Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, ik ben mike en ik heb mijn hele pubertijd weg geblowd. Ik heb zelf ook nog ADHD maar ben gestopt met ritalin op mijn 15e omdat ik de amfetamine afkeur. (ik ben nu 24) Ik ben tussentijds gestopt met blowen op mijn 20e. Toen kwam ik er achter dat ik kwa persoonlijkheid weer begon te groeien en ontplooien. Ik ben twee jaar gestopt geweest en recent (een week geleden) ben ik weer gestopt. Ik was weer begonnen met blowen om mijn ADHD kwesties het hoofd te bieden aangezien ik een drukke baan heb met veel concurentie. Zelf medicatie is bij ADHD-ers vaak een issue, en ze moeten de drugs afwisselen om verslavings problemen die echt HEEL snel optreden het hoofd te bieden. Op die manier is het dopamiene gehalte constant en kan de ADHD-er, zoals ik, zijn gedachtegang controleren. (als ik stoned was deed ik ook zeer grondig mijn administratie en hadden spellen als final fantasy nog hun glans. Die werden ook met ziekelijke preciesie uitgespeeld. Yay.) Het stoppen met blowen heeft bij mij, net als bij andere hier dezelfde impact: - Zweet handen -Koude rillingen -Trillen -Bizar echte dromen over satan an en trauma's, no shit. Die dromen zijn nog het ergst. -Lusteloosheid -Hyperactiviteit -Sjagorijnig -Moeite met controlle over de emoties Problemen die blowen hebben veroorzaakt; -Luiheid -Paranoia over gezondheid -Sociale contacten in een bepaald daglicht zien -Paranoia over stomme acties uit het verleden -Geen zin gehad in uiterlijke verzorging -Liegen -In mijzelf lullen ter redenatie van gebeurtenissen -Hyperventilatie -Ziekelijk veel zelf reflectie -Heel snel last hebben van afgunst (komt ook door ADHD maar daan heb ik het later over) -Verdraaid dag en nacht ritme. -Denken dat iedereen je manipuleerd -Snel niet gewaardeerd worden. -Gebrek aan dicipline -Zwartgallige wereld vol klote mensen. -Geen behoefte meer om acties deel te nemen aan het leven. Problemen omtrend mijn adhd zijn: -Snel last hebben van afgunst -Belangrijke spullen kwijt raken, niet op tijd op afspraken verschijnen -Administratie hel. -Controle van gedachtes -Zelden een gevoel van leegte. Mijn adhd bied ik nu het hoofd door te beseffen dat het gevoel van leegte en het die gedachtes door adhd komt. Ik heb die dingen allemaal gelezen op dit forum, en toen ik het las voelde ik me geen buitenstaander meer, ik voelde me weer "gewoon". Door het besef zijn deze dingen ook heel simpel te onderdrukken en aangezien ik nu weet dat het deel van mijn ding is weet ik ook dat die klachten opklaren Toen ik gestopt was met blowen die 2 jaar had ik praktisch geen last van me adhd meer dus het zal straks allemaal wel opklaren. Oh ja. Een biertje helpt ook. Heel goed. Ik was er ook echt klaar mee, met dat blowen. ben blij dat ik gestopt ben. Al zijn die drome echt een grote angst. Stoppen met blowe + besef + bief = een optimische kijk op het leven, een feestend gekkehuis en al met al gewoon lekker van het leven genieten. Schappelijk, ik ga weer het leven genieten en dat maakt mij sterk, die adhd is als ik afgekickt ben te verwaarloze en niet noemenswaardig. Uiteindelijk ga je weer lekker kroegen dingen ondernemen, dus ik meot ook nu door die zure appel heen bijten. Succes gaste! Ik doe met jullie mee! -Mike :bier:"