Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Lezers, Ik ben Luna, 42 jaar en blow nu als iets meer als 20 jaartjes. Ik rook eigenlijk alleen in de avonduren. Ik heb een relatie van 8 jaar en een dochter van 6. Ik blow nooit waar zij bji is. Mijn partner heeft door de jaren heen in toenemende mate een ongelofelijke aversie opgebouwd tegen het blowen. Onder druk van hem ben ik sinds afgelopen september actief bezig mijn gebruik onder controle te krijgen, Dit is een hele worsteling en heb sinds kort ondersteuning gezocht bij een online hulpprogramma. Zelf zou ik mijn gebruik, dat erg uit de hand is gelopen en een gewoonte is geworden waar ik niet meer zonder kan, onder controle willen hebben. Stoppen wil ik eigenlijk niet omdat ik vind ik dat iets moet hebben om af en toe lekker te ontspannen. Veel mensen nemen een drankje op z'n tijd, ik rook liever een jointje. Het hele onderwerp is inmiddels erg beladen tussen ons en zorgt voor veel spanning in huis, Dit maakt het extra moeilijk voor me me te richten op het programma, door de druk is de drang naar een jointje alleen maar groter. Is dit herkenbaar voor iemand en zo ja hoe ga je hier dan mee om. Praten hierover is met mijn partner erg moeilijk maar probeer ik wel. Ik voel me heel snel veroordeeld en heb chronisch het gevoel dat hij me niet begrijpt. Als ik me in hem verplaats kan ik me best voorstellen dat hij enorm baalt van het blowen maar aan de andere kant vind ik ook dat hij niet zo moeilijk hierover moet doen. Groetjes Luna"
"Dank voor jullie beide reacties. Ik ben echter op zoek naar mensen die iets herkennen in mijn verhaal. Ik heb behoefte om eea te delen met mensen die snappen hoe ik me voel. Dit sterkt mij in mijn proces. Mijn verantwoordelijkheid heb al genomen evenals professionele hulp. Mag ik vragen hoe jullie met jullie gebruik omgaan? Of blowen jullie helemaal niet? Groet Luna"
"Dank voor alle reacties tot nu toe. Als ik jullie reacties lees/merk ik dat mijn bericht telkens vragen oproept. Wil ik geen advies? wil ik niet stoppen met blowen? Wat kom ik hier dan doen? Ook is men het erover eens dat ik moet stoppen, dat dit beter is eigenlijk met als hoofdreden dat ik een kind heb. (dat is even heel kort samengevat hoor) Ik merk dat ik me snel aangevallen voel en de neiging heb om te gaan verdedigen. Dit wil ik echter niet want daarvoor kom ik hier niet Dat er iets moet veranderen is voor mij heel duidelijk maar ik heb het hier erg moeilijk mee. Het zou mij helpen als ik mensen spreek die zich in mijn verhaal herkennen. Het is helemaal niet de bedoeling als slachtoffer over te komen want zo zie ik mijzelf helemaal niet. Feit voor mij is dat als het me niet lukt ik op termijn mijn partner ga kwijtraken en dat wil ik niet! Ikzelf ben degene die blowt, die het gaat halen en er ooit mee begonnen is, etc. Ik geef hier niemand de schuld van. Omdat mijn partner er zo'n last van heeft voel ik een enorme druk. Deze druk werkt averechts bij mij en dat maakt het extra zwaar. Ik ben gewoon erg zoekende hoe ik het voor elkaar ga krijgen mijn gebruik onder controle te krijgen. Misschien dat iemand zich voor kan stellen dat dit best erg moeilijk kan zijn na zoveel jaar. Zo ja dan zou ik dit graag terug horen. Tips die je jou erdoorheen hebben geholpen? Luna"