Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Ik ben nu voor 8 weken aan de oxazepam (3x10 mg per dag). Vorige week merkte ik dat de oxa eigenlijk nog weinig deed. Ik was niet meer onrustig en had geen paniek meer. Het leek wel of ik juist meer last had van de oxa dan voor de paniekaanvallen waarvoor ik ze had gekregen. Ik weet dat gewenning en tolerantie heel snel kan optreden maar nu tijdens het afbouwen voel ik me toch zo ontzettend vervelend. Ik heb trillerige, schokkende armen/benen, ben heel nerveus en heb het gevoel als of de wereld me aanvliegt. Kan het nu echt zo zijn dat zo een klein wit pilletje zoveel ellende kan geven tijdens het afbouwen. Ik word hier nogal onzeker van en ben bang dat alle paniekgevoelens weer terug zullen keren. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel fel kan reageren op medicijnen. Ik kan ook niet zomaar alles slikken. Wie heeft er advies hoe ik deze periode zo goed mogelijk door kom. En hoe snel je eigenlijk kan afbouwen. Ik heb absoluut geen zin om me zo 6 weken te voelen.... Groet, Marion"
"Ik denk trouwens dat ik niet zoveel last heb van het afbouwen als wel van de oxazpam zelf. Kan het zo zijn dat als je lichaam geen oxa meer nodig heeft, dat je lijf dan gaat reageren dat je toch oxa onnodig inneemt? Ik had dat nervositeitsgevoel namelijk ook al toen ik gewoon op volle inname zat. Dank voor jullie reacties!"
"Dank je wel voor jouw reactie! Natuurlijk is het goed dat de paniek en onrust weg zijn gegaan. Dat was ook de bedoeling. Hoe langzaam of snel ik ook afbouw, ik voel me toch heel erg slecht. En dat al na zo een korte periode. Heb jij ervaring met het afbouwen? Hoe kom je eigenlijk zo een moeilijke periode goed door? Of is het gewoon overleven? Groet, Marion"
"Ik loop onder controle bij de huisarts. En daar heb ik het ook mee besproken. Het probleem is alleen dat hij zegt dat de bijwerkingen die ik voel (trillingen, schokken, nervositeit) niet veel voorkomen na 7 weken oxa gebruiken. Het komt sporadisch voor dus..... Nou daar schiet ik dus niets mee op! Ik kan me niet voorstellen dat ik me nog 6 weken zo moet voelen vandaar ook dat ik wat sneller af wil bouwen. Dus zeg maar een half tabletje minder om de vier dagen. Marion"