Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hee mensen! Ik ga voor vanavond voor het eerst een spacecake maken, maar ik ben een klein beetje verward met de wietboter die ik erbij ga maken . Ik heb 4 gram wiet (toppen) gekocht voor een paar mensen en vraag dus beetje af hoe ik dit moet doen, want op internet vind ik zoveel verschillende dingen. 90% van de recepten op het internet worden gemaakt met wietafval en niet met toppen. Ik heb er wel eentje met wiettoppen, maar die zegt per 10 gram boter 1 gram toppen. Dan heb ik maar 40 gram boter in totaal (terwijl ik rond 200 nodig voor de spacecake). Kan ik dan wel gewoon 4 gram wiet laten oplossen in 200 gram boter? Tweede ding dat mij beetje dwarszit is de tijd die ik het moet laten pruttelen. Op de meeste sites staat namelijk dat je het 1.5-3 uur moet laten pruttelen op een zacht vuurtje, terwijl bakken met baard wietboter 20 minuutjes zachtjes laat koken. Enige tip over hoe ik dit het best kan doen dan? Dan laatste vraag: kan het veel kwaad als ik de wiet gewoon in het cakebeslag doen, of is met wietboter echt een lekkerder gevoel? Thanks voor het helpen, ik wil vanavond al kunnen eten"
"Hallo mensen Ik zit al een tijdje rond te neuzen op dit forum over verschillende drugs. Dit forum heeft me al heel wat goede informatie gegeven voor mijn eerste keer XTC gebruik een tijdje terug. Maar ik wil een stapje terug nemen naar wat simpelers en lekkerders. Namelijk spacecake. Nou heb ik al heel wat informatie kunnen vinden over spacecake, maar toch zijn er twee dingetjes die voor mij niet helemaal duidelijk zijn. Ten eerste over de verspreiding van het wiet in de cake. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat als je spacecake gaat maken, dat het haast onmogelijk is om de wiet overal evenveel te verdelen. Is dit waar? Zou het dus kunnen dat iemand anders een stuk meer wiet binnenkrijgt dan de ander? Ten tweede over de hoeveelheid. Er zijn echt al een dozillion threads die dit vragen, maar omdat er mensen meedoen die nog nooit wiet hebben gerookt of iets dergelijks neem ik liever het zekere voor het onzekere. We zijn met z'n 8en, 4 jongens en 4 meisjes. Wij (jongens) hebben allemaal ervaring met wiet, maar de meisjes hebben er zo goed als geen ervaring mee. Daarom wil ik een beetje oppassen met de hoeveelheid. De meisjes zijn niet alleen onervaren, maar ook nog eens erg licht. Nou heb ik een aantal posts gelezen die zeggen dat 1 gram per persoon veelste veel is, maar ook mensen die zeggen dat ze bij 0.5 gram niks of nauwelijks wat voelen (en als ze niks voelen, vind ik het al helemaal zonde van de avond/geld/moment, hun eerste keer moet wel leuk zijn! ). Nou weet ik niet precies om wat voor wiet dit dan gaat, maar ik ga uit van een THC gehalte van ongeveer 8%, dus geen nederwiet ofso. Wat raden jullie aan voor ons nu jullie dit weten? Ik zit zelf te denken aan 0.6 gram white widow (ongeveer 8% thc toch? of raden jullie een ander populaire soort?) per persoon. Of is dit te weinig/teveel voor hun/ons? Het liefst heb ik gewoon dat iedereen dezelfde hoeveelheid neemt, omdat ik dan de cake raar moet verdelen en dan krijg ik weer gezeik dat de jongens meer nemen en meisjes minder. Ik wil dus gewoon niet dat het voor de meisjes te heftig word (dus negatieve ervaring), maar ook niet dat ze daarna zeggen "dit was saai zeg, ik voelde niks". Gewoon lekker high op de bank zitten en beetje filmpje kijken ofzo Sorry als ik vraag wat al duizend keer eerder is gevraagd, maar ik wil gewoon wat zekerheid hebben Thanks"
"Je kunt ook cake bij shops halen, dat werkt altijd wel lekker middelmaat.. Klik om te vergroten... Jaa ik zou het altijd bij de shop kunnen halen, maar het leek me gezellig en leuk om het zelf te maken Ik heb zelf wel keertje eerder een spacebrownie gegeten van de shop, maar heb ik niet echt veel van gemerkt. En, ik had onlangs een stukje cake van .3g Brabantse Witte op, wat ging dat hard joh! Volgens mij is white widow toch wel wat hoger in THC concentratie, zo'n 15-20%. 0,6g daarvan zou volgens mij nogal hard aankomen. Veel plezier alvast! ;D Klik om te vergroten... Hmm nu breng je me toch wel beetje aan het twijfelen, zal 0.6 gr ww niet teveel zijn en te hard aankomen bij de dames? En thanks"
"Hee iedereen bedankt voor de antwoorden ik heb alleen nog één vraagje. Raden jullie me aan om wietboter te gebruiken of om de wiet gewoon in het beslag te stoppen? En kan wietboter alleen met wietafval maken of ook gewoon met de toppen? Ik ben bang dat de sterkte verloren als ik de THC in de boter laat trekken."