Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dat van het directe zonlicht heb ik gelezen in de handleiding, vandaar dat er ook een gordijn tussen zit, wat voldoende verduistert.., de kant die tegen het gordijn aanstaat, wordt dan weer weer lekker warm, wat voldoende condens oplevert. Daar heb ik dan wel weer goed over nagedacht"
"Ik had vorige week al gereageerd onder een bestaand topic, maar begin er nu toch zelf maar 1.. Heb vorige week zaterdag de EZ grow kweekset gekocht, kant en klaar kweekset zeg maar. Na de kweekset in de doos 2 dagen om de paar uur in de koelkast te hebben gehad, maandag uiteindelijk toch de set maar neergezet, in mijn studentenkamer, waar het altijd best warm is. Zak is continue goed beslagen, en er zat al vrij snel witte schimmel bovenop, en dat is flink uitgebreid. Na 3 dagen 2 gaten in de zak geknipt, maar een dag later alweer dichtgeplakt omdat hier stond dat dat zelfs niet goed is voor de set m.b.t besmetting. 10 dagen later staat de set nog steeds in de zak, temperatuur is vrij stabiel, laatste dagen zelfs wat warmer. De zak stond eerst op de vensterbank met het gordijn tussen de zak en het raam, zodat er geen direct zonlicht opstaat. Nu heb ik de bak verzet, omdat ik de zak ook weer niet teveel vochtigheid wou geven. Het is wel vrij licht in mijn kamer, weet niet of dit de oorzaak is. Maar ik zie nog geen enkel resultaat. Heb ik te weinig geduld ? Foto's volgen nog, nieuwe telefoon gekocht, die nog onderweg is."
"Ik heb afgelopen zaterdag mijn kweeksetje gekocht, en bij het lezen van de handleiding kwam ik tot de ontdekking dat er een constante temperatuur van ca. 23 graden moet zijn.. Mezelf niet erg goed geinformeerd vantevoren dus.. Kweeksetje een aantal uren in de koelkast gezet, en steeds weer een aantal uurtjes erin en eruit.. S'nachts gewoon op mijn kamer laten staan.Aangezien de weerberichten best goed nieuws voorspelden, maandag dan toch uiteindelijk de zak maar gevuld met 200 ml kraanwater, en de bak erin gezet. Bij gebrek aan paperclips de bovenkant van de zak dichtgeplakt op 2 plaatsen met plakband. De bak staat momenteel op mijn vensterbank, met het gordijn tussen de bak en het raam, constante temperatuur is 22-24 graden. Het advies van de handleiding was na de 3de dag 2 gaten ter grootte van een euro in de zak te knippen aan weerszijden, op dit forum las ik echter dat dit onzin is, dus na een dag heb ik de gaten dichtgeplakt. De zak is continue best goed beslagen met condens, de bak zelf ziet er ook erg beslagen uit. Het enige waar ik me zorgen over maak, zijn de witte pluisjes die op het oppervlak zijn onstaan op sommige plekken.. Kan dit heel erg veel kwaad ?"