Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt al voor de info.. Bij mijn huisarts is deze optie bespreekbaar en ik zal dus horen wat hij denkt en hoe hij het verder ziet. Indien iemand nog info of eigen ervaringen; altijd welkom.."
"Beste, Wat zijn mogelijke risico's en bedenkingen bij het gebruik van mediwiet (vaporizer) voor chronischische rugpijn (spierspasmen)? Huidige pijnmedicatiegebruik: tramadol retard 2x 200mg/dag; valium 2x 10mg/dag; oxycontin 2x 10 à15mg/dag. Kan de combinatie mediwiet met tramadol, valium en oxycontin? Zijn er gevaarlijke risico's verbonden aan het gebruik van mediwiet? Verslaving mogelijk? Zou een eventuele trial (and error) therapie kunnen met mediwiet voor chronisch pijnprobleem (pijnscore vaak 8à8,5) en dit onder begeleiding van huisarts? Mvg, MediWiet"
"Lang leve België.. Medicinale cannabis is hier niet gelegaliseerd. Slechts in kader van sporadisch wetenschappelijk onderzoek, vb MS kliniek zijn er enkele patiënten die het onder medische begeleiding kunnen gebruiken. Ik kan een voorschrift krijgen om het bij een apotheek in Nederland te verkrijgen, alleen mag het product daarna niet mee over de grens.. = nultolerantie hier. Ik kan onmogelijk zo vaak tweehonderd km afleggen voor één innamedosis. Deze weg is hier in Vlaanderen onbewandelbaar voor zover ik het uitgezocht krijg.. Het enige wat ik nog zou proberen, moest ik er aan weten te komen via iemand met kennis van zake, is "spacecake"; dan weet ik tenminste welk effect het bij mij heeft. Roken zie ik niet zitten.. Momenteel pijn verbijten en de volgende probeersels worden: andullatietherapie; en nog een andere specialist in chronische pijn raadplegen (zou Tia Hellebout geholpen hebben).. Op hoop van zegen.. Ik vrees dat de cannabisweg hier voor mij al stopt. Doch alle reacties/ervaringen/kennis blijven welkom! Mvg MediWiet"
"Dank je.. Er is echter een groot risico aan verbonden: Op Belgisch grondgebied mag je idd 3 gram en 1 plant in je bezit hebben. Maar op het overbrengen van cannabis (medicinaal of andere) van Nederland naar België geldt een absolute nultolerantie. (ook invoer uit andere landen). Als je op de landsgrens gesnapt wordt, dan word je wel vervolgd.. (zelfs bij minder dan drie gram). Het is natuurlijk aan iedereen persoonlijk of je het risico wil nemen.. (vandaar de optie om het te nemen vlak voor je de grens oversteekt, maarja dat vind ik nt haalbaar op termijn..). Ik zelf niet. De enige mogelijkheid dat ik had was in België zelf cannabis te kopen; ze zeggen dat dat in het uitgangsleven een makkie is, maar ik ken eerlijk gezegd niemand tusssen mijn vrienden of kennissen. Ik weet het niet meer.. Ik probeer me te focussen op nogmaals andere pijnspecialisten te raadplegen.. Ook hoop ik dat die andullatietherapie iets wordt. Alleszins iets doen geeft tenminste hoop na de ontgoocheling van de "cannabisoptie". Grtn MediWiet"