Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Alweer bijna 4 jaar geleden ben ik door rugklachten aan de Oxycodon gezet. Omdat thuis stoppen niet meer ging (wát een hel is dat!), ben ik later in het jaar naar een afkickkliniek gegaan. Lang verhaal kort, daar ben ik overgezet op Suboxone. Uiteindelijk heb ik ruim 3 jaar nog op een onderhoudsdosering van 2 mg gezeten. Tot afgelopen donderdag. Ik zat in de auto naar mijn werk en besloot dat die dag de dag zou zijn dat ik mijn laatste dosis had ingenomen. Wel netjes afgebouwd naar 0,5 miligram over de afgelopen 2 maanden! Vanaf vrijdag ben ik dus eigenlijk 'pil-vrij'. Ik ken de afkick van Oxy, en ik ken die van een hogere dosering van Suboxone... Maar ik moet zeggen, op dag 4 voel ik me écht goed. Ik heb geen 'trek', en lichamelijk valt het me mee. Op koude rillingen en darmproblemen na . Mijn vraag is nu eigenlijk, wordt het nog veel erger? Ik weet dat de mentale afkick ook moeilijk is, maar vind het belangrijker dat ik eerst het lichamelijke gedeelte doorsta zonder al te veel problemen... lees overal dat dag 1 - 3 het ergste is, dan zou het ergste al achter de rug moeten zijn toch? Misschien iemand die ervaring heeft met de afkick van suboxone... Voel me wel ongelofelijk trots dat ik die stap heb genomen, en mijn kinderwens bevordert dat gevoel ook... ik heb gelukkig een hoop om voor te strijden! Alvast bedankt voor jullie hulp"
"Update... nog steeds gestopt! Alweer dag 7 dat ik niets in heb genomen. Onwijs trots, lichamelijk gaat het erg goed. Alleen... die sombere stemming is zo irritant. Ik weet dat dit is omdat mijn emoties niet meer geremd worden, maar hoe lang kan dit duren..?"
"Hoi allemaal! Een tijd geleden heb ik een topic geopend over mijn Oxycodonverslaving. Godzijdank kan ik jullie melden dat deze niet meer relevant voor mij is, sinds 27 september ben ik in ieder geval clean van de Oxy! Dit heb ik bereikt door een klinische opname van 3 weken waar ik ben overgezet op Suboxone. De suboxone is uiteindelijk ingesteld op 16 mg, vanwege een groot gevoel van heimwee had ik besloten deze thuis af te gaan bouwen. Dat ging moeilijker dan ik dacht, zeker omdat je toch je medicijnen in eigen beheer hebt en ik dus al gauw 2 mg meer nam dan gepland. Maar afgelopen donderdag, 8 november, werd ik wakker met een soort oerkracht. Ik wilde ze gewoon niet meer, wilde de controle over mijn eigen lichaam weer terug. En zo besloot ik er in 1 keer mee te stoppen. Nu, 4 dagen later, moet ik zeggen dat ik me echt wel beter voel dan ik had gedacht. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik sinds dinsdag al met een flinke griep loop, en dat mij alleen maar motiveerde om te stoppen. Ik voelde me toch al belabberd . Mijn gevoel komt weer terug, en elke ochtend denk ik: weer een dag die je alleen hebt overwonnen zonder die pillen. Trots is nu het woord dat de overhand heeft in mijn leven! Ik hoop dat ik anderen kan motiveren met dit verhaal. Zijn er meer mensen met positieve Suboxoneverhalen? Groetjes!"
"Dank je wel @Dopemonster ! Dat scheelt al een hoop, dan ben ik al over de helft haha... Alleen is er wel nog een hoop angst dat het alsnog zo gaat worden zoals toen, dat was echt de hel op aarde... Maar aan de andere kant, dan zou ik daar nu al meer van moeten merken, toch?"
"Hi allemaal! Ik ben nieuw hier en dacht dat dit wel een goede plek zou zijn om hulp te vragen en mijn verhaal te doen. In 2017 ben ik van de trap gevallen wat mij een gebroken stui heeft opgeleverd. Sindsdien ervaar ik hier ontzettend veel pijn aan en zodoende heeft de huisarts mij op Oxycodon IR en ER gezet. Omdat ik hier al bijna een half jaar aan zit heeft mijn lichaam hier uiteraard tolerantie voor opgebouwd. Begonnen met 2x10mg + 6x10 ir, nu zit ik op 2x30 +6x10 en 1x10 amitryptaline. Die laatste vooral voor de nacht. Omdat ik al een half jaar thuis zit, heb ik veel zorgen aan mijn hoofd. Geld, relatie, toekomst, ik maak me om alles zorgen en zoals jullie misschien wel weten neemt de oxycodon die weg. Daardoor komt het geregeld voor dat ik eerder door mijn weekvoorraad heen ben en ik dus in paniek raak als dat het geval is. Ik zeg heel eerlijk, ik neem de oxycodon OOK in voor de pijn die soms niet te handelen is, maar ook voor het fijne gevoel. Het gevoel van zorgeloosheid etc. Daardoor is het nu zo dat ik tot maandag nog 6 ir tabletjes heb. Schaam me er dood voor, aan de andere kant denk ik nu ook bij mezelf: bewijs je verdomme maar is. Wees sterk zoals je altijd bent geweest. Wie heeft er tips voor mij, om mij aan mijn dosering te houden (vanaf maandag natuurlijk haha, nu eerst maar ff minderen) en in hoeverre zal ik de komende dagen last krijgen van ontwenning? Aangezien ik wel elke dag iets van het stofje binnenkrijg. Voor wie is dit herkenbaar? Groetjes"