Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"TunedArt zei: thx voor deze info. was ik inderdaad al meermaals tegengekomen in mijn zoektocht . In belgie komt het er dus op neer, dat wanneer men in het verkeer gepakt wordt met een hogere waarde dan toegelaten, men moet kunnen aantonen via het vias (zoals cbr in nl) via speeksel en haaranalyse dat men 6maand drugsvrij is . slaag je daar niet in, dan krijg je je rijbewijs niet terug . Slaat helemaal nergens op . Als je een weekje met vakantie gaat naar weet ik veel waar mag het ook niet . ook al laat je de auto een week staan, het mag niet . Ik leg mij hierbij niet neer . dit is belemmering van mijn vrijheid als persoon . Ik doe in mijn huis , in mijn vrije tijd wat ik wil . Het is aan de staat om mij te pakken als ik 'onder invloed' rijdt ... de staat gaat niet bepalen of ik al dan niet een joint rook als ik niet met de wagen weg moet . Ik zal daar ook alles aan doen via mijn advocaten . de staat dient ook binnen UITERLIJK 45 dagen nieuws te brengen ivm de bloedtest . Natuurlijk is er in de wet GEEN strafmaat bepaald bij het overschrijden van deze termijn . 45 dagen max werd maar liefst 7 maand ! de rechter dient te oordelen of deze termijn redelijk is . Uiteraard zal hij stellen dat de termijn redelijk is . Wie ben je dan als burger , als een termijn 4 x overschreden wordt door de staat, maar dit geen probleem is , terwijl een lage restwaarde thc van gebruik de dag ervoor meer dan wat ellende meebrengt . had ik 0,4promille alcohol in het bloed gehad , en dit voor de eerste keer, had ik gewoon een minnelijke schikking ontvangen . zo hypocriet is dit apenland ! Klik om te vergroten... Hallo, Ik ben vorig jaar 2x opzij gezet door vlaamse politie om een speekseltest te doen. 1x in Gent 1x in Brussel. De regel in België is; na een positieve speekseltest word er een speekselstaal naar het labo gestuurd, als deze onder de 10nanogram is word het resultaat als negatief beschoud, wat voor het gerecht in Brussel ook gebeurd is (3nanogram) en ook werd geseponeerd. In Gent is dit echt een ander verhaal... Hier was de uitslag 6 nanogram (wat wil zeggen dat ik de moment van politie controle Negatief was en niet onder invoed reed!) en toch werd ik (na 1jaar na politiecontrole) naar een wetsdokter gestuurd. Dit was na de festival periode en rarara er was ook mdma aanwezig in mijn haaranalyse. Nu moest ik mijn rijbewijs inleveren en opnieuw door de huisarts medische gekeurd worden. Nu een maand geleden word ik opnieuw gedagvaard door het gerecht in Gent voor komende maandag. Omdat ik in het buitenland ben kan ik echter niet aanwezig zijn maar ik krijg de melding van mijn advocaat dat ze de rechter van maandag kennen en dat ze een streng geval is. Ze gaat me waarschijnlijk opnieuw een haaranalyse opleggen, deze rechter heeft blijkbaar niet genoeg met negatieve urine testen van aantal maanden... Nu ben ik echter gestopt met weed roken maar ik rook nog wel CBD wat perfect legaal is in België, en toch krijg ik van mijn advocaat te horen dat ik daar ook onmiddelijk moet met stoppen. Omdat dit in een haaranalyse ook als positief word gezien?? Het is echter schandalig dat het systeem zo krom als het maar kan zijn is. Ik was negatief na labo onderzoek op dag van de drugtest, moet ik toch rijbewijs afgeven voor 15dagen, daarna word ik medisch afgekeurd door een haaranalyse (omdat ik op een festival mdma heb gebruikt maar wat totaal niets heeft te maken met wanneer ik met de wagen reed) terug mijn rijbewijs kwijt, dan 3 maand later word ik opnieuw gedagvaard voor een nieuwe haaranalyse en wat blijkt, dat CBD ook als positief word gezien in een haaranalyse... Dit alles omdat ik negatief was bij de politie controle. Kompleet van de pot gerukt in dit gatland... Ook heb ik een blanco strafblad en word ik behandeld alsof ik de grootste drugsverslaafde/drugcrimineel ben die altijd onder invloed rond rijd. Mijn advocaat gaat maandag voorstellen om mij vrijwillig een haaranalyse te laten doen in de maand oktober. Echter ben ik niet te genieten, ik ben gestopt met weed na 15jaar, door het te vervangen met cbd... Nu mag dat ook niet meer... In dit land is het beter om je strontzat te zuipen, wat voor mij de grootste drugs is, dan ocharme een jointje te roken in het weekend of nog erger, cbd te roken.. @TunedArt Ik begrijp je 200% Ik ben echt super triest voor u en mezelf ​"