Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: Goed bezig! Hoe slaap je nu? Klik om te vergroten... Eene dag al wat beter dan de andere, heb wel nu momenten dat ik toch een uur in mijn bed lig vooraleer ik slaap."
"Drie jaar geleden ben ik 8 maand gestopt, wat hielp sporten en zoveel mogelijk bezig zijn. Ik voelde me nadien heel goed tot ik weer een dipje had familiaal en heb er terug naar gegrepen tot op de dag van vandaag zeker halve doos per dag dus zo een 30 van 50mg ik moet ook stoppen samen met slaapmedicatie"
"JaqJaq zei: Was je ook in 1 x gestopt of heb je het afgebouwd Klik om te vergroten... afgebouwd ik nam ze telkens per 4 x 50mg, en zo dan naar drie enz"
"Sinds de geboorte van mijn zoon 15 jaar geleden ben ik verslaafd geraakt aan slaap medicatie gaande van 2mg loratezepam tot nu 16mg en 80 mg zolpidem per nacht. Tramadol ben ik domweg mee gestart met een gekneusde voet, en het gaf mij een euforisch gevoel en energie. Ik heb een zwaar eczeem en al deze middelen helpen me zo door het leven te gaan ( pijnstillend ) Zomer 2019 ben ik eens met afkick kliniek gaan praten voor intake en ik had niet echt direct een goed gevoel bij die arts ( sprak om alles direct te stoppen ) Mijn dokter is nog van oude stempel en geeft me de voorschriften maar die man word ook wat ouder en zijn pensioen nadert.... Ik hekel op twee gedachten tuurlijk wil ik niet afhankelijk zijn, maar anderzijds is dat mijn enige houvast aan mijn pijn. In 2011 ben ik naar een slaapkliniek geweest en stellenden ze vast dat, als ik slaap mijn brein steeds prikkels blijft door sturen. Buiten het feit dat ik er steeds vermoeid uit zie en versuft heeft het nooit een probleem geweest ivm werk en in mijn relatie. Tramdol neem ik makkelijk 20 capsules per dag van 50 mg. Cold turkey wil ik niet, heb al eens paar nachten zonder medicatie gezeten en dat is een hel angstaanvallen, druk op de borst vermoeidheid en toch ni kunnen slapen Nu heb ik enkele maanden werkverlet en mijn tramadol gaat serieus de lucht in.... sorry voor mijn slechte zinsbouw etc"
"dupont zei: Dat is een heel pittige dosis Lorazepam en Zolpidem. Hoe veel Tramadol neem je per dag? Ik verwacht dat deze medicijnen jouw leven negatief beïnvloeden zonder dat je het door hebt. Overweeg om ze af te bouwen. Dit duurt veel te lang om in een afkickkliniek te doen, en mits het rustig aan gedaan wordt, kan het prima thuis. Wat je ook doet, nooit cold turkey gaan. Dat zou je dood kunnen worden. Afbouwen van Benzo’s zoals Lorazepam en Z-drugs zoals Zolpidem altijd volgens de richtlijnen van de Ashton Manual doen, zie https://benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf en https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm - Hoe je Tramadol het beste afbouwt kunnen anderen je hier wel vertellen. Ook daar zal gelden: Slow and steady wins the race. De beste optie lijkt mij om te vragen of jouw huisarts een (co-)consult kan regelen met een verslavingsarts die jou ambulant kan laten afbouwen. Of je er ooit helemaal vanaf komt met jouw slaapproblemen weet ik niet, maar de dosisen die je nu neemt zijn enorm hoog. Dit zorgt voor relatief veel bijwerkingen. Klik om te vergroten... Bedankt voor jouw bericht, wat ik me dan afvraag als het zo gevaarlijk is om direct te stoppen waarom die arts dat voorstelde. Met de ervaring van zonder te zitten en zo bijna dood ervaring ben ik afgeknapt. Ga die tabellen eens goed lezen. Tramadol ben ik al eens volledig af geweest circa 6 maand door wat tegenslag weer aan begonnen jammer genoeg. Was een tijd dat ik veel meer te doen had en sporte Op mijn top niks om fier op te zijn was dit 15 x 2mg lora en 15x 10 mg zolpidem. En dat het mijn leven negatief beinvloed is wel waar overdag valt dit mee, maar uit mijn bed geraken s' morgens is een hel. De grote trikker om er mee door te gaan is dat gevoel om na de inname even tegen die pillen te vechten. Gelukkig drink ik niks van alcohol."
"Die arts was van een afkick kliniek ( intake gesprek ) dus niet mijn huisarts. Kliniek was Karus ( centrum ) gent"
"CaRRita zei: Ben je al eens naar een pijnpoli geweest? Want het lijkt of je naast het slapen, ook pijnmedicatie nodig hebt. Weet je, het is heel moeilijk om te stoppen met iets als je er profijt van hebt. Want je wilt niet afhankelijk zijn, maar waarom niet? Wat is de motivatie om te stoppen en je verslaving tegen te gaan? Het klinkt mij een beetje in de oren alsof je vooral wilt stoppen omdat er straks misschien een nieuwe huisarts is die niet je medicijnen wilt voorschrijven. Alhoewel dat een hele legitieme angst is, is het niet echt een geweldige motivatie om te stoppen. Dus misschien is het goed om daar nog eens over na te denken. Klik om te vergroten... Klopt ook de echte motivatie heb ik niet, ik ken het gevoel niet meer van natuurlijk in slaap vallen of echt moe zijn ik slaap nu op commando om het zo uit te drukken. Tramadol daar kan ik mee stoppen niet van 1 op andere dag maar dat gaat heb het al eens gedaan, is kwestie van mij nuttig bezig te houden en weg van huis zijn. Vb als we van huis zijn ga ik er zelden mee nemen en dan kan het zijn dat ik halve dag niks neem..."
"dupont zei: Ik lees tekenen van verslaving terug in jouw bericht. Dit zou ik zeker meenemen naar de arts. Verder is de Ashton Manual de methode voor afbouw van Benzo's. Lees 'm helemaal door, van voor tot achter. Laat je niks anders wijs maken. De tabellen kun je gebruiken om vast te stellen hoe veel Diazepam je minimaal in moet nemen om een soepel afbouw te krijgen. Waarom jouw arts niet op de hoogte is dat kun je misschien beter aan hem vragen. Ik denk dat je e.e.a. wel kunt koppelen aan zijn op handen zijnde pensionering Alcohol ook nooit combineren met Benzo's, zeker niet op de hoge doseringen die jij neemt. En autorijden zou ik me ook niet aan wagen als ik jou was. Als je een ongeluk veroorzaakt kan je ernstig in de problemen raken. Klik om te vergroten... Kan jij me in mensentaal eens uitleggen hoe ik te werk ga ? mag in pb"
"dupont zei: Dat is een heel pittige dosis Lorazepam en Zolpidem. Hoe veel Tramadol neem je per dag? Ik verwacht dat deze medicijnen jouw leven negatief beïnvloeden zonder dat je het door hebt. Overweeg om ze af te bouwen. Dit duurt veel te lang om in een afkickkliniek te doen, en mits het rustig aan gedaan wordt, kan het prima thuis. Wat je ook doet, nooit cold turkey gaan. Dat zou je dood kunnen worden. Afbouwen van Benzo’s zoals Lorazepam en Z-drugs zoals Zolpidem altijd volgens de richtlijnen van de Ashton Manual doen, zie https://benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf en https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm - Hoe je Tramadol het beste afbouwt kunnen anderen je hier wel vertellen. Ook daar zal gelden: Slow and steady wins the race. De beste optie lijkt mij om te vragen of jouw huisarts een (co-)consult kan regelen met een verslavingsarts die jou ambulant kan laten afbouwen. Of je er ooit helemaal vanaf komt met jouw slaapproblemen weet ik niet, maar de dosisen die je nu neemt zijn enorm hoog. Dit zorgt voor relatief veel bijwerkingen. Klik om te vergroten... @dupont heb het er mijn arts over gehad, en wil er niet van weten zegt dat da nog grotere vuiligheid is ben beetje einde raad. ik begin mij te ergeren aan mijn dokter eerst kont nie op gaf hij al wat ik wilde ( ook mijn fout ) tenslotte neem ik ze in. en nu begint hij zijn staart in te trekken waar ik normaal 3 dozen kreeg per week moet ik het opeens doen met twee op 10 dagen. Ik schijf de schuld niet bij hem maar is ook niet makkelijk voor mij. En dat is gewoon uit het niets... heeft er een apotheek gebeld dunno."
"Ben al hele tijd verslaafd aan lorazetepam en zolpidem, en tradonal, ik heb al een intake gehad bij karus, ik heb er al schrik voor en die dokter heeft me nog banger gemaakt. Die sprak van cold turky en daar ben ik op afgeknapt Zijn er nog centra regio gent /brugge die het iets mens lijker aanpakken mijn dossering 20mg lora 100mg zolipdem"