Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het lijkt wel alsof de meeste hier denken dat de "gedachte" achter deze film is het laten zien dat 'drugs slecht voor je zijn en levens verwoest', en er dus maar ver vandaan van kan blijven. Naar mijn idee wil de maker ervan echter veel meer vertellen dan dat. Namelijk waarom er op deze wereld mensen zijn die middelen (ZOALS drugs) en andere afleiding door middel van (schadelijke) dingen nodig hebben (drugs zijn daar maar een klein onderdeel van) om niet op te geven in het leven. De reden spreekt voor zich: mensen hebben niks om handen (zoals de eenzame vrouw in haar flatje goed laat zien). Onbewust en misschien op een iets ander niveau / wat minder duidelijk zit de wereld vol met dit soort mensen. Kijk om je heen, overal zie je mensen die "voldoening" halen uit de meest kansloze dingen. Na een lange werkweek die we in het belang van de economie hebben gesteld (wat we eigenlijk allemaal niet willen maar onszelf maar aanpraten dat het oké is omdat we anders een "schande" voor de maatschappij zijn in de ogen van de buurman/kennis/vriend/familie terwijl eigenlijk iedereen zo denkt) komen we thuis en het eerste wat we doen is een bak chips pakken en voor de tv zitten om vervolgens naar de meest sneue programma's te kijken. Meer dan een miljoen mensen kijkt bv Holland's got Talent, of ik hou van Holland, om maar even aan te tonen "waar we in hemelsnaam" mee bezig zijn op een wereld waar veel meer uit te halen valt. (maar waar we helaas gigantisch in worden belemmerd door allerlei verplichtingen en brainwashpraktijken die van ons niet-nadenkende mensen maakt als het neerkomt op "waarom is deze wereld zoals 'ie is" en "waarom doen en denken we zoals we doen en denken?"). Dit soort dingen zou geen enkel mens ook maar één seconde van zijn of haar tijd gunnen als ze een gelukkig leven zouden leiden (en dan bedoel ik écht gelukkig, niet het schijngeluk dat de meeste ervaren/zichzelf aanpraten maar keihard onderuit te halen valt wanneer je de mensen op de feiten drukt). De gedachte van de filmmakers is, naar mijn mening, dan ook het laten zien in wat voor sneue maatschappij we ons bevinden en hoe we ons proberen staande te houden door dingen die er eigenlijk helemaal niet toe doen (of zouden moeten doen als we allemaal eens beter zouden nadenken en een heel andere wereld/systeem zouden creeeren) toch te doen. Dat we in deze film menigmaal met drugs en drugsgebruik worden geconfronteerd lijkt mij dan ook niet puur en alleen om mensen het drama van deze rommel te laten zien, maar meer om de achterliggende gedachte kracht bij te zetten (mensen die afleiding/'iets' nodig hebben in hun sneue bestaan dat ze als slaaf/zombie hebben en deze zoeken in dingen die we niet nodig zouden hebben als we allen onze ogen openen en iets gaan veranderen aan de leefwijze op deze aarde). Ook toont de film prima aan dat mensen goed zijn in principes aan de kant te schuiven omwille van geld. Ik heb het idee dat sommige scenes uit de film indruk maken op mensen maar "slechts" worden gezien als' scene uit een film', terwijl deze eigenlijk een prima reflectie zijn van hoe mensen in het echt zijn (en nee, niet alleen de junks, ook en misschien wel juist mensen zoals je buurman / kennis / collega, en vooral, mensen waar je op zou moeten kunnen bouwen (iemand begrepen waarom die "arts" in de film die vrouw helemaal niet aankijkt wanneer ze in zijn praktijk is? (die haar die pillen verkoopt, niet de arts uit het ziekenhuis) maar je gruwelijk bedriegen)."
"Hallo mede spacers Ik heb even een vraagje over paddo's. Tijdje geleden namelijk een fantastische erg intense trip beleeft op paddo's. Alleen aan het einde van de trip ervaarde ik een beetje een raar gevoel in mijn keel en aan mijn kaak. Zo had ik het niet meer helemaal in de gaten of ik aan het gapen was of niet en voelde het erg gek. Ook had ik voor mijn gevoel erg veel slijm in mijn keel. Het is een beetje storend en vraag me af of jullie dit herkennen. Gr loekiloek"
"Heel erg bedankt voor alle reacties. Goed om te horen dat het niet heel raar is, denk dat dat al genoeg is om het negatieve effect ervan weg te nemen. Greetz"
"Hallo mensen. Ik lees vaak dat als je lang achter elkaar elke week/twee weken xtc neemt er een blijvende tolerantie ontstaat. Is dit echt zo en zijn er ook mensen hier die dit ervaren? Betekent dit ook dat je op de zeer lange termijn niks meer zult merken van xtc ongeacht van de tussenperiode. Groetjes"
"woww ben blij dat ik dit niet heb hoeven meemaken. Heb namelijk twee weken geleden ook nog anderhalve hoffman gesnoept maar die waren wel oke . Denk dat wat jullie hebben ervaren door de zegels kwam. Misschien dat je er nog een kan kopen en die kan laten testen.?"
"Hallo mede forumleden. Heb net zegels gehaald dealer vertelde dat er rond de 110 ug opzit. Zoals de titel al zegt ga ik binnenkort mijn eerste LSD ervaring opdoen samen met 2 vrienden. Ik heb al erg veel informatie opgezocht ook het handboek LSD van dit forum doorgelezen maar ik heb toch nog een paar vragen. 1: Hebben jullie dat door de ervaring die je hebt gehad met LSD dat andere dingen minder leuk worden. Bijvoorbeeld dat blowen niet meer leuk is en je eigenlijk altijd LSD wilt gebruiken. 2: herkennen jullie deze zegels en weten jullie hoeveel er inzit? 3: Heeft iemand een idee hoe groot de kan nou werkelijk is dat je na het gebruik van LSD HPPD oploopt? 4: Ik heb gelezen dat je de eerste keer meer moet nemen dan normaal omdat je net als de eerste keer blowen minder snel high word. Is dit werkelijk zo? Groetjes LOEKILOEK"
"Snap niet waarom 25tolife zo negatief is over deze post. Vind hem zelf erg behulpzaam. En er staan toch weer andere dingen in als in viewtopic.php?f=5&t=32467 LSD handboek."
"Bedankt voor de reactie. Ben al een tijdje bezig met het bedenken van de juiste setting dus dat komt wel in orde. Maar heeft iemand nog antwoorden op de andere vragen? Groetjes"
"Oke heel erg bedankt voor alle antwoorden. Dit gaat waarschijnlijk een mooie trip worden. Gr LOEKILOEK"