Hee mensen!
Ik ga voor vanavond voor het eerst een spacecake maken, maar ik ben een klein beetje verward met de wietboter die ik erbij ga maken
![:(]()
. Ik heb 4 gram wiet (toppen) gekocht voor een paar mensen en vraag dus beetje af hoe ik dit moet doen, want op internet vind ik zoveel verschillende dingen.
90% van de recepten op het internet worden gemaakt met wietafval en niet met toppen. Ik heb er wel eentje met wiettoppen, maar die zegt per 10 gram boter 1 gram toppen. Dan heb ik maar 40 gram boter in totaal (terwijl ik rond 200 nodig voor de spacecake). Kan ik dan wel gewoon 4 gram wiet laten oplossen in 200 gram boter?
Tweede ding dat mij beetje dwarszit is de tijd die ik het moet laten pruttelen. Op de meeste sites staat namelijk dat je het 1.5-3 uur moet laten pruttelen op een zacht vuurtje, terwijl bakken met baard wietboter 20 minuutjes zachtjes laat koken. Enige tip over hoe ik dit het best kan doen dan?
Dan laatste vraag: kan het veel kwaad als ik de wiet gewoon in het cakebeslag doen, of is met wietboter echt een lekkerder gevoel?
Thanks voor het helpen, ik wil vanavond al kunnen eten
![:grin:]()