Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een week of 3 geleden ben ik dan ook begonnen aan het kweken van eigen Paddo's. Je moet wat als je ze niet meer kunt kopen Nu staat mijn kweeksetje al zeker 3 weken, maar ik weet nu niet wat ik er mee aan moet. Na 2 weken dacht ik eigenlijk dat de groei er op zat. Jammergenoeg waren het maar een stuk of 6 paddo's. Eigenlijk wilde ik ze al gaan oogsten, maar ineens begonnen er een paar extra te komen (na een week helemaal niks). Nu vraag ik me af of ik de grote moet plukken en de rest moet laten. De grote lijken me namelijk goed voor de pluk. Daarnaast is er een mislukte paddo als het ware ontploft, wat moet ik daarmee? Snel plukken voordat ik de rest infecteer of maakt dat niet uit? Ik krijg er helaas geen scherpe foto van (door de vocht). Ook is een hoed van een paddo open gespleten (zie foto) Dus wat te doen met: 1. De grote paddo's (plukken of niet) 2. De 'ontplofte' paddo (die verrot is volgens mij) 3. De kleine paddo's (ook plukken of nog laten) 4. De half open gespleten paddo. Hier plaatjes ter verduidelijking. Alvast bedankt { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } slechte paddo Grote paddo's 1 half opengespleten De kleintjes"
"Beunie zei: Nou Kiwiman, dit ziet er niet echt goed uit. Ze moeten namelijk allemaal tegelijk groeien. Heb je ze met 1 kant in de zon gezet? Want die grote lijken al over hun top en de andere zijn echt nog niet goed. Je moet het doosje elk half dagdeel draaien. Ik zou ze eerlijk gezegd allemaal niet eten. Die grote zorgen namelijk voor onwijze buikkrampen en die kleine daar wordt je gewoon ziek van. Hopelijk gaat het volgende keer beter. Succes ermee. en nogmaals ik zou ze niet eten of nu elk half dagdeel gaan draaien zodat die kleine het nog goed gaan doen. Beunie Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Ik dacht al dat ze niet helemaal 100% in orde waren, vandaar dat ik ze voor de zekerheid maar op het forum heb geplaatst. Ik heb de paddo's niet in de zon gezet, gewoon in het midden van de kamer. Is het anders een optie om gewoon alles te verwijderen en opnieuw te proberen? Of zal het effect dan weer voorkomen? Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Misschien de grote en rotte plukken, weggooien en kijken wat de overige kleintjes gaan doen. Op dit moment denk ik dat ze op de 2 slechte na gewoon goed zijn..........Ik wacht nog meer reacties af"
"Oke bedankt! De 2 slechte zijn er inmiddels uit! De rest laat ik dan nog een paar dagen staan. Dan zie ik wel verder"