dingen die de pijn ook nog zwaarder maken Omdat je niet meer alert op de signalen bent. het is allemaal heel pittig. voelt dan ook fijn die warme knuffel. groet loes"
"Is er echt niemand die me van advies ou kunnen dienen?"
"Hét kwartje begint te vallen wat de site aangaat. Heeft iemand van jullie ervaring met het afbouwen van fentanyl, gewoonop van spray? en hoe vergaat het die? en dank voor de reactie."
"Sorry bensoboss,ik had dit bericht nog niet gezien. En ja, de weg. Naar de huisarts is de beste. Maar zij is degene die me dit heeft voorgeschreven, tegen advies van de pijnpoli in. Mensen maken fouten, alleen ik zit nu in de ellende. het is alleen zo ellendig dat het zondag is. En om daar dan de spoed voor te bellen? Die Komen met het verhaal had je dit eerder aan de bel kunnen trekken, en dan hebben ze nog gelijk ook. bedankt voor de reactie."