Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hai, dank voor je reactie! Je hebt er wel verstand van Ik probeer te achterhalen wat nu maakt dat de trek inderdaad toch kwam opzetten en dat ik uiteindelijk gezwicht ben. Alcohol is namelijk totaal uit beeld geweest... Tot een paar maanden terug.... het gangpad met alcohol was ineens weer zichtbaar.... ik heb een aantal keer met de drankjes in Mn handen gestaan..... en gedacht om het te nemen... niet direct.... dat duurde even voordat ik daadwerkelijk de drank gekocht heb. Overigens was de trek toen totaal niet te vergelijken met de cravings die ik nu hèb Vanwege eerdere ervaringen vanuit het verleden met de paroxetine en baclofen ben ik gaan lezen over de effexor. Hoe de paroxetine en baclofen op elkaar zouden werken dat weet ik niet, in weet enkel nog dat ik er enorm zien van werd, toen de paroxetine verlaagd/verhoogd werd... volgens de huisarts was dit een wisselwerking op elkaar. Even terug komen op de effexor. Ik kwam een onderzoek tegen waarin beschreven werd dat effexor werkzaam is in het hersen gebied Locus Caeruleus, Een gebied wat ook een rol speelt bij de onthouding van middelen. Ik geloof niet dat het enkel de effexor is geweest, maar mogelijk heeft dit toch een duwtje gegeven. Ik slikte dit inderdaad al bijna een jaar voordat ik de eerste slok alcohol nam... Ik ben inmiddels gestopt en helaas, de zucht is niet spontaan verdwenen. Ook hier heb ik over nagedacht... Ik denk dat ik doordat ik een paar keer ben terug gevallen mijn “verslavings brein “ weer wakker heb gemaakt, dat gaat me wel een paar maanden kosten voordat alle neurotransmitters weer wat tot rust zijn."
"Hoe is het jullie gelukt om af te rekenen met je verslaving? Langzaamaan gaat bij mij alles kapot,.... Ik heb momenteel mijn bankpas afgegeven... maar vandaag toch nog lege flessen in geleverd en van het statiegeld wijn gekocht.... Ik ben onder behandeling... maar het lukt me gewoon niet..... het gedrag is gewoon echt ziekelijk.... Morgen weer opstaan en opnieuw proberen..... Geen auto, geen geld.... ( lees ik woon in the middle of nowhere) Hoe gaan jullie om met cravings"
"Hoi allemaal... Een korte vraag... sinds een week slik ik naltrexon... ik ben hier echt vreselijk Misselijk van.... herkenbaar? En gaat dit over? Ik gebruik ook baclofen.... in het verleden goede resultaten mee behaald... Maar die misselijkheid....vreselijk..... Enige voordeel... wel nuchter!! En mijn vetjes verdwijnen...."
"Hoi hoi! Ik moet even Mn ei kwijt, In het verleden heb ik hele goede resultaten behaald met baclofen. Een jaar of 10 terug... helaas is de arts die me het destijd heeft voorgeschreven ergens anders werkzaam.Mijn huidige huisarts is er geen voorstander van en de verslavingsarts waar ik nu bij loop ook niet. Ik heb een lange tijd een lage dosering baclofen geslikt, door diverse omstandigheden heb ik een paar keer een uitglijder gemaakt waardoor in mijn beleving de verslavingsmotor weer geactiveerd is, Ik heb naltrexon gehad, maar hier kon ik niet tegen, en sinds enkele dagen slik ik topiramaat. Ik baal er zo van, ik heb het namelijk heel lang goed gedaan op baclofen .....het is terug te lezen in mijn medisch dossier..... ik heb alleen een arts nodig die hier ook vertrouwen in heeft...en met mij opnieuw het traject in wil om een hoge dosering voor te schrijven Momenteel voel ik me nogal wanhopig.... ik merk dat de zucht het steeds meer overneemt... Ik “schreeuw” al een langere tijd om hulp... en ik weet welke Medicatie destijds geholpen heeft....... maar het word niet voorgeschreven.... Donderdag ga ik op gesprek bij een andere “nieuwe” huisarts..... ik hoop dat deze bereid is om contact op te nemen met de arts die mij 10 jaar geleden heeft “gered” Dat zal wel lastig worden aangezien ik nu onder behandeling ben bij de specialisten in de verslavingszorg..."
"Ik geloof dat ik het niet goed verwoord heb met behulp van baclofen ben ik 10 jaar terug clean geworden.... het heeft ervoor gezorgd dat mijn zucht is verdwenen. Het werkt namelijk als volgt... in samenspraak met een arts ga je de dosis ophogen tot je zucht verdwijnt...daarna ga je naar een onderhoudsdosering. Bij mij ging het zo goed dat ik slechts 3x 2,5 mg per dag slikte. Eigenlijk doet dat niets.... maar ik durfde er niet mee te stoppen.. Nu ik (door diverse omstandigheden ) ben terug gevallen heb ik erg veel last van trek... en mijns inziens zou het helpen als ik net als 10 jaar terug weer ga opbouwen tot de zucht verdwijnt.... en dan weer terug naar een onderhoudsdosering... Uiteraard in combi met therapie..."
"Benzoboss zei: Voor ghb neem ik aan En hoezo is het voorschrijven van Baclofen crimineel als de resultaten goed zijn? Klik om te vergroten... Nope, zucht naar alcohol en crack. En ik bedoel... het heeft in het verleden mijn leven gered/ veranderd ( goede resultaten dus) Als je als arts met die wetenschap het dan weigert voor te schrijven,ontneem je iemand de kans om een zuchtvrij “normaal” leven te lijden. De stelling is natuurlijk een beetje prikkelend!"
"Help! Ik wil van het telefoonnummer van een dealer af. Na 7 jaar clean ben ik teruggevallen. Het hele verhaal zal ik nog wel vertellen. Maar eerst dit..... Ik ben zo stom geweest om een dealer te Bellen.. nu krijg ik af en toe berichtjes. Ik heb hem geblokkeerd, maar nu kwam ik er vandaag achter dat hij in de lijst van geblokkeerde nummers staat.. Met alle gevolgen van dien.... hoe kan ik dit nummer uit mijn mobiel krijgen... en er ook voor zorgen dat diegene mij niet meer kan bereiken..... Help!!!"
"Thanx.... recreatief is idd geen optie..Ben al bezig met therapie... Ik moet het echt uit mijn leven verbannen... Ik ben helaas niet altijd sterk genoeg als ik een bericht krijg....Het rotte is dat het mijn werktelefoon is.... Dus als iemand een idee heeft...?"
"Lieve mensen, Met hulp van baclofen ben ik clean geworden ( ik gebruikte van alles, benzos alcohol, wiet en crack) Ik ben ruim 7 jaar clean geweest, een jaar geleden kreeg ik efexor voorgeschreven. Sinds een paar maanden ben in weer aan het tobben met alcohol en crack.., Ik denk dat de efexor iets uit balans heeft gebracht. Volgens verschillende artsen is dit onmogelijk... Inmiddels ben ik met efexor gestopt... maar helaas is zucht nog niet altijd te beheersen.... 7 jaar geleden slikte ik paroxetine, ook dit had een wisselwerking op de baclofen. Het farmacotherapeutisch kompas schrijft hier niets over...dus artsen geloven mij niet... Ik hoop dat ik hier lotgenoten kan vinden die ook een soortgelijke ervaring hebben... Puur voor mijn gemoedsrust"