Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietboter vraagje (snel hulp nodig :p )

Wietboter vraagje (snel hulp nodig :p )

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
volgens mij komt het niet zou nauw hoelang je die wiet laat koken, maar hoe langer hoe beter...
M
MininionLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee mensen! :)

Ik ga voor vanavond voor het eerst een spacecake maken, maar ik ben een klein beetje verward met de wietboter die ik erbij ga maken :( . Ik heb 4 gram wiet (toppen) gekocht voor een paar mensen en vraag dus beetje af hoe ik dit moet doen, want op internet vind ik zoveel verschillende dingen.

90% van de recepten op het internet worden gemaakt met wietafval en niet met toppen. Ik heb er wel eentje met wiettoppen, maar die zegt per 10 gram boter 1 gram toppen. Dan heb ik maar 40 gram boter in totaal (terwijl ik rond 200 nodig voor de spacecake). Kan ik dan wel gewoon 4 gram wiet laten oplossen in 200 gram boter?

Tweede ding dat mij beetje dwarszit is de tijd die ik het moet laten pruttelen. Op de meeste sites staat namelijk dat je het 1.5-3 uur moet laten pruttelen op een zacht vuurtje, terwijl bakken met baard wietboter 20 minuutjes zachtjes laat koken. Enige tip over hoe ik dit het best kan doen dan?

Dan laatste vraag: kan het veel kwaad als ik de wiet gewoon in het cakebeslag doen, of is met wietboter echt een lekkerder gevoel?

Thanks voor het helpen, ik wil vanavond al kunnen eten :grin:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mininion zei:
Dan laatste vraag: kan het veel kwaad als ik de wiet gewoon in het cakebeslag doen, of is met wietboter echt een lekkerder gevoel?
Klik om te vergroten...

Dat is gewoon voor de smaak, want dan kun je achteraf je restwiet eruit zeven. Sommigen zeggen dat als je het gewoon in het beslag smijt dat je cake dan naar 'die vieze wiet' smaakt, maar ik vind het eigenlijk heerlijk smaken ;D. Nog nooit wietboter gemaakt, dus ik weet niet ofdat het enig verschil maakt qua sterkte, maar dat zou me raar lijken. Met hoeveel personen ga je hem opeten?

Je toppen gewoon (zeer)goed fijnmalen, en door je beslag heen roeren! :grin:
In een gewone cake moet zo'n 250g boter? Of zoiets toch, 40g lijkt me nogal weinig ;p

& 20-tal minuutjes zou wel genoeg zijn moest je boter maken.

Have fun vanavond! ;D en vergeet niet dat je rustig moet beginnen met het 'cake-eten' hé, bijpakken kan je altijd nog doen na een 1 à 2 tal uur :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."