Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ha DFers, Stichting Mainline zoekt versterking voor het team! Mainline heeft als missie de gezondheid en rechtspositie te verbeteren van mensen die drugs gebruiken, zonder primair het druggebruik zelf terug te dringen en vanuit respect voor de keuzevrijheid en mogelijkheden van de individuele gebruiker. Er zijn momenteel 2 vacatures: - Vacature voor Sociaal Ondernemer / Business Developer Ben jij ondernemend en heb je ervaring met het opzetten en uitrollen van nieuwe verdienmodellen binnen de non-profit sector, inclusief het inschatten van haalbaarheid en budget planning? Dan zoeken we jou! http://mainline.blogbird.nl/…/vacature-voor-sociaal-onderne… - Vacature voor Trainer Ben jij flexibel, in staat tot improviseren, heb je ervaring als trainer en kun je kennis overbrengen op verschillende niveaus aan mensen met diverse achtergronden? Heb je ook nog eens affiniteit met harm reduction? Dan zoeken we jou! http://mainline.blogbird.nl/…/s…/10762/vacature-voor-trainer"
"Het nieuwe Mainline tijdschrift is weer uit. Dit keer staat er van alles in over de combinatie drugs en psychiatrie. Lees onder andere over: Emmanuel's ervaring met psychoses door meth gebruik Een interview met een psychiater die voor Jellinek werkt De lopende onderzoeken naar paddo's, ketamine en ayahuasca tegen depressie Het druggebruik van borderliners Om maar een paar dingen te noemen. In de bijlage een - ietwat wazige, maar hopelijk nog leesbare - selectie van de psychiatrie special. En natuurlijk kan ik je ook weer een gratis kopie toesturen als je mij via PB jouw postadres doorgeeft. Ons tijdschrift is alleen voor druggebruikers en de distributie selectief, waardoor het helaas niet digitaal verkrijgbaar is. Veel leesplezier!"
"Psychedelibee zei: Hier ben ik wel benieuwd naar. Staat er hierover meer in het tijdschrift dan de pagina die je nu als bijlage hebt toegevoegd? Als er meer is wil ik wel een exemplaar thuis ontvangen namelijk, als er niet meer over dit onderwerp in staat vind ik het anders een beetje zonde van het papier. Klik om te vergroten... In de bijlage vind je inderdaad al het hele artikel. Niet zo lang ben ik bang, maar erg interessant. Misschien dat je het al kent, maar ter voorbereiding van het artikel heb ik grotendeels de database van Stichting Open gebruikt: http://www.stichtingopen.nl/publications/scientific-papers/subject/depression/ Hier kan je best veel wetenschappelijke artikelen vinden over het onderwerp."
"Deze maand is de Mainline magazine met het thema "alternatieven" uitgekomen. Het is een heel breed en divers nummer: cacao, ademen, dansen of rennen om high te worden, dex in plaats van coke, suboxone in plaats van methadon, en verschillende manieren om de serotoninehuishouding te beïnvloeden. "Het land van Roes, we vertoeven er graag. Een veelzijdig land met oogverblindende vergezichten, stille wateren, drukke boulevards en af en toe een knalfeestje, een land van pieken en dalen. En dat allemaal in ons hoofd. De meeste mensen hebben hun favoriete route naar Roes allang uitgestippeld. Club Dopamine: bij de tweede lijn coke naar rechts. Loungecafé Endorfine: via de Foliestrip langs de kringelweg omhoog. Maar er leiden meer wegen naar Roes. In deze Mainline gaan we daarom van de gebaande paden af. Zo gaat journalist Klaas Boomsma over het hardlooppad naar datzelfde loungecafé. En wordt Prasand Baidjnath Misier ook de goede richting op gebracht door een vallei in Guatemala vol topkwaliteit cacao. Lees erover op pagina’s 8 en 4. Dit nummer duiken we in alternatieve manieren om ons hoofd te stimuleren. Tom op bladzijde 18 weet hoe het is om te trippen op drugs. Maar pas echt gelukkig wordt hij van ademhalingstherapie. Verder in dit nummer de resultaten van een onderzoek naar dexamfetamine bij cokegebruikers. Met een beetje dex op, oftewel de juiste breinstimulatie, wordt de drang naar wit een stuk minder, beweert onderzoeker Mascha Nuijten op pagina 10. Als klap op de vuurpijl maken we op de middenpagina’sde winnaar van de schrijfwedstrijd uit het jubileumnummer bekend. Lees daar ook de twee winnende verhalen. Veel leesplezier! Guido van Diepen - Hoofdredacteur Stuur mij (Sara) een PB met een postadres, als je deze Mainline gratis wilt ontvangen."
"@Psychedelibee: een collega van mij heeft vanuit zijn werk voor Stichting Open een interview gegeven over dit onderwerp. Misschien leuk voor je om te luisteren. Zie hier."
"Dank je!"
"Dank je @Tijdloos ! Ik heb me opgegeven voor de wekelijkse nieuwsbrief. Heb wel altijd weinig tijd om te lezen en steeds heeeeeel veel nieuws en artikelen om door te nemen, en dit ziet er uit als vrij algemene medische info, maar er zit vast af en toe iets interessants tussen."
"Psychedelibee zei: Interessant! Vind alleen de dex in plaats van coke wel gek. Allemaal alternatieven zonder drugs, behalve de dex dus. Was daar geen ander alternatief op te bedenken? Klik om te vergroten... Snap de verwarring, omdat best veel artikelen uiteindelijk over natural highs gaan. We wilden in hele brede zin naar alternatieven kijken, ter inspiratie om op een andere manier naar eigen gebruik te kijken. Bij het stuk over serotonine hebben we het ook over antidepressiva, en suboxone is net als methadon een medicijn. Dex voor (base)cokegebruikers is inderdaad een psychoactieve stof (cacao ook ) die medicinaal wordt voorgeschreven. Hoewel dex zelf vaak genoeg recreatief gebruikt (of misbruikt) wordt, biedt het in deze situatie een alternatief op dagelijks (base)cokegebruik, wat interessant kan zijn voor sommige gebruikers."
"Voor de duidelijkheid: het gaat om een onderzoekstrial naar het verstrekken van dexamfetamine aan mensen die langdurig coke-afhankelijk zijn. Vergelijkbaar met suboxone of methadon voor heroinegebruikers. Wij hebben een van de onderzoekers, Mascha Nuijten, hierover geĂŻnterviewd. Zie hier."
"Hoi DFers, Er is weer een nieuwe Mainline uit. Ditmaal over Ketamine. Hier vind je een korte inleiding, de inhoudsopgave en twee voorbeeldartikelen. Je kan het magazine op onze site kopen, maar net als de voorgaande keren kan je -als je ketamine gebruikt en interesse hebt-mij ook een PB sturen met je adres en dan stuur ik je er gratis een toe."