Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"mxe schijnt tegenwoordig erg moeilijk te krijgen. Is de legale situatie veranderd in NL of is het nog altijd niet verboden? Weet iemand een betrouwbare verkoper voor goede kwaliteit mxe, pm me svp.."
"Kratom is een natuurlijk middel (boomblad uit Zuid-Oost Azië) dat bekend staat om de anti-depressieve werking. Ik heb hier zelf erg goede ervaringen mee. Bij mijn vriendin werkt het ook goed als angstremmer en mild kalmeringsmiddel tegen haar angststoornis. Het is op zich een licht middel, dat een goed gevoel en een positieve energie geeft. Kratom kent weinig bijwerkingen en vrijwel geen kater of gezondheidsschade. Het maakt licht dromerig door de natuurlijke high, maar maakt in lichte doseringen eerder energiek dan loom en is geheel niet psychedelisch: het geeft juist een erg helder bewustzijn waardoor het prima te gebruiken is tijdens iedere dagelijkse bezigheid om de boel wat op te vrolijken en een positieve stemming te bewaren. In hoge doseringen maakt kratom eerder loom dan energiek, de anti-depressieve werking wordt dan echter wel sterker (het wordt ook wel gebruikt als opiaat-substituut). Je zou ook Kanna eens kunnen proberen, echter is de werking daarvan veel korter (1-2 uur), dan die van kratom (4-5 uur). PM me voor meer info en/of goedkope organische kratom van hoge kwaliteit."
"Vele middelen kunnen verslavend werken, waaronder bijv. ketamine en kratom. Dat wil echter nog niet zeggen dat het je snel overkomt. De vraag is hoe je er zelf mee omgaat en in tegenstelling tot middelen als heroine en nicotine is een hele overgrote meerderheid van de gebruikers van bijv kratom en ketamine (en de meeste andere psycho-actieve middelen) allesbehalve verslaafd. Integendeel gebruiken de meeste mensen (waaronder ik zelf) deze middelen voor hun eigen bestwil om recreatieve en/of therapeutische doeleinden, veeleer dan dat deze middelen de gebruiker gebruiken en tot slaaf maken! Heb je een erg zwakke wil dan zou ik idd geen kratom of welk ander psycho-actief middel dan ook aanbevelen om depressie tegen te gaan, maar ieder ander zou er veel baat bij kunnen hebben. Voornamelijk ook dankzij het uitblijven van gezondheidsschade welke veel andere middelen (waaronder de farmaceutische die de dokter voorschrijft) wel teweeg brengen. Zorg gewoon dat je niet steeds meer gaat nemen om je problemen alleen maar uit de weg te gaan, maar neem liever een beetje van eender welk psychisch medicijn zodat je het leven inclusief alle obstakels weer in de ogen kunt kijken en met frisse moed tegemoet kunt treden."
"ik denk trouwens dat vers een evengoed effect geeft al heb ik dit nooit zelf geprobeerd. en een thee-eitje vol doet zijn werk wel (mogelijk gecombineerd dus met overige kruiden)"
"ik heb wel goede ervaringen met valeriaanwortel al zijn deze erg mild. het is meer een kruidig supplement dan een kalmerende drug. daardoor blijven dus ook enige nadelige neveneffecten afwezig, bij mij in ieder geval. werkt goed tegen stress, angst en slapeloosheid. vooral werkzaam wanneer het over een langere termijn gebruikt wordt om bijv slapeloosheid tegen te gaan. veel kruiden hebben een synergetisch effect wanneer deze icm kruiden met een soortgelijke werking worden gebruikt. je zou in dit geval dan kunnen denken aan hop (slaapverwekkend) en kamille (kalmeert het centraal zenuwstelsel). ik zelf meng deze drie om een slaapthee te mengen. een nadeel van valeriaan is de ietwat vieze smaak, dus daarom voeg ik graag nog wat rozeblaadjes en/of lavendel bloemen toe aan mijn "thee". succes ermee!"
"De effecten van kratom zijn licht stimulerend en tegelijkertijd geeft het een opiaat-achtige high. Vooral in lichte doseringen erg energiek, terwijl in hogere doseringen het lome en dromerige high-makende effect van kratom de boventoon voert. Inderdaad zijn er verscheidene soorten waarbij de witte vooral energiek zijn en de groene en rode soorten meer een vermenging van stimulerende en opiaat-achtige effecten waar kratom bekend om staat. Ik gebruik het zelf graag op feestjes voor wat extra positieve energie en dromerige high. Soms met een beetje alcohol maar ook vaak in plaats daarvan. De zwarte hash-achtige kratom waar jij het over hebt is een extract. De bladeren zijn dan lang in water gekookt en er daarna uit gezeefd. Het afkooksel wordt dan ingekookt zodat alle vocht vrijwel verdampt en slechts de water-oplosbare stoffen overblijven. Dit kan zo gegeten worden of opgelost worden in warm water en gedronken. De makkelijkste manier om kratom te gebruiken vind ik zelf echter het fijnvermalen bladpoeder met een beetje water weg te slikken: geen last van de bittere smaak, geen lange bereidingstijd en de meest efficiënte methode."
"kratom wordt op zich ook wel in het wangslijmvlies opgenomen, maar ook zeer goed in de buik. het is zonde om de bitterheid van kratom te verduren aangezien het toch goed en snel wordt opgenomen in de buik. al is de traditionele methode thee trekken, dus ieder zijn voorkeur. maar ik heb zelf zeer goede ervaringen met het wegslikken van het poeder."