Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen, dit is het eerste tripreport dat ik schrijf. Heb met veel interesse andere tripreports gelezen en na een tijdje denken heb ik besloten om mijn eerste ervaring met XTC hier te delen. wie: Ik en twee vrienden (voor het gemak C en M) wat: 1,25 rode defcon á 240mg, 0,5 thuisbezorgd á 260 mg waar: bij een vriend thuis, in een bos en in een uitkijktoren De avond begon bij C thuis op de bank. vol gezonde spanning was het moment daar en ik begon met een halfje rode defcon, dus rond de 120mg. (achteraf een erg hoge dosis maar hier hadden we op dat moment niet bij stilgestaan) M nam net als ik een halfje rode defcon en C nam een halfje thuisbezorgd aangezien hij meer ervaring had met XTC. ongeveer een half uurtje na inname begonnen C en M allebei over een tintelend gevoel te praten en ik zei dat ik nog niets voelde. C vertelde dat het bij zijn eerste keer ook langer duurde voordat hij insloeg en dat ik het wel zou merken als het zover was. M begon onrustig te worden en stelde voor om een stuk te gaan lopen in het bos. zo gezegd zo gedaan en we begonnen richting het bos te lopen. toen we ongeveer halverwege waren had ik ook het idee dat ik iets voelde en ik merkte aan mezelf dat praten een stuk makkelijker ging. Ik ben normaal best een verlegen persoon en ik denk vaak lang na over wat ik wil zeggen, nu was het net of dat filter ontbrak. na we in het bos waren aangekomen nam iedereen een kwartje defcon bij en iedereen werd ook een beetje knuffelig. op een gegeven moment besloten we ook een stukje te gaan sprinten en dit ging verassend moeiteloos. ik heb naar mijn idee die avond harder gerend dan ik ooit heb gedaan. we waren rond 23.00 uur richting het bos gegaan en na nog een keer een kwartje bijgenomen te hebben was het ineens 2.00 uur. Op dit moment besloten we weer naar het huis van C te lopen en om daarna richting een uitkijktoren te fietsen die ongeveer 1 km verderop stond. halverwege de heenreis besloten we allemaal nog bij te nemen en hier nam ik een halfje thuisbezorgd. toen we bijna bij de uitkijktoren waren remde ik af met de fiets omdat er een hek op de weg stond. ik stopte net niet op tijd en in plaats van tegen het hek aan te knallen ging er recht doorheen! ik schrok hier in eerste instantie best erg van maar bedacht me toen dat ik een keer gelezen had dat mensen konden gaan hallucineren van XTC. ik besloot niets over het hek aan C en M te vertellen en we klommen naar boven in de uitkijktoren. ik zal hier proberen zo goed mogelijk de uitkijktoren te beschrijven: de uitkijktoren is helemaal overdekt en er zitten muren aan alle kanten in een achthoekige vorm. er zitten kleine rechthoekige raampjes helemaal rondom die dicht kunnen van de binnenkant. er zit een bankje helemaal rond de zijkanten en het trapgat zit in het midden van de vloer. toen we hier op het bankje gingen zitten vertelde ik over het hek dat ik was tegengekomen op de heenreis en M vertelde dat hij ook iets op de weg had gezien. ik keek hem aan en het leek net alsof hij hele grote wallen had. op dit moment meldde C dat hij ook dingen zag die er niet waren als hij beter keek en we tripten allemaal even hard. op dit moment allemaal ons laatste kwartje bijgenomen. M vertelde me dat het leek alsof ik een clownsmasker op had en als ik naar zijn gezicht keek veranderde deze steeds. soms zag ik hem met zijn ogen dicht, zonder ogen, met witte rimpels die uit zijn oogkassen leken te komen en soms had hij alleen een bril op. M vroeg mij of ik ook een stoffer en blik zag liggen en wees in een hoek van de uitkijktoren. ik zag hem liggen en vroeg hem welke kleur hij was. tegelijk zeiden we 'blauw' en hier waren we beide erg van onder de indruk. C hadden we op dat moment al een tijdje niet gehoord en hij zat naar de grond te kijken en zag er niet zo happy meer uit. ik riep zijn naam en hij keek op zijn gezicht leek echt sprekend op het hoofd van een 'Keizertamarin' dit is een aapje met een grote witte snor. hier was ik erg door gefascineerd. C keek weer naar beneden en M en ik vonden hem ineens heel erg op een varkentje lijken. C stond vervolgens op en zij dat hij moest kotsen dus liep ik met hem mee naar beneden. na C zijn maag had geleegd besloten we dat het misschien slim was om weer naar huis te fietsen en de terugweg was echt extreem qua hallucinaties. ik ben uitgeweken voor paarden met wagens erachter, ik heb hele groepen mensen uit de bosjes zien lopen, ik ben op wel tien hekken afgefietst die steeds net voor dat ik ze bereikte verdwenen en op een gegeven moment ben ik gestopt omdat ik dacht dat er een grote bult zand op de weg lag. toen we eindelijk bij C's huis aankwamen was het 5.50 uur en we zijn alle drie uitgeput in slaap gevallen. de volgende dag waren we allemaal aardig brak maar ik voelde een enorme 'afterglow' er was voor mij ook niet echt sprake van een dinsdagdip. al met al vond ik het een geweldige eerste ervaring met XTC. Ik vond het hallucineren haast leuker dan het euforische gevoel en ben benieuwd of jullie nog psychedelica weten die soortgelijke realistische hallucinaties veroorzaken. Het lijkt me namelijk wel zo verstandig om niet meteen 430mg naar binnen te werken als ik zin heb in een tripje :P"
"Ik heb zelf nu één keer 4-ho-met gebruikt en de stof is me goed bevallen, qua visuals vergelijkbaar met psilocybine maar dan met een meer 'nuchtere' headspace. Ik heb toen 25 mg gedoseerd en dit vond ik qua visuals vergelijkbaar met een truffeltrip waar ik 12,5 g high hawaiians heb genomen. het grote verschil is dat je met truffels meer 'along for the ride' bent en dit meer als golven over je heen spoelt in mijn ervaring. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met 4-ho-met, ook was ik benieuwd of het aan te raden is om meteen de stap van 25 naar 50mg te nemen."
"Roze Olifant zei: Hou er rekening mee dat de dose-response curve van psilo en consorten eerder exponentieel verloopt dan lineair (zoals bijvoorbeeld die van LSD). Dit betekent dat als je de dosis verdubbelt, je met grote kans een (veel) meer dan dubbel keer zo sterk effect krijgt. Ik ben van 20 mg naar 40 mg gegaan met 4-HO-MET destijds en kreeg inderdaad een sterker effect dan het effect van 20 mg + 20 mg opgeteld. Als je een sterke dosis wil ervaren, zou ik het eerst met 40 mg proberen. 50 mg zou wel eens flink heftig kunnen uitvallen. 4-HO-MET is een leuke stof, wat lichter dan psilo, maar moet ook niet onderschat worden. Succes! Klik om te vergroten... Het lijkt me dan inderdaad slimmer om eerst 30-40mg eens uit te proberen in plaats van meteen in het diepe te springen :P ik heb presses van 25mg dus bij mijn volgende experiment zal ik dan eerder voor 1.5 gaan dan dat ik er meteen 2 neem"