Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen. Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!"
"Hey, Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting. Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week. Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig. Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was. Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen. Groeten!"
"Helloo, Ik heb een goed weekend beleefd, achteraf gezien heeft helaas de X wel om de hoek gekeken. Was ook een beetje omdat ik andere pilletjes gekregen had die sterk moesten zijn. Hoewel we dus wel genomen hebben, hebben we wel minder genomen, namelijk 4 over twee nachten. En ik moet zeggen dat we erg hard gingen op deze rooie rondjes. Op het moment was het eigenlijk allemaal wel best. En zoals de meeste van jullie weten is de stap makkelijk gezet. Maar goed, we hebben het toch met ons volle verstand gedaan (aka we wisten waar we mee bezig waren!). En hebben daarmee ook afgesproken op dat moment om gewoon elke week een beetje te minderen zonder gelijk af te kappen. Dus de volgende keer wordt minimaal 1tje minder, ik neem ook niet meer mee, zodat we ook niet meer in de verleiding kunnen staan om iets bij te nemen. Dus ja; cold turkey - helemaal niet meer doen - is wat te extreem en dan lijkt de avond gelijk zo leeg. Hopelijk volgende week weer een minimale verbetering."
"Thanks voor de reacties wederom Ik vind het erg leuk om te zien hoe de meningen hierover verdeeld kunnen zijn! Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier. We hebben afgelopen weekend niks genomen, nou kwam dat omdat ik in Parijs geweest ben van vrijdag tot maandag. Heb een geweldige tijd gehad in die gigantische stad! Alleen het lopen door de straten is al een geweldig gevoel gewoon. Verder (uiteraard (voor mij)) niet het gemis gehad van een eventuele drug oid. Wel een paar biertjes gehad in het hotel in de avond, maar dat was meer om de avond even gezellig af te sluiten. Anyway, het kwam toevallig zo uit dat we weg gingen, en maar goed ook want minderen is toch het uiteindelijke doel. Even een weekend overslaan is dan ook een goede bijkomstigheid. Ik kijk eigenlijk niet per se uit naar komend weekend om iets te gebruiken, omdat ik ook nog niet eens zeker weet of we wel met z'n allen gezellig gaan doen. Persoonlijk heb ik zoals een van de reacties hierboven ook niet het idee dat ik verslaafd ben, maar het in ieder geval wel erg leuk vind tot nu toe en dat ik het best kan controleren - maar toch makkelijk wordt ten tijde van het weekend, haha. Groeten!"
"Hoi Ja, dat is het gevaarlijke van verslaving denk ik, het sluipt er in en je hebt het vaak niet door! Dit weekend ook weer bewust minder meegenomen, 3(2+1) totaal, en dat was prima. Eigenlijk was er door andere middelen (geen drugs) al niet eens een pilletje nodig op de zaterdag, maar goed, toch gedaan. Een van de groep heeft nog gevraagd of ik meer had meegenomen, of vroeg om bevestiging dat ik maar 1 had meegenomen - want ik had het wel gezegd. En hij zei ook dat hij daar blij mee was, dus positief haha. In ieder geval toch een leuk weekend gehad, en ik moet zeggen dat het wel wat als een routine begint aan te voelen zo'n weekend aangezien we elke keer hetzelfde doen. Nou is het heel leuk hoor, daar niet van, maar wat verandering zal wel goed doen. Ook met het oog op gebruik van X. Variety is the spice of life!"
"Zooooo, dat is erg lang geleden. Ik heb een maand zonder PC gezeten, dus heb eigenlijk niet meer aan posten gedacht. Ik heb nu zo'n 5 weken niets gehad en ben er wel tevreden mee. We waren er eigenlijk allemaal zat van dus hebben t ook niet nodig. Ik heb een zak in de kast liggen, maar de neiging iets te pakken om mee te nemen is er écht totaal niet. Het lijkt dat we het hebben omgeruild voor een beetje cocaïne dat we af en toe eens nemen. Puur in gezelschap en in het weekend erbij. Verder als een persoonlijke nota ben ik vooral op bier overgestapt nadat vorige week bekend werd dat je door bier helemaal geen bierbuik krijgt!! Haha."
"Hey, Ik heb een tijdje XTC gedaan, dat gestopt en nu misschien eens in de 2 maanden voor de échte fun weer eens doen. Een tijd daarna ben ik begonnen met voorzichtig gebruik van cocaine via de neus. Het is ongeveer 4 maanden geleden. Het begon met de eerste 2 maanden ongeveer een halve gram per weekend dus zaterdag en zondag. Daarna is het iets omhoog gegaan tot laten we zeggen 0,75 tot een hele gram per weekend. Heel af en toe is het zo geweest dat ik tussen de weekenden door een avondje met vrienden een klein beetje gebruikt heb - dit is dan van de weekend "batch". Kan het kloppen dat na zo'n korte tijd van matig-redelijk gebruik je al een gaatje in je tussenschot kan hebben? Nou ja, het is meer een retorische vraag want ik voelde afgelopen weekend toen ik ging slapen - en mijn neus aan 1 kant wat vol was - toch een rare sensatie. En daarbij voelde ik 100% zeker een klein briesje op een plaats waar ik nog nooit wat had gevoeld, daarbij voelde ik in mijn neus aan de "dichte kant" toch de kou als dat er echt wat lucht langs ging. En toen ik op de andere kant ging liggen was het precies hetzelfde maar dan andersom. Heb ik dan sowieso al een "zwakker" tussenschot als de meeste mensen? Ik heb er nu verder geen last meer van, dus het gaat wel weer een beetje dicht blijkbaar. Het lijkt me logisch dat wanneer ik toch doorga het steeds weer open gaat en dicht en op en en dicht - waar het op een gegeven moment gewoon niet meer dicht gaat. Dus ik zal het in ieder geval niet meer doen. Ik sta open voor alle reacties! Alvast bedankt."
"Oke, het lijkt me sterk dat dat dan het geval is inderdaad - een heel zwak neus tussenschot - als ik af ga op wat mijn directe familie heeft meegemaakt. Hypochondrisch is een tikkeltje overdreven hoor Ik weet er alleen niks van en het voelde even anders, dus dan dacht ik dat het goed zou zijn het even te vragen bij mensen die wat meer deskundig zijn op dit gebied. Daarbij ben ik ook zeker geen nose picker want daar kan ik niet tegen. Ook niet wanneer ik na een avond van redelijk gebruik een droge neus heb, ga ik niet pulken aan randjes of iets dergelijks wat ook maar van invloed kan zijn op het (verder) beschadigen van de neus. Ik heb eigenlijk nog een vervolg vraag. Het zogenoemde gaatje in het tussenschot, zou dat voelbaar moeten zijn? En dus redelijk vooraan in de neus moeten zitten? Zeg 1-1,5 cm ? Bedankt voor de reacties!"
"Hallo beste bezoekers! Ik wilde graag jullie eerlijke (en nette ) mening vragen over mijn gebruik van XTC. Ik zal zelf een zo goed mogelijke omschrijving hiervan geven. Ik weet namelijk dat het teveel is, maar naast dat het moeilijk is om in het weekend te laten, geeft het ook weinig bij effect na een weekend. Sinds ongeveer 8 weken ben ik voor het eerst XTC gaan gebruiken. Ik beperk mijn gebruik alleen tot het weekend, omdat het anders met zekerheid invloed zal hebben op mijn dagelijks leven. Tot nu toe, doet dat het namelijk niet - op 1 maandag na. Sinds het begin, 8 weken geleden, heb ik elk weekend op de vrijdag én (bijna elke) zaterdag XTC genomen. Het gaat dan om 2 of 3 pillen op een avond. Het gaat eigenlijk altijd gepaard met gebruik van wiet. We, want ik neem het niet alleen, hebben altijd een geweldige tijd. Dus vaak is het het volgende weekend moeilijk om te zeggen, nee we doen het niet, en gewoon nuchter te blijven. Simpelweg omdat het dan lang zo leuk niet is om bij iemand thuis zogezegd te chillen. Zo is ongeveer mijn verhaal, nu ben ik me zelf redelijk van de gevaren bewust van langdurig en veelvuldig gebruik. En weet ik dat je om je serotonine gehalte weer aardig in balans te krijgen zo'n 6~8 weken niet XTC moet nemen. In ieder geval, om te benadrukken, heb ik op dit moment nergens last van en ben zo zondags alleen een beetje in een rustige "calm - assertive" (zoals de dog whisperer zou zeggen) staat. Wat vinden jullie hiervan, wat zou ik moeten veranderen, en hoe kan ik dit behalen? Zoals ik zeg, het is voor ons allemaal erg makkelijk om te zeggen - ah, we nemen er eentje. Omdat we er eigenlijk te makkelijk aan kunnen komen. *We zijn van plan om af en toe af te wisselen met drank, maar dit is ook niet zo goed voor je lever lijkt mij. Wat eigenlijk een andere vraag laat opkomen; Is wekelijks dronken zijn ongeveer even "schadelijk" als XTC? Alleen dan op verschillende onderdelen van het lichaam. Ik hoop dat het een samenhangend geheel geworden is, zo niet dan hoor ik het graag. Ik ben bereid eventuele vragen te beantwoorden om een beter inzicht te geven in mijn situatie. Groeten!"
"Hey, bedankt voor je reactie. We hebben het er ook zeker veel over! Maar we zijn eigenlijk allemaal te makkelijk hierin. Het is een keer voorgekomen waar mijn beide vrienden zeiden; Nee vanavond niet - want 1x per weekend moeten we best kunnen volhouden. Nu was deze avond best saai, omdat we eigenlijk alleen maar wat zaten te gamen. Nu kan dat wel leuk zijn, en kunnen we ook andere dingen doen, maar goed - dat is wat we doen. Ook is het vaak zo dat wanneer 2 van de 3 niet per se willen nemen, een ander wel zegt - hm, zullen we anders nog eentje doen? Het is nu nog niet zo laat. Waarop de rest zegt "Ach ja, maakt mij niet uit - als jullie het doen, doen wij het ook." Zo gaat dat dus. Mijn twee vrienden zijn eigenlijk te makkelijk, want wanneer ze samen zijn soms door de weeks, hebben ze ook wel eens genomen. Dit komt ook vooral omdat ze op dit moment geen school of werk doen, en ik wel. Ik zal dat nooit doen wanneer ik de volgende dag verplichtingen heb, om toch enigszins de zin van "de stap naar door de weeks gebruiken zal niet zo groot zijn" te ontkrachten. Ik snap je wel, maar dat kan ik nog wel volhouden . Nu hebben zij samen best periodes gehad van "down" voelen enzo, maar dat was omdat ze meerdere dagen achter elkaar gebruikten soms. Donderdag tot Zaterdag bijvoorbeeld. We hebben hier allemaal van geleerd, en willen dat dus allemaal niet meer. Ook aangezien ik de goederen lever zal er niks meer bij hun in huis liggen waardoor ze het toch kunnen doen zonder dat ik erbij ben. Opzich merken we er allemaal na 1 week niet gebruiken een goed effect. En de dagen erna weinig 'na effect'. Elke week vind ik ook veel, begrijp me niet verkeerd. Maar aan de andere kant, er zijn studenten bij mij op school die wekelijks meerdere malen uitgaan, en elke keer met een kater op school komen. Deze zijn dus gemiddeld minimaal 2x per week dronken. Natuurlijk geldt voor dit hetzelfde dat het te vaak is. Maar zal dit niet ongeveer hetzelfde met je doen? Groeten!"