Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Suboxone

Stoppen met Suboxone

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Linn92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Alweer bijna 4 jaar geleden ben ik door rugklachten aan de Oxycodon gezet. Omdat thuis stoppen niet meer ging (wát een hel is dat!), ben ik later in het jaar naar een afkickkliniek gegaan. Lang verhaal kort, daar ben ik overgezet op Suboxone. Uiteindelijk heb ik ruim 3 jaar nog op een onderhoudsdosering van 2 mg gezeten.

Tot afgelopen donderdag. Ik zat in de auto naar mijn werk en besloot dat die dag de dag zou zijn dat ik mijn laatste dosis had ingenomen. Wel netjes afgebouwd naar 0,5 miligram over de afgelopen 2 maanden!

Vanaf vrijdag ben ik dus eigenlijk 'pil-vrij'. Ik ken de afkick van Oxy, en ik ken die van een hogere dosering van Suboxone... Maar ik moet zeggen, op dag 4 voel ik me écht goed. Ik heb geen 'trek', en lichamelijk valt het me mee. Op koude rillingen en darmproblemen na :wink:.

Mijn vraag is nu eigenlijk, wordt het nog veel erger? Ik weet dat de mentale afkick ook moeilijk is, maar vind het belangrijker dat ik eerst het lichamelijke gedeelte doorsta zonder al te veel problemen... lees overal dat dag 1 - 3 het ergste is, dan zou het ergste al achter de rug moeten zijn toch? Misschien iemand die ervaring heeft met de afkick van suboxone...

Voel me wel ongelofelijk trots dat ik die stap heb genomen, en mijn kinderwens bevordert dat gevoel ook... ik heb gelukkig een hoop om voor te strijden!

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als de klachten de eerste week niet verergeren, hoef je daarna alleen op het lange termijn rekening te houden met eventuele mentale klachten zoals depressie, slapeloosheid, angst etc.

Alvast gefeliciteerd met je pillenvrije leven!🥳🥳 Nou volhouden en je best blijven doen😉 Je bent een topper!
L
Linn92Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je wel @Dopemonster ! Dat scheelt al een hoop, dan ben ik al over de helft haha... Alleen is er wel nog een hoop angst dat het alsnog zo gaat worden zoals toen, dat was echt de hel op aarde... Maar aan de andere kant, dan zou ik daar nu al meer van moeten merken, toch?
L
Linn92Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Update... nog steeds gestopt! Alweer dag 7 dat ik niets in heb genomen. Onwijs trots, lichamelijk gaat het erg goed. Alleen... die sombere stemming is zo irritant. Ik weet dat dit is omdat mijn emoties niet meer geremd worden, maar hoe lang kan dit duren..?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."