"Tomorrowneverknows zei:
Hoi allemaal! Excuses als ik dit topic misschien onterecht weer nieuw leven inblaas, maar ik moet toch nog even iets kwijt. Hoewel ik jullie plechtig heb beloofd incidenteel speed te gebruiken, ben ik gistermiddag door een vriend toch verleidt om samen het aangebroken zakje wat ik nog over had op te maken. Ik weet het, niet slim, maar nu is het op en weg en blijf ik er weer een flinke poos vanaf.
Toch is me iets opgevallen: Ik heb dezelfde speed als vorige week gesnoven, waar ik toen erg lekker op ging en waar ik extreem euforisch van werd, en waarvan ik dus aanneem dat het goede kwaliteit pep was. Ook heb ik ongeveer net zoveel gebruikt als vorige keer (begonnen met 2 lijntjes, en om de zoveel tijd wat puntjes). Echter, de extreem fijne 'rush' die ik vorige week voelde, die van mn tenen tot m'n kruin ging, bleef dit keer uit. Ja, ik merkte natuurlijk de fysieke effecten (eindeloos lullen, overal zin in, energie voor 10, scherp en alert), maar zoals gezegd, het hele extreme euforische fijne gevoel van vorige week was er niet.
Nu mijn vraag: Mensen zeggen weleens dat de eerste keer MDMA die ze doen, de meest bijzondere en intense keer is, en dat het de keren daarna nooit meer zo gevoeld wordt.. is dit hetzelfde bij Speed? Dat die rush niet meer zo terugkomt als toen? Is dit dus niet iets om vreemd van op te kijken, en blijven de effecten van speed vanaf nu zo?
Het lijkt me niet dat ik na een week geleden een keer speed te hebben gebruikt, nu al een enorme tolerantie heb opgebouwd toch? Verder heb ik me in de tussentijd goed verzorgd, goed gegeten en rust gehad, en fitness ik 3/4 keer per week? Zou mijn dopamine reservoir al zo geplunderd zijn na vorige keer?
Graag jullie gedachten hierover....
Groet!
Klik om te vergroten...
Ik heb na mijn eerste keer speed zo'n 6 weken later de tweede keer gedaan. De eerste keer was heel anders, was rustig relaxed en voelde me goed, Dit was op Koninginnedag, waarbij ik ook de nodige drankjes had genuttigd. Was een goeie lijn en verder niet. Ook heerlijk geslapen die nacht. De tweede keer voelde ik de echt de euforie en kreeg een heel zelfverzekerd gevoel. Ik had iets meer in totaal gehad en had volgens mij mijn eerste plafonddienst.
Toen ik het sneller achter elkaar ging gebruiken werd dat na een paar keer al anders. Waar ik eerst alleen speed nodig had en me dan prima vermaakte, moest ik al gauw wat activiteiten (Gamen was voor mij de activiteit om te doen tijdens speed) te doen hebben om me te vermaken. Het was nog steeds een fijn middel vond ik, maar dat gevoel zoals in het begin haalde ik niet meer en dat was niet omdat ik het niet probeerde. Ging meer gebruiken om het op die manier weer te krijgen. En dat is natuurlijk wel het domste wat ik kon doen.
Bij mij gaf speed me jaren een goed gevoel. De echte euforie top was er alleen snel af, maar bleef daarna lange tijd wel voor een goed gevoel zorgen. Bij mij ging het door tot in dagelijks ging gebruiken. En het dagelijkse gebruik maakte van die zeldverzekerde jongen die ik in het begin van werd, een onzekere en angstige (hebben ze door dat ik gebruik) man. Mag duidelijk zijn dat het oppassen is, want verslaving kan snel optreden als je niet op de gevaren let."
In: Live report, 1e keer speed!
1-1-2024