Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo ik ben een 36jarige vrouw die al haar hele leven worstelt met problemen. Ik ben chronisch depressief heb een sociale fobie en een angststoornis met psychotische symptomen. Ik slik vanaf mijn achttiende al medicijnen eerst weinig maar later steeds meer. Ik slik nu zo'n twaalf pillen per dag. Ik was bezig met afbouwen en dat ging goed. Totdat ik zelfmoordgedachten kreeg. Weer opgehoogd en nu heb ik dat niet meer. Maar waar ik wel heel erg mee zit is dat ik nu zoveel medicijnen slik en er blijkbaar dus niet zonder kan. Ik slik het vlg; seroxat 60 mg fluanxol 5 mg lyrica 75mg xanax 2.5mg en ik bestel op internet Ritalin. Dat doe ik sinds een paar weken en geeft me rust in mm hoofd. Psychiater had laten vallen dat ik weleens add zou kunnen hebben. Ik had dus ook Ritalin op recept zo'n vier jaar geleden. Dat ging ook verkeerd. Ipv vier pillen nam ik een hele strip v 15 stuks. Dus daarmee gestopt. Nu mis ik de Ritalin weer en heb zodoende besteld. Ik ben alleen bang dat ik het weer ga misbruiken en dat wil ik absoluut niet. Ik wil twee a drie pilletjes per dag slikken en dan om de dag zodat mijn lichaam er niet teveel aan went. Vandaag is dat gelukt en morgen slik ik niet. Maar ik heb sterk de drang om nu nog een pil te nemen ook al is dat niet verstandig want ik heb er al 5 op. Ik slik het sinds een paar weken dus tolerantie heb ik nog niet echt opgebouwd denk ik. Ik leid nu zo'n nutteloos leven. Mijn angststoornis speelt mij parten en wil van al die troep af maar dat zal heel moeilijk worden. De Ritalin geeft me nog enigzins rust focus en een vrolijkere mij. Ik sta op met angst en ga ermee naar bed. Dit is slopend. De kans dat ik Ritalin ga misbruiken is misschien heel groot omdat ik me zo ongelukkig voel nu. Mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik mijn leven weer een beetje op de rails krijgen. Ik zit de hele dag binnen ga wel elke dag een halfuurtje wandelen buiten. Maar ik wil soms alleen maar slapen en huilen lukt niet meer ook al zou ik het willen. Ik ben te verdoofd door die zooi. Ik hoop dat hier mensen zijn die iets soortgelijks meemaken of meegemaakt hebben en tips hoe ik nou het beste uit die put kan klimmen. Gr s"
"Geen reacties? Ik zie het niet meer zitten..."
"Nee ik krijg begeleiding in de vorm van hulp aan huis. Iemand die met me praat en samen stellen we doelen zoals het huishouden doen op tijd opstaan en naar bed meer naar buiten etc. Ik heb geen therapie nee. Daar ben ik nu nog veel te chaotisch en niet gemotiveerd voor. Dat komt nog wel. Ik vind het alleen zo eng om naar buiten te gaan. Meer dan een half uur per dag kan ik niet opbrengen ivm mijn sociale fobie. Ik weet wel dat ik tegen mn angst moet vechten maar het valt me zo zwaar. De antidepressiva werkt ook niet meer. Ik slik het al 18 jaar. Misschien overwegen om een andere te gaan slikken. Ik heb nooit een officiële diagnose gehad voor add . Maar na enig aandringen van mijn kant heeft hij toch Ritalin voorgeschreven. Het was een psych die heel erg makkelijk recepten voorschreef. Ik heb nu een ander. Ik ga wel proberen om meer te ondernemen. Bedankt voor je reactie."
"Ps ik heb een uitkering en niet veel om handen."
"Ja ik moet ook mn angsten onder ogen zien en eraan werken maar dat doe ik al wel. Alleen nog niet genoeg. Ik denk er bv al heel lang aan om naar de sportschool te gaan. Die zit hier praktisch bij mij om de hoek. Maar als ik dan wil gaan houdt iets me tegen. Weerzin en angst verschrikkelijke angst wat mensen wel niet van me zullen denken. Ik weet dat dit irreëel is maar zo voelt het niet. Misschien toch maar aan therapie beginnen?"
"Ja daar heb je wel een punt mindless. Ik probeer soms ook om met andere ogen naar mijn angst te kijken. Soms koester ik het zelfs in de hoop dat ik er dan wat beter mee om kan gaan. Ik zie mijn angst idd als iets verkeerds. Maar dat is toch wel logisch? Een mens hoort niet non-stop angstig te zijn. Ik probeer het niet meer te verdringen wat ik eerst wel deed. Ik laat het over me heen komen maar soms lukt dat niet en krijg ik weer een aanval. Dan probeer ik de buikademhaling toe te passen en dan wordt ik wel weer rustig. Maar jullie hebben gelijk. Ik moet professionele hulp hebben. Iig meer dan ik nu aan begeleiding heb. Therapie is nogal een issue voor mij omdat ik twee keer niet ben komen opdagen en nu geen therapie meer mag volgen bij die instantie. Dus maar op zoek gaan dan. Mbv begeleiding."
"Het is vannacht heel slecht gegaan. Ik heb heel de nacht Ritalin geslikt en voel me nu depri en angstig. Het is nu op dus kan ik niet nog meer slikken. Zal me vandaag wel heel down en moe gaan voelen.. sorry dit moest ik ff kwijt."
"Hallo even een update ik heb nieuwe begeleiding en dat gaat goed. Ik zat een tijdje zonder en dat brak me op. Vandaar misbruik meds. Het gaat wel redelijk. Ik voel me nu stabiel en heb geen extra medicijnen meer geslikt."