Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik ben een vrouw van 36 en heb een behoorlijk aantal jaren geblowd. Ben ook talloze keren gestopt. Momenteel rook al een jaar niet. Ik ben op deze site terecht gekomen door het programma van Tygo. Ik was enorm geschrokken van de verslaafden aan de GHB en wilde hierdoor er meer over weten. Je kunt dus niet coke turkey stoppen met gebruik van de GHB als je een lichamelijke verslaving hebt. Je kan dan namelijk jn een psychose terecht komen. Ik vraag me nu dus af of dat met hash/ wiet ook zo is? Ik heb nooit een lichamelijke verslaving gehad. Als ik de volgende niet vergat dat ik wilde stoppen met blowen ( ja dat vergat ik keer op keer!!! Na de eerste joint wist ik weer dat ik ermee wilde kappen en dat het toch niet meer leuk was. Haatte het hoesten ook!) dan stopte ik! Ikverveelde me en wist ik me met mezelf geen raad, maar geen gekke dingen voor de rest. Wat ik wel altijd had, was dat ik hele gekke ideeen en kijk op de wereld kreeg. Dit viel me oo zodra ik weer begon te blowen. Dan dacht ik, tering he!, wat een mafkees was ik. Heel vaak vroeg me dan ook af, wanneer ben ik eigelijk gek? Tijdens het stoned zijn of tijdens mijn nuchtere periode. Daar kon ik natuurlijk geen antwoord op geven. Als ik stoned was, vond ik mezelf gek als ik nuchter was en andersom. Ik vraag me nu dus eigenlijk af, kun je ook in een lichte psychose terecht komen als je abrupt stopt met blowen? Hier heb ik het afgelopen jaar geen last van gehad, wellicht omdat ik niet meer zoveel rookte op een dag. Ik heb periodes gehad dat ik opstond met een joint en met een joint naar bed ging. Op mijn heftigst rookte ik ongeveer 10 joints per dag. De blaren zagen op Mijn vingers van het brokkelen. Ik had toen ook geen baan. Ik ben daarna steeds minder gaan roken. Afgelopen jaren zat ik op 3 joints er dag na het werk. In het weekends rookte ik iets meer."
"Dank je wel Rayyar! Met gekke gedachtens bedoel ik dat ik soms dacht dat liedjes voor mij waren geschreven om een boodschap over te brengen. Totdat ik ergens las dat het een psychische aandoening is, toen ben ik ermee gestopt. Maar ervoor was ik er heilig van overtuigd. En dan niet dat de zanger direct tot mij zong, maar dat een hoger macht ervoor heeft gezorgd dat ik ernaar ben gaan luisteren. Zo had ik nog meer rare trekjes. Ik ben wel blij dat lezen dat dit niet direct op Een psychose lijkt. Misschien ben ik ook gewoon excentriek. Maar ik vond mezelf normaal als ik wel blowd. De gek was de nuchtere ik."
"Bedankt voor je reactie Rebell! Ik heb vooral hash gerookt. Heb ook weleens wiet genomen voor de verandering, maar dat was dan sporadisch. Ik weet dat je in een psychose terecht kan komen van blowen, maar niet van cold turkey afkicken. Ik heb er gelukkig nu geen last van gehad. Het was gewoon iets wat ik me in ene afvroeg of dat ook kan met softdrugs."
"Psychedelibee zei: Dit klinkt wel enigszins psychotisch als ik heel eerlijk ben. Maar het feit dat je jezelf afvraagt of je psychotisch bent is een goed teken, want kenmerkend aan een psychose is dat je je niet meer bewust bent van je eigen wanen en er dus ook volledig in geloofd. Als je je echt zorgen maakt of wanneer de rare gedachten aanhouden zou je ook eens langs de huisarts kunnen gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog of psychiater. Klik om te vergroten... ja daarom twijfel ik dus. ik heb er nu gelukkig geen last van! gewoon niet meer blowen misschien, hahahaha"
"Rayyar zei: Ik denk dat het verstandig is wanneer je voor jezelf duidelijk krijgt wanneer je dat soort gedachtes kreeg. Was je zwaar onder invloed? Of geheel nuchter? Hou er wel rekening mee, dat het enige tijd (ik meen 6 weken) duurt voordat alle thc uit je systeem is. Dus misschien dacht je dat je nuchter was, maar was je het toch niet. Zelfs als je geheel nuchter bent kan je dit soort rare gedachten krijgen (ik moet inderdaad ook zeggen dat je gedachten wel wat vreemd zijn aangaande de liedjes, maar zou het zelf niet meteen psychotisch noemen. Dat is toch wel ernstiger dan wat jij hebt- waangedachten of irreeële gedachten. Er bestaat natuurlijk zoiets als synchroniciteit. En je kan overal symbolen of tekens in zien. Maar je moet wel met beide benen op de grond blijven staan en je koppie helder houden zodat je werkelijkheid en fantasie kunt scheiden. Het klinkt, voor zover ik dat hier kan beoordelen, niet alsof dat bij jou zo was). Als je langere tijd flink geblowt hebt (10 stickies per dag is veel; vooral met die sterke wiet van tegenwoordig. Ik vind een hoge dosering thc persoonlijk totaal niet (meer) prettig. Je kan er beslist waangedachten door krijgen) (&zelfs al ben je daarna nuchter) dan heb je je systeem aardig op de donder gegeven en ook dan kan je waangedachten krijgen. Het kan enige tijd duren voordat je daarvan hersteld bent. Misschien heb je er zelfs post traumatische stress aan over gehouden. Dat kan echt. Ik ben zelf door een heftige periode heengegaan aan het staartje van mijn heavy blow periode- paranoia die mij overviel op momenten dat het mij totaal niet uitkwam (zoals 1x in een bibliotheek). Ik wist dat het irreeële gedachten waren, maar het was op dat moment sterker dan mij. Ik ben letterlijk weggevlucht. Wat mij vooral heel erg heeft geholpen is yoga. Na verloop van tijd is al die negativiteit uit mij gespoeld en ik heb er rust voor in de plaats gekregen. Ik kan jou dus zeker aanraden aan yoga te gaan doen, zodat je het vertrouwen in jezelf hersteld. Ik vind het verder ook een goed teken dat je bij jezelf herkent wanneer je rare gedachten hebt; dat duidt toch op een gezonde basis. Maar je hebt wel heel veel werk aan jezelf te doen... Heb er vertrouwen in, dan gaat het zeker goed komen. Klik om te vergroten... ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed. Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem. DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat. Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker en zorgt ervoor dat ik denk dat ik gek ben, want meestal ben ik overtuigd van mijn gelijk. Maar het kan inderdaad zijn geweest omdat ik weliswaar gestopt was met blowen, maar dat de thc nog niet mijn lichaam verlaten had. onder invloed van een joint, ben ik toch wat afweziger en ervaar ik de dingen minder bewust . meditatie is inderdaad wel fijn. Ik heb vertrouwen!"
"Rayyar zei: Ik vind zelf yoga fijner dan meditatie omdat het veel lichamelijker is waardoor je beter contact legt met je lichaam. Goede yoga is ook meditatie trouwens. Maar mogelijk vind jij meditatie prettiger natuurlijk. Ben je bekend met de I-Tjing? Dit is mijn favoriete orakelboek waar ik lange tijd mee heb gewerkt. Klik om te vergroten... I-tjing dat ken ik niet , wat is dat?"
"Tevil19 zei: Jeetje wat heftig. Een vriend van mij is licht psychotisch geworden door maandenlang cannabisgebruik. Naar mijn weten komt het bij afkicken niet voor. Wellicht door jarenlang gebruik heb je toch kenmerken ontwikkeld en ben je je er nu pas bewust van. Voel je je angstig? Heb je het gevoel dat iedereen tegen je is? Gaan de radiogesprekken elke keer net toevallig over jou, je situatie en bezigheden? Heb je moeite met het herkennen van emoties ? Kamp je met motivatieproblemen? Het feit dat je er zo over denkt en dit deelt met ons geeft aan dat je niet in een psychose bent. Ik heb met GHB weleens waanideeën die op psychoses lijken. Als je het niet vertrouwt idd Even langs de dokter. Klik om te vergroten... ja dat is het denk ik, en ik ben al een zweverig type. Maar ik heb hier nu geen last van. Alleen zo gek vind ik dat zodra ik begon te blowen weer, herkende ik mijn stommiteit van toen ik nuchter was. Alsof ik alleen normaal kon denken onder invloed. Hier heb ik nu gelukkig geen last van en ik hoop dat ik nooit meer een joint rook. Een vriendin van mij is ook helemaal doorgedraaid van hash, maar daar was geen twijfel over mogelijk. Zij was ook echt opgenomen. Bij haar kom het ook voor in de familie en dan is de kans groot dat je last van een psychose krijgt als je gaat blowen. dit was overigens haar tweede psychose want hiervoor had ze dat nadat ze op vakantie per ongeluk water had gedronken waar GHB in zat. tenminste dat zegt ze. ja, ja, nee, ja denk het?, ja ik vertrouw er wel op dat het nu goed met me gaat, gelukkig!"
"Rebell zei: @Lady-H Het kan wel hoor! Van cold turkey stoppen. Ook als je niet psychose gevoelig bent. Heb 2x in mijn leven gehad dat ik wakker werd in mijn eigen bed en mijn eigen kamer niet herkende. Dat was na het stoppen cold turkey van GHB en de wiet maar dat duurde maar heel even. Maar bij sommige mensen duurt dat niet heel even. Klik om te vergroten... dat lijkt me super eng! heftig! geen grap met drugs, pfff"
"Rayyar zei: Orakelboek... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boek_der_Veranderingen Je stelt in gedachten een vraag en denkt daaraan wanneer je muntjes gooit. De uitkomst staat gelijk aan een bepaalde bladzijde in het boek dat je antwoord geeft op je vraag. Het idee van een orakelboek als de i-tjing is dat je je onderbewustzijn raadpleegt. Klik om te vergroten... ah okay! soort van tarot kaarten, maar dan anders. bedankt voor de uitleg."
"Tevil19 zei: Nee, kom alsjeblieft niet aan GHB als je al gevoelig bent voor psychoses. Het is erg fijn spul, beetje aangeschoten en euforisch zoals MDMA en ontspannen, lichamelijk en geestelijk, gewoon kunnen slapen en geen kater en in geringe mate moeilijk te herkennen bij iemand. Maar ermee stoppen is vreselijk en zelfs gevaarlijk. Je kunt hierbij in een psychose raken. En je vriendin die per ongeluk GHB had gedronken en daardoor in psychose raakte klinkt erg ongeloofwaardig. Tuurlijk kan dit een traumatische ervaring zijn, maar aangezien ze het vaker heeft gehad lijkt het me eerder dat ze het te veel misbruikte. Dus hoe graag ik het een keer met je zou willen doen , nog grager wil ik dat je ervan af blijft . Stay safe en rustig aan! Klik om te vergroten... we waren echte feestbeesten in die tijd, dus dat kan wel kloppen van die vriendin. En daarbij werd alles geconsumeerd wat op tafel stond, terwijl we gewoon met bekenden en onbekenden waren die zwaar aan de drugs zaten. Erg voorzichtig waren ze niet. ik hd in die periode een vriend en ging alleen met de meiden om en niet de meiden met mannen erbij. Ik ging eigelijk alleen op stap met mijn vriend erbij en dan gebruikten we Mdma. hahahahahah ik zal er vanaf blijven!!! Hoe graag ik ook een keer high wil zijn, maar ik heb xtc pillen, oopss"